Gå til innhold

Masseslipp fra Lenovo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har Lenovo ganske så greit oppløsning da, tilbyr jo blant annet 1440x900 på 12.1" og det er brukanes selv for meg som helst skulle hatt enda høyere oppløsning.

Hva heter den modellen, og hvor finner du den?

Her har du to modeller av Lenovo ThinkPad X201 som selges i Norge med 1440x900 oppløsning.

Ettersom Lenovo drøyer med lanseringen av X120e i Norge, og vi så vell ikke stort til nye T, W og X-serien med Arrandale (ThinkPad Tx10, Wx10 og X201x) før nærmere April - Mai ifjor og de var jo da faktisk lansert og offentliggjort på CES-2010 om jeg ikke husker helt feil?

Dette tyder vell på at vi ikke kan håpe på noen refresh fra Lenovo på den virkelige ThinkPad serien før sommertider? Og det at Intel sliter med brikkesettene sine utsetter vell kanskje ting ytterligere?

Så håpet om å se noen 2nd Gen Core i5 / i7 modeller av dagens X201 / X201s med bedre grafikkytelse iform av Sandy Bridge ikke minst er det vell bare å legge død inntil videre.

Ryktes også om at Lenovo vil gå fra 16:10 til 16:9 skjerm på X-serien sin noe jeg ikke er videre begeistret for, men det betyr vell forhåpentligvis hakket bedre paneler.. For utenom X201t (tablet varianten) så er jo panelene nærmest en vits når det kommer til kontrast og farger.

Siden ting ser ut til å drøye såpass så er det nesten så jeg bare hopper på en Sony Vaio Z først som sist istedenfor, men modellen med 1920x1080 oppløsning ser dessverre ut til å ha forsvunnet fra det norske markedet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her har du to modeller av Lenovo ThinkPad X201 som selges i Norge med 1440x900 oppløsning.

Ahh... Se der ja. Nettsidene til Lenovo er et makkverk uten like, så jeg trodde X201s var utgått. En utrolig lekker 12"er. :)

Hvordan fungerer det å styre uten tafseplate? Går det an å styre både TrackPointen og museknappene med samme hånden på en effektiv måte?

16:9 har forøvrig ingenting på seriøse bærbare å gjøre. Det er ikke bare skjermgeometrien som blir annerledes. Hele maskinen får ny geometri. Et skrekkeksempelet på dette må jo være Dells nye 12"er E6220.

Angående tilgjengelighet av paneler, så pleier i hvert fall IPS-skjermene i desktop-størrelse (22-30") å være 16:10. Er det annerledes på bærbare?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...