Gå til innhold

[LØST] Asus HD 6870 i CrossFire; problemer med plass?


Maniche

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg eier idag et Asus HD 6870 DirectCu skjermkort, og jeg lurer på om det er nok klaring mellom disse til å kjøre CrossFire? Grunnen til at jeg lurer er pga. denne sorte bak-panelet som er montert på disse;

 

asus-6870-dcu_bottom.jpg

asus-6870-dcu_side.jpg

Yv65wIR1qFtE3F0K_500.jpg

 

Som man ser på det siste, så stikker den en god del ut! Det skal sies at hovedkortet er et Asus P6X58D-E med 3 PCI-EX x16 spor.

 

På forhånd, takk!

 

Maniche

Endret av Maniche
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normalt sett skal det være plass nok. Mulig det blir litt trangt men du må nesten bare prøve. Hvis det ikke går er det jo bare å sende det inn igjen.. men jeg tror det går :yes:

 

Det er jo bare å måle hvor bredt det er mellom pciE portene.. og så trekke fra hvor bred den bakplaten er ;)

 

Edit: Du burde faktisk kunne se det med det blotte øye.

post-97480-0-55401900-1294605120_thumb.jpg

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Det er akkurat det; på øyemål kan man tydelig se PCI-EX_2 sporet (den midterste) være fri, men med bak-panelet ser det heller dårligere ut. Jeg har ikke noe erfaring med å f.eks ta av kjølere, men fra bilder ser det ut som bare en sort plate som er festet sammen med kjøleren på fremsiden.

 

Skal prøve å måle litt!

 

Tusen takk for svar!

 

Maniche

Lenke til kommentar

Er dessverre 8mm for stort ser det ut som. Når det er sagt; er det mulig å kjøre med CrossFire med PCI-EX_1 og PCI-EX_3 portene?

 

Quote fra manualen;

In CrossFire or SLi-mode, use the PCI-EX_1 (blue) and PCI-EX_2 (blue) for PCI-EX x16 graphics cards to get better performance

 

Tror dere det er mulig å kjøre med PCI-EX_1 og PCI-EX_3? Det tredje sporet vil da bare kjøre på x1 står det her, mens jeg kan forandre PCI-EX_2 og PCI-EX_3 til å kjøre x8 og x8 hvis jeg ønsker det, i BIOS.

 

Noen som har peiling? Ved å sette den i PCI-EX_3 får jeg nok av plass, trenger bare en litt lenger CrossFire bridge!

 

Maniche

Endret av Maniche
Lenke til kommentar

støtter den fysisk x8 da? har den nok pinner til x8 lane og er det plass i kabinettet, mtp plassering av sporet?

 

Den skal støtte; x16, x16, x8 ved bruk av 3. PCI-EX kort. x16. x8, x8 også, mens på PCI-EX_3 sporet og ingen på PCI-EX_02 skal det være x16, [x0], x1 i følge en tråd jeg fant.

 

Hvis du setter kortet du har i pci-x slot 1, og kjøper et normalt HD6870 kort og setter i slot 2, skal det gå bra.

 

Har tenkt det samme. Det viser seg at Asus HD 6870 DirectCu har en annen innmat enn stock; aner derfor ikke på hvor godt disse ville oppført seg sammen. Noen formening?

 

Hvis du setter kortet du har i pci-x slot 1, og kjøper et normalt HD6870 kort og setter i slot 2, skal det gå bra.

Hadde faktisk tenkt at jeg skulle foreslå det også. Man "ofrer" noen praktiske ting ved ikke å gå for stock løsninger :hrm:

 

Enig. Denne kjøleren gjør underverker, og er derfor veldig klokke-vennlig out-of-the-box. Jeg kikker nå på at Gigabyte HD 6870 OC-kort (GV-R687OC-1GD), som har samme frekvens som mitt Asus-kort har. Er usikker på innmaten i denne, men hvis dette går bra tror dere, så kan dette bli mitt nye kort!

 

Maniche

Endret av Maniche
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...