Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mange barndomsvenner har du igjen?


Anbefalte innlegg

Dette er et spørsmål hovedsakelig til dere som er 20 år og mer. Hvor mange barndomsvenner er gode venner i dag? Med "gode venner" mener jeg folk du regelmessig er sammen med, ikke bekjente som du tilfeldigvis treffer på butikken en gang i blant.

 

Av de gode vennene du har i dag, hvor mange traff du på barneskolen, ungdomsskolen, og videregående? Har dere alltid vært gode venner, eller ble dere gode venner en stund etter at dere traff hverandre?

 

Hvor gammel er du? Er du i fullt arbeid eller studerer du? Enten du traff dem i barndommen eller senere, hva tror du er grunnen til at du har de vennene du har i dag? Andre tanker rundt dette?

 

Hilsen gutt, 17 år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noen igjen fra barneskolen. Hadde vell 3-4 i barndomsskolen/ungdomsskolen.

 

Blei noe utskifting når vidregående kom. Har igjen en del fra den tia.

Er i fullt arbied. Så skjelden sosial omgang.

 

Hovedgrunnen er vell at kameratene mine gjikk noe annet når jeg kom til vidregående.

 

Gutt 18

Endret av Nalenu
Lenke til kommentar

Flesteparten av mine beste venner har jeg kjent siden jeg var 9 år, er 20 nå. Jeg tror mange faller fra hverandre fordi de rett og slett ikke gjør noe innsats for å holde kontakten, man må ta litt initiativ selv for at vennskap skal vare etter at skolen er ferdig. Selfølgelig hender det også at store deler av kretsen din forsvinner til forskjellige deler av landet/utlandet, og da blir det selfølgelig vanskeligere.

Endret av Antonio Montana
Lenke til kommentar

Holder vel kontakten med en person fra barneskolen, og ellers treffer jeg 4-5 ute på byn/Fest en gang og slår av en prat med de. Fra ungdomsskolen er det to personer jeg fremdeles holder kontakt med. Har hatt samme bestekameraten siden jeg var 4 år.

Resten av folkene fra barne- og ungdomsskolen har rett og slett bare glidd fra meg. Er 18 år.

Lenke til kommentar

Holder kontakten med to venner fra barneskolen, men det er fordi vi har gått på de samme skolene hele veien og ut videregående, tilogmed samme klasse. En av dem bor i samme by enda og den andre bor i nabo byen og studerer. Treffer dem minst engang i uka når vi har tid og det er koselig. Er 22 snart 23.

Lenke til kommentar

Har veldig god kontakt med tre fra barneskolen, og ei fra ungdomsskolen, samt at jeg har litt småkontakt med tre andre fra barneskolen innimellom og ok kontakt med ei fra ungdomsskolen til tross for at hun befinne seg et helt annet sted i landet. Ingen fra videregående egentlig.

 

Det har nok med studier og valg å gjøre. Veldig mange flytter eller drar eller blir opptatt med kjæreste og jobb osv, mens man vokser fra andre eller rett og slett ikke kjempet godt nok for å holde kontakten. Hadde f. eks. en bestevenn i barne- og ungdomsårene som jeg gled fra da jeg begynte i 10. klasse. Det bare ble sånn egentlig.

Lenke til kommentar

Har igjen 1 god venn som jeg har kjent siden barneskolen tror jeg som jeg har ofte kontakt med.

 

Jeg hadde sikkert hatt noen flere hvis jeg ikke hadde flytta mens jeg gikk på barneskole, og så flytte en gang til midt i ungdomsskolen.

 

Husk det når dere får barn. Flytting er IKKE gøy.

Være outsider på en skole der alle kjenner hverandre for så å flytte til et ukjent sted igjen når du endelig blir kjent med folk :thumbdown:

 

 

/rant

Lenke til kommentar

Av dei som eg bruker tid på å holde kontakt med blir det vel 2 frå barneskulen (liten plass så ungdomsskule og barneskule var so og sei det samme). rundt ein 15-20 stk frå vidergåande. Resten er for det meste nye kjente frå universitets miljøet.

20 år.

 

Sånn det vart for meg som kjem frå ein ganske liten plass. Er at ein i starten ikkje har so stort utvalgt på venner. Og ein er eigentleg venn med alle. Etter kvart som nettverket ditt utvider seg. Faller dei du eigentleg ikkje har so mykje til felles med i frå. Rekner med at in the end so kjem eg til å ha kontakt med ca 8-10 av mine barndomsvenner. Blir sånn når ein flytter langt fekk i frå andre. Og får mange nye venner på nye steder.

Lenke til kommentar

Er 17 år nå, har hatt de samme 3 bestevennene mine fra jeg gikk i barnehagen og var 4 år. :p

Går vgs nå, har flere venner der såklart, men på fritiden er jeg igrunn bare sammen med disse 3. Vokste opp på et veldig lite sted, der jeg har kjent de fleste fra jeg var 4-6 år, til vi var ferdig på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar

Er 18 nå. Bodde på et lite sted, har to nære venninner fra barneskolen som jeg ble kjent med når jeg var seks år. De er mine nærmeste venninner nå. Hadde en fra barnehagen som jeg var bestevenn med i 10 år, men så flyttet vi begge til stor by, og hun ble ikke helt seg selv lenger, og jeg ønsker ikke å være venn med henne. Så har jeg de jeg ble kjent med på vgs, 7 stykker. Og mangen fra jobben(rundt 40 stk), og ja, jeg har god kontakt med dem alle. Noen henger jeg med, andre er jeg med når vi har felles fester noe som er relativt ofte. Fikk ikke noe særlig nære venner på ungdomsskolen, men det var mitt eget valg pga at jeg skulle flytte, og fant de ikke særlig interessant :) Så har jeg min beste guttevenn som jeg ble kjent med på vgs for to år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...