Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerte i ryggen (lungene?)


Arinomi

Anbefalte innlegg

I går kveld begynte jeg å få en stikkende smerte i ryggen, rett under skulderen, på venstre side. Jeg valgte å legge meg, da jeg trodde/tror at det er bare en smerte i ryggen som følge av en noe usunn sittestilling gjennom hele dagen. Den er der fremdeles, og jeg begynner å bli bekymret.

 

Denne smerten kommer bare når jeg beveger meg på visse måter, og når jeg trekker pusten dypt. Jeg har hatt smerter som denne tidligere, men da har den vært foran enkelte ganger og bak andre ganger. Hovedsaklig på venstre side.

 

Jeg har røyket i tre år, og jeg er 20 år gammel. Jeg er i ellers god form, men disse smertene kommer likevel av og til.

 

Noen som vet hva dette kan være for noe? Jeg er så fryktelig redd for å gå til legen, og kanskje få en eller annen fatal beskjed :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, de øker ikke under bevegelse. De oppstår da.

Jeg burde vel det.. er ikke så redd for hjertet (smerten er på feil sted), men jeg er litt engstelig for lungene. Leste i en post lengre ned her om en bruker som fikk pungtert lunge i en alder av 21. Som følge av røyking.

Endret av Arinomi
Lenke til kommentar

Nja, personlig tror jeg det er lite sannsynlig at du har en punktert lunge , har hatt det selv og smerten er konstant og man får gradvis mer problem med pustinga. Fikk det under en kung-fu kamp for ca 15 år siden så det kan være jeg husker litt feil (vant dog kampen he he).

 

Men uansett så synnes jeg det er lurt å få utredet hva det kan være for noe, sannsynligheten for at det er noe farlig er liten, men det er bedre å fått undersøkt dette tidlig enn å gå unødvendig lenge og vente, noe vi menn ofte gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...