Populært innlegg Jakke Skrevet 7. januar 2011 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 7. januar 2011 Ja, etter snart 7 år som bruker og over 3 000 innlegg, så er det vel på tide å fortelle hvem jeg er? Ja, hvem er jeg egentlig? Det må vel noen andre enn meg selv for å presist klare å fortelle hvem jeg er, men det jeg vet, skal jeg fortelle Jeg er en gutt/mann på 20 år fra Lofoten. Jeg ble dratt ut av mamma i Bodø i 1990, og siden da dømt til å ende opp på Diskusjon.no, av visse grunner som jeg kommer til. Mitt første leveår var i Bodø by, da mamma gikk på revisorskola der, og etter det bar det hjem til Lofoten. Litt om og men, og litt flytting, bl.a mellom mine egne foreldre, endte jeg opp med å veksle på å bo hos mamma og "onkel", og pappa. Onkel ble som en far for meg, da pappa var på havet med egen båt i en måned i strekk. Jeg bodde der, gikk i barnehage ganske så nært, og fikk mange venner der som jeg har den dag i dag. I det herrens år 1995 bygde mamma og pappa, som nå var sammen igjen, et nytt hus med mitt eget fargevalg, rosa. Når jeg tenker tilbake på denne skjebnesvangre stunden, så begynner jeg å lure når jeg skiftet legning tilbake til heterofil. Men, lykken varte ikke lenge. Mamma og jeg flyttet i 1996 til Övertorneå, Sverige, av den grunn at mamma skulle gå på Utbildning Nord. Med mine to første skoleår i Sverige, fikk jeg tidlig lære andre språk enn bare norsk. Samtidig, med mamma på skole dedikert til nerder, fikk jeg også mye kunnskap om data og operativsystemer i så tidlig alder som 7. Fram til våren 1999 bodde vi i Sverige, og jeg fikk mange venner, og et par av dem henger enda fast i min del av hjernen kalt vennesonen. Da, i 1999, flyttet jeg og mamma hjem til pappa igjen, som fortsatt jobbet på havet, denne gang i en annen båt, da hans egen del av den forrige ble solgt ut til fordel for vårt rosa hus. Jeg begynte i fjerde klasse i Norge, og fant meg fort til rette med gamle og nye venner. Dette var også starten på et dataliv uten grenser. Mammas gamle PC ble kassert, som det også kalles, eller arvet av meg, om dere vil. En Athlon 700MHz og noe smått 128mb ram. Ikke mye å skryte av. Men jeg fiklet til mye rart der, Caesar 3 og Age of Empires var favorittene, som begge blir bladd opp nå og da, den dag i dag. I 2001 fikk jeg meg en stykk nydelig kjøtt, en Golden Retriever, ved navn Danny (herav mitt gamle navn jimmydanny på forumet, som er meg og hunden min). Han tilbrakte mange dager hos min "onkel", da pappa var på havet, og mamma jobbet. I slutten av januar, 2002, døde "onkel" av det som ble kalt "Det største hjerteinfarktet jeg har sett på mine 27 år som lege". Det var tungt for meg, da han i mine første 11 år var så og si som en far for meg. Etter en stund kom man over kneika som var sorgen, og livet gikk videre. "Heldigvis", om man kan si så, arvet jeg et hus av ham, og etter lånet var nedbetalt satt jeg igjen med 300.000 kroner, som ble administrert av Overformynderiet. Mamma var snar å hente ut en god slump til min nye PC, en Pentium 4 2.4, samt 1GB RAM. Det var mye i 2004, det! Med mine første nykjøpte slalåmski var det ikke lite jeg gjorde de dagene. Men, i januar 2005, slo lynet ned, hardt og brutalt. Mamma skulle til Bodø på sykehus, og jeg bodde hos søsteren min. Etter at mamma hadde hostet og hatt noe som liknet lungebetennelse i jula, var det mistanker fra hennes fastlege. Min søster ba meg sette meg i sofaen, og det ble stille. Jeg tenkte "Faen, kreft, det er kreft!". "Mamma har lungekreft", fikk jeg fra min søster, som en fortsettelse på min egen tanke. I mars fikk hun fjernet den ene lungen, og etter det gikk hun på cellegift fram til i Juli. I Juni/Juli dro jeg og en venn til England på språkreise, og mye sprell ble gjort der, og ga oss et minne for livet. Sammen med en liten tur til Paris, var livet komplett, føltes det ut som. VENT! Enn mamma da? Det ble dysset ned, av mamma, pappa, bror og søster. Det kom til å gå bra, og det var den beskjeden jeg ga videre til mine venner og deres foresatte. Men i August 2005, så kom jeg til å være så (u)heldig at jeg skulle til Bodø for lungeundersøkelse selv, av grunnen positiv tuberkulin-test. Jeg og pappa tok opp det at mamma ikke hadde fått stråling enda, og han sendte beskjed videre til Tromsø, og UNN. På Peppes Pizza, samme dag, satt vi og spiste, jeg og pappa. Akkurat når vi fikk pizzaen startet Limp Bizkit med Behind Blue Eyes å spille. Lynet slo ned igjen, samme plass. Jeg skjønte endelig hva som skjedde, mamma skulle snart bli tatt bort fra meg, brått. I slutten av August ble hun sendt til Bodø, jeg reiste sammen med henne, da hun ikke klarte å gå, nærmest ikke klarte å tenne sin egen røyk. Jeg var hos henne en stund, og dro hjem. Nøyaktig en uke etterpå, på fredag den 2. september, skulle jeg og pappa reise oppover til Tromsø. Men, min søster, som var i Tromsø hos mamma, ringte mens jeg satt og ventet på å gå ombord i flyet. Hun ba meg si at jeg var glad i mamma i telefonen. Jeg gjorde det, selvfølgelig. Søsteren min la på, og det var det, jeg satte meg og ventet igjen. Jeg stilte meg i køen for å boarde flyet, og telefonen ringte igjen. Det var søsteren min igjen, med ordene som jeg kommer til å ha med meg videre for alltid: "Mamma er død. Du var den siste som noen gang sa noe til henne". Jeg brast i gråt, og pappa kom springende gjennom kontrollposten på flyplassen. Jeg dro til Tromsø med pappas fly som gikk en time senere enn mitt, og ble der over helgen sammen med en familievenn. Etter begravelsen, og et hektisk skoleår som gikk rett i dass, var jula der. Den første uten mamma. Jeg kan legge til at jeg var fast deltaker på Narvik IT Party, også NaIT, siden 2004. Det var jeg også dette året, en måned etter mammas dødsfall. Julen ble, mot alle odds, tilbrakt sammen med familie, på Østlandet, hos min bror, nevø(er), og hans kone. Så gal som jeg er, tok jeg med stasjonæren min i en eske, tok den med i flyet, og fikk altså ha det litt moro der nede også. Familie betød ikke så mye nå lengre. Livet gikk videre, og i 2006 begynte jeg på elektrofag på Leknes. Det startet bra, jeg bodde 300 meter fra skolen, og hadde mange venner. Men da jeg var på min første fest, og hadde to venner på besøk fra Svolvær, så kom hybelverten ut og kjeftet meg ut for at vi bråket. Han som rullet med en kontorstol over gulvet midt på natta. Flott, jeg flytter. Jeg endte opp 5 kilometer unna skola, og helvette var igang. Jeg endte opp i min gamle selvdestruerende syklus med omvendt døgnrytme, kom sjelden på skola, og endte opp med 20 og noe dager i fravær. Mye kan skyldes på meg, noe på avstand, og noe på den døde plassen som kalles Leknes. I 2007 begynte jeg på Medier og Kommunikasjon, og det la grunnlag for mye rart. Jeg fikk nye venner, jeg lærte mye, og kreativiteten, som blant annet bringer denne tektsten framm ble tiltenkt og født på MK i Kabelvåg, Lofoten. PC-messig så hadde jeg fortsatt "onkels" penger, jeg arvet også noe av mamma, som ga meg kameraet mitt i signaturen. I 2009 gikk jeg av, etter 17 av mine beste dager som russ. Så mye moro på en gang, at man vil gjøre det år etter år. Den høsten ble tom. Eller, den kunne vært tom, men World of Warcraft, som jeg kanskje er mest kjent i her på forumet, ga meg nytt liv. Det siste året har vært WoW, WoW, WoW, litt bil, og mer WoW. Jeg har bodd hjemme, jobbet annen hver helg i bowlinghallen her, og spilt litt bowling, men det dabbet av da jeg begynte å jobber der, av logiske grunner (les: 10-timers vakter). Nå, i det herrens år 2011, sitter jeg hjemme enda, skriver dette, og tenker på hva jeg skal gjøre med livet mitt, som enda er langt og for det meste kjedelig. Mediegrafiker! Det skal jeg bli. Etter å ha letet i snart 2 år etter lærlingeplass, har det vært ganske dødt, og mye av kunnskapene fra skolen har forsvunnet. Mine kunnskaper er ødslet bort. Ang. bowling, så begynte det som et sidesprang til elektrolinjen på Leknes. Jeg kjedet meg fryktelig på Leknes, og etterhvert tok jeg den 1.5 timer lange bussturen til Svolvær frivillig, for å henge med venner. Vi trakk fort til bowlinghallen, der jeg og en annen venn begynte som smått med bowling, i Desember 2006. I Februar 2007 var jeg offisielt medlem av Vågan Bowlingklubb, og fikk min første kule. I Februar 2008 bar det til Oslo, og mitt første junior-NM var igang. Det siste også, da jeg var regnet som U23 etter sommeren. Resultatet ble så som så, men etter mye skader, blant annet muskelbetennelse i låret, og senebetennelse i hånda, samt de tidligere nevnte 10-timers vaktene i hallen, dabbet det av, og idag sitter jeg igjen med for det meste minner. Kommer jeg meg bort fra bowlinghallen i Svolvær, og Svolvær generelt, skal man ikke se bort ifra at jeg kommer meg tilbake i miljøet, da dette er en fin (dog dyr) hobby, som er både mer slitsom og spennende enn de fleste tror. Jeg følte at jeg passer det eneste "bra" bildet av meg inn. Idag er jeg aktiv med PC, bil, slalåm, rulleskøyter og venner, og PCen tar opp mye av min tid, da jeg ofte ender opp med å lese på nettopp Diskusjon.no, Wikipedia, eller andre kilder for latter og sørgeligheter. Bilen er noe jeg priser høyt. Bilhistorien min startet i 2008, da jeg fikk lappen, 18. Juni for å være nøyaktig. Jeg var på sommerleir i bowling hjemme i Svolvær, og pappas bil ble hyppig brukt. I Juli kjørte jeg de 150 milene som er ned til Moss, Oslo og Drammen, og besøkte slekt og venner. I August, to dager før skolestart, tok jeg og to venner toget til Trondheim, og hentet min første bil. Onkels penger, selvfølgelig. Grunnet denne bilen forsvant onkels penger relativt fort. Jeg fikk en rekke feil allerede på høsten, og forrige eier omregistrerte aldri bilen, og siden skiltene var levert inn, skjedde det ikke mer på en stund. Siden den bilen var uten turbo og oljepumpe, så ble en ny bil handlet inn. En Peugeot 605 2.0 Turbo. Så mye moro i en så stor og tung bil, skulle man aldri trodd man kunne hatt. Men i Januar ble den solgt til min bror, og min første (innkjøpte) bil ble fikset opp. En stykk VW Passat 1.8T var i gang og i bruk. Men problemene ballet på seg, og sommeren 2009 sto bilen i garasjen, mens jeg skiftet toppakning. Jeg fikk bilen på EU omsider, i Desember 2009, og den ble solgt i Januar 2010, og jeg var kvitt plagene. I Februar 2010 hentet jeg min kjære Mazda RX7, 1988, Cabriolet 1.3 Turbo. Wankel. Litt smårask, et prosjekt (se signatur), men det er mye moro i godt kjøtt. Idag sitter jeg da her, med en Mazda RX7, en PC til en verdi på over 20.000 (innkjøpspris, deler), null penger, og en hund. Glemte jeg helgejobben som jeg innkasserer 4.000 i måneden på? Ikke mye for mine hobbyer, nei. For mine hobbyer passer de rike. Så man får sette i gang og tjene penger da! Det ble mye, men de som leser igjennom alt får nok kanskje en ny mening om meg Hei sveis! 14 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Fint innlegg fra deg, flott at du deler med oss andre. Endret 7. januar 2011 av Malvado Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2011 Jeg må vel det etter snart 7 år som bruker Folk kjente til nå bare meningene mine, uten å vite grunnlaget bak mange av dem, som kan være like viktige som meningene selv, og kan ofte vise til hvorfor jeg gjør hva jeg gjør Lenke til kommentar
lilko Skrevet 28. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2011 Fin introduksjon. Men gi en liten update på hvordan det går med retrieveren? Har du bilder av den? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2011 jeg må be deg quote delen av innlegget jeg skrev, for vi har hatt tre stykker Lenke til kommentar
lilko Skrevet 1. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2011 I 2001 fikk jeg meg en stykk nydelig kjøtt, en Golden Retriever, ved navn Danny (herav mitt gamle navn jimmydanny på forumet, som er meg og hunden min). Han tilbrakte mange dager hos min "onkel", da pappa var på havet, og mamma jobbet. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg må ta nye bilder, da de jeg hadde er borte pga. tap av harddisk. Men det skal ligge noen i den store hundetråden iallefall. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 2. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2011 Pen hund. Er den rampete? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2011 Nei, for det meste er den sløv Han har mye rart for seg, lager Chewbacca-lyder når han er glad av ymse grunner, graver på golvebelegget under trappa der kurven er osv. Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 2. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2011 Flott at du deler med oss. Interessant å lese. Føler denne kommentaren ble litt utilstrekkelig i forhold til innlegget ditt Du har forresten en fin hund Er det den som er Danny? (så du skrev du hadde hatt 3 stk). Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Ja, det blir Danny nummer 2 faktisk Han er på bildet 8 år, nå er han 9, 10 om fire måneder. Men han ser helt lik ut, er like dum, og gjør like mye dumt som før EDIT: Første hunden het Danny. Golden Retriever fra ukjent kennel, andre het Chico (skrivemåten på det navnet er det ingen som vet), og var fra Labråten på Slemmestad, og Danny (II) er også fra Slemmestad. Endret 3. mars 2011 av Jimbolaia Jones Lenke til kommentar
lilko Skrevet 3. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2011 Har du bare hatt golden retrievere? Hvis ja, hva var forskjellen på de 3? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Ja, vi har alltid likt dem, lynne og utseende. Den første het også Danny, og var, som det skulle på 80-tallet, mye mørkere enn Danny 2. Chico var fortsatt mørkere, men lys i forhold til Danny 1. Så rett og slett Lys, lysere, lysest (Danny 2). Jeg hadde et bilde av Chico og Danny 2 sammen, men jeg husker ikke hvor det er :/ Endret 3. mars 2011 av Jimbolaia Jones Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 3. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2011 Ja, det blir Danny nummer 2 faktisk Han er på bildet 8 år, nå er han 9, 10 om fire måneder. Men han ser helt lik ut, er like dum, og gjør like mye dumt som før Hahah Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg skulle tatt å filmet en gang jeg kommer hjem om dagen, så får dere se hvor mye rart han gjør 1 Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 4. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2011 Må gjerne gjøre det Lenke til kommentar
lilko Skrevet 4. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg vil gjerne se en video 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå