Gå til innhold

Reklamasjon på PC - Produsent eller butikk sitt ansvar?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved reklamasjon på kjøp av Asus laptop (feil på skjerm) hos Elprice får jeg beskjed om å kontakte Asus selv.

 

Har Elprice lov til dette? Burde ikke de ta på seg ansvaret selv, og eventuelt kontakte Ausus?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Skrevet

Er det nettbutikken eller en fysisk butikk du har forsøkt å reklamere til? Har sett at det skjer svært mye oftere at nettbutikker fraskriver seg ansvaret enn det fysiske butikker gjør.

Skrevet

Hvor gammel er maskinen ?Dersom den er innenfor garanti-tiden (2år),så går det like kjapt for deg å melde feilen til Asus.De vil da sørge for henting av maskinen hos deg,uten kostnad for deg.

  • Liker 1
Skrevet

Takk for svarene. Er mindre enn to år gammel ja. Er bare det at Asus så langt ikke har svart på telefonhendelser.

 

Er kjøpt på nettbutikken Elprice ja.

Skrevet

For å svare på spørsmålet ditt:

Nei de kan ikke forlange at du kontakter foregående salgsledd. Dersom du har handlet som privatperson, gjelder forbrukerkjøpsloven. Denne er helt klar på at du kan velge å forholde deg til den du kjøpte varen av, at de gjerne ønsker at du skal kontakte et tidligere ledd i kjeden er en helt annen ting.

 

Hva som er raskest og enklest for deg, skal jeg ikke uttale meg om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...