Gå til innhold

Oppgradering - HK,RAM og CPU til 8k.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Siden maskinen begynner å dra på åra, så har jeg bestemt meg for å skifte ut hovedkort, prosessor og ram,og trenger hjelp og innspill i hva som lønner seg å velge for mitt bruksområde. Jeg er ingen hardcore gamer lenger, men spiller titt og ofte,da gjerne litt nyere maskin krevende spill. Maskinen kommer heller ikke til å bli overklokket.

 

Dette er hva jeg sitter med pr i dag.

 

Intel C2D E6600

ASUS P5N32E-SLI

4 GB Corsair DDR2 6400

Galaxy 1000W PSU

ATI 5870

24" Monitor

 

Skjerm , Strømforsyning og skjermkort skal jeg beholde.

 

Blir litt forvirra av de forskjellige prosessor sockets der ute, hva lønner det seg å gå for egentlig. Men jeg skal ha Intel prosessor, så da regner jeg med at en I7 er tingen? Trenger anbefalinger når det gjelder Hovedkort også,skal som sagt ikke overklokke. Også RAM da, her trenger jeg også hjelp.

 

Budsjettet er på ca 8k.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS P8P67

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K

2 stk. Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB CL9

 

4008 kroner på komplett.

 

Så kan du gå for Pro-utgaven av hovedkortet hvis du har planer om CFX/SLI, dyrere RAM, og eventuelt Core i7-2600K hvis du *må* ha hypertransport.

 

 

EDIT: Hvis du ikke har noe annet å bruke pengene på, så kan du kjøpe den dyreste socket 1155-prosessoren og det dyreste socket 1155-hovedkortet på komplett, legge på et Corsair Dominator DHX DDR3 1333MHz 16GB sett, og fortsatt ha penger igjen på 8000. Ellers kan du sende pengene til meg. ;)

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...