Gå til innhold

gmailen min er hacket. Mulig å gjenoprette?


Anbefalte innlegg

Fikk tilbakemelding om at gmail-kontoen min sendte spam.

 

Logget meg på og alle mailer motatt og sendt fra midten av desember til nå samt alle kontakter er slettet. Har lagt inn nytt passord og har forhåpentligvis tatt kontroll over kontoen igjen.

 

Er det mulig for Google å hente tilbake slettede mailer?

 

PS! Kontoen var hacket fra Kina på IP: 123.11.64.5 samt en til adresse til som jeg ikke fikk notert og kontoen var satt til å vidersende epost til [email protected]

Endret av GT1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ni hao!

 

Dette er noe du helst burde tatt opp med google, da de kjenner sine egne systemer best. :) Fåtallet av oss kjenner til backuprutiner til google.

 

Det jeg vil anbefale deg er å kjøre igjennom veiledningen. På en eller annen måte har jo vedkommende fått tak i passordet, og keylogger er genialt for sånt.

Lenke til kommentar

Ni hao!

 

Dette er noe du helst burde tatt opp med google, da de kjenner sine egne systemer best. :) Fåtallet av oss kjenner til backuprutiner til google.

 

Det jeg vil anbefale deg er å kjøre igjennom veiledningen. På en eller annen måte har jo vedkommende fått tak i passordet, og keylogger er genialt for sånt.

 

Takker. Har vært igjennom veiledningen og fikk hentet frem kontaktene mine igjen(slik de var for en uke siden), men manglende/slettede mailer ser det ut som om jeg ikke kan gjenoprette :nei:

 

"Det kan hende noen andre har slettet dem. Vi beklager at vi ikke kan gjenopprette meldinger som er slettet for godt"

Lenke til kommentar

Hehe. Fin den veiledningen også :) men tror de maskinene jeg bruker til daglig er rimelig godt sikret med Mcafee, Spyboot og Microsoft Security Essentials, men er jo ikke godt å vite lenger.

 

Passordet har nok blitt fanget på ett usikret nett eller noe sånt. Har en mistanke om at publisering av denne mailadressen på Brønnøysundregistrene sine sider (sløvt av meg å oppgi den) trigget en interesse for hva som befant seg på denne kontoen.

Lenke til kommentar

McAfee, og MSE er begge antivirusprogrammer med SANNTIDSSØKING! Har ingen erfaring med MacAfee, men hovedregelen er at man skal maks ha en med sanntidssøking, og noen med on-demand (som f.eks Spybot, Malwarebytes', Superantispyware). Hvorfor? Fordi flertallet av disse med sanntidssøking kan klusse med hverandre, og dermed la malware snike seg igjennom. :)

 

Skal definitivt ikke se bort fra det. Men føler du deg trygg, så skal ikke jeg si noe mer. :)

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Hijacker denne tråden bitte litt.

 

Når jeg logget meg inn i gmailen min i dag stod det at en IP fra Kina hadde logget seg inn i går i 10 tiden. Som er mens jeg selv mest sannsynlig var logget inn.

 

Det er ikke så enkelt, men jeg kan ikke legge merke til noe som mangler. Kanskje jeg burde bytte passord på det meste nå, flere av passordene mine er jo å finne i gamle e-mailer. Noe annet jeg burde tenke på?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...