Gå til innhold

Noe nytt i bagen eller på vei til postkontoret?


Gjest Slettet+2345tsdfg

Anbefalte innlegg

Sitter og skraper ut oppmmorkna lysforseglinger fra en Yashica GSN kjøpt på ebay til 10 $.. Erstattes med musematta :) Er for øyeblikket i Mosjøen uten tilgang på film, så jeg vet ikke om alt fungerer.. I morgen skal jeg ut på tokt etter et batteri jeg kan bruke, da de opprinnelige ikke produseres lengre..

post-116261-0-03173200-1308093128_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å kjøpe et nytt hasselblad, med mindre noen har et lite tips her. Fremtrekket fungerer ikke lengre, dvs den trekker frem filmen, men den "glipper" på slutten, slik at bildene overlapper hverandre på filmen med ca en halv cm, totalt sett blir det 2-3 cm for lite på fremtrekket. Kjenner og hører at det glipper på slutten, men er usikker på om det ligger i bakstykket eller om det er i selve mekanikken i huset (500 c/m).

 

Noen som har vært bort i lignende, eller kan tenke seg hva det er?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe et nytt hasselblad, med mindre noen har et lite tips her. Fremtrekket fungerer ikke lengre, dvs den trekker frem filmen, men den "glipper" på slutten, slik at bildene overlapper hverandre på filmen med ca en halv cm, totalt sett blir det 2-3 cm for lite på fremtrekket. Kjenner og hører at det glipper på slutten, men er usikker på om det ligger i bakstykket eller om det er i selve mekanikken i huset (500 c/m).

 

Noen som har vært bort i lignende, eller kan tenke seg hva det er?

Jeg ville tatt en telefon til en reperatøren som overhalte for Interfoto, mulig han ikke har sluttet enda? Hadde samme feilen men den kom seg!!

Lenke til kommentar

Har en Leica IIIc med Elmar 3,5 som snart returnerer fra en CLA. Blir spennende å kjøre

gjennom første rull!

 

Må begynne å kvitte meg med litt nå etterhvert. Stakkars Hasselbladen med ekstrautstyret står og støver ned samt en 10 andre kameraer.

Stakkars Hasselbladen, den har jo baaaare det mest etterspurte 6X6 formatet. IKKE selg den!! Den kan tjene deg resten av ditt liv. Jeg bruker 2 FC2000 modeller og har 4 c/m på lager.

 

La oss hør hvordan det går med din IIIc og hvor du fikk utført CLA?

Johs

Lenke til kommentar

Har en Leica IIIc med Elmar 3,5 som snart returnerer fra en CLA. Blir spennende å kjøre

gjennom første rull!

 

Må begynne å kvitte meg med litt nå etterhvert. Stakkars Hasselbladen med ekstrautstyret står og støver ned samt en 10 andre kameraer.

Stakkars Hasselbladen, den har jo baaaare det mest etterspurte 6X6 formatet. IKKE selg den!! Den kan tjene deg resten av ditt liv. Jeg bruker 2 FC2000 modeller og har 4 c/m på lager.

 

La oss hør hvordan det går med din IIIc og hvor du fikk utført CLA?

Johs

 

Hehe. Foreløpig har jeg følt at den blir litt for tung i forhold til Rolleiflexen. Handlet 500C/M med 50,80 og 150 + diverse men har nok bare kjørt gjennom tre ruller, på et halvt år.

 

Har sendt den til Youxin Ye. Han får litt blandet tilbakemeldinger (mest positive), men gjorde en bra jobb på M6'en min hvertfall og er veldig rimelig. Skal gi beskjed når IIIc kommer om jeg er like fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe et nytt hasselblad, med mindre noen har et lite tips her. Fremtrekket fungerer ikke lengre, dvs den trekker frem filmen, men den "glipper" på slutten, slik at bildene overlapper hverandre på filmen med ca en halv cm, totalt sett blir det 2-3 cm for lite på fremtrekket. Kjenner og hører at det glipper på slutten, men er usikker på om det ligger i bakstykket eller om det er i selve mekanikken i huset (500 c/m).

 

Noen som har vært bort i lignende, eller kan tenke seg hva det er?

Jeg ville tatt en telefon til en reperatøren som overhalte for Interfoto, mulig han ikke har sluttet enda? Hadde samme feilen men den kom seg!!

 

Flott, takk for innspill, jeg skal ta en telefon til Interfoto og høre om dette, hadde vært veldig godt å fått den i gang igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...