Gå til innhold

Melding som sier jeg har vunnet en 1000,- pris


Anbefalte innlegg

Jeg fikk en merkelig melding på telefonen min nå nettopp:

 

GRATULERER! Ditt Mobil Nr er blitt trukket ut til at motta 1000kr Pris! Besøk www.dysoninc.com og følg instruksjonene for at hente ditt Pris Nå! Din PINKOD ****

 

Syns egentlig det virker som noe lureri opplegg.

For det første så er det dårlig norsk (ligner litt på svensk?) og for det andre står det at avsender nr er det samme som "pinkoden" jeg har fått oppgitt.

Jeg har heller aldri deltatt i noen konkuranser/uttrekkninger elns hvor jeg har oppgitt mitt tlf nr.

 

Er det noen som har fått det samme som meg? Eller vet hva dette egentlig er for noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for at vi skal kunne utføre og tilby deg våre tjenester trenger vi noen personlige data.

Typen av data som vi lagrer varierer etter behov.

Eksempel:

* Foretaksnavn/Individuelle kontaktnavn/arbeidstitler for levering, support

* Selskapets størrelse og sektor.

* Postadresse, telefon/mobilnummer, faxnummer, e-mail samt websideadresser.

* IP og e-mailadresser generert via vår webside inkludert brukerdata.

Vi innhenter personlige data via disse forskjellige kilder:

* Fra registreringer utført av kunder ( for eksempel SMS tjenester, e-mails, fra vår webside, faks mv.)

* Ut fra etterspørsel fra deg og andre som er interessert i hva vi har å tilby.

* Fra tredje part.

* Fra forhandler som videreformidler personlige data fra sluttkonsument.

Vi bruker noe personlig data som vi lagrer for å tilby og gjøre deg oppmerksom på våre tjenester. Hvilken tjeneste kan variere men vi gjør vårt beste for å sette sammen våre tilbud for å best mulig stemme overrens med dine interesser. Vi arbeider hele tiden med at utvikle våre tjenester og produkter. I dette arbeid er akkurat personlige data meget viktig. Vi vil sørge for at du er oppdatert om våre produkter og tjenester, våre partners tilbud og informasjon om ting som vi mener vil være i din interesse. Et eksempel på hvordan vi arbeider for å holde akkurat deg oppdatert med nyheter og tjenester kan være sms-markedsføring, det vil si gjennom at sende deg et gratis sms eller e-mail. Vi er bevist om at noen kunder ikke vil velkomne denne typen av oppdateringer, derfor gjør vi alt for å regelmessig sørge for at disse personer har mulighet for å stryke seg fra eventuelle mailinglister og databaser"

Tja, er nok spam, mobilbasert. Har sett flere andre poster på forumer med folk som har mottatt samme melding.
Lenke til kommentar

De som registerer seg på den siden:

 

GLED dere til å få masse reklame i posten, masse SMS reklame osv. De selger jo nummeret ditt og adressen din videre. Fordi nå vet de at et menneske faktisk leser meldingene på den mobilen, og at de biter på reklame...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...