Gå til innhold

Januar-Vowels


Vowels

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1985-Possessed - Seven Churches

 

http://www.youtube.com/watch?v=A9fBtTrL4P0&feature=related

 

Vanskeligste året å velge en skiva fra hittil, ufattelig mye bra. Blant annet Power and Pain, Maskiner i Nirvana, The Return, Evil Metal, Sabbat, Pentagram, To Mega Therion, The Head on the Door , Hounds of Love etc etc. Possessed trakk det lengste strået, umulig å ikke digge

Endret av Vowels
Lenke til kommentar

Fra 1984 synes jeg også debutalbumet til The Smiths, Treasure av Cocteau Twins og Tabula Rasa av Arvo Pärt er kandidater. Så kom også Purple Rain av Prince, men det har jeg ikke hørt ennå. Ikke at jeg har hørt alle de dere har nevnt tidligere heller.

 

Jeg må ta en runde gjennom tråden en gang jeg ikke har musikk på ørene fra før av og se hvordan jeg liker det du velger. Spesielt de tidlige metallbandene du har valgt de siste årene (fram til 1985) er jeg ikke godt kjent med. Uansett, fin tråd det her!

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Hva Candlemass anngår vil jeg si at skivene er noe sånt:

 

Epicus Doomicus Metallicus 10/10

Nightfall 9/10

Ancient Dreams 8/10

Tales of Creation 7/10

Candlemass 7/10

 

Resten annser jeg som veldig dårlig eller middelmådig, og den beste kommer opp på 5/10. Hadde også gledet meg veldig til å se Candlemass med Robert Lowe for et par år siden, men det må havært en av de absolutt dårligste konsertene jeg har sett. Lowe var elendig. Hadde null scenepersonlighet og sang dårlig, resten av bandet virket mildt sagt uengasjerte og kjipe. Skuffende altså!

Lenke til kommentar

Men 86 ba jo på masse bra. Her er noen av de jeg kommer på: Zombie Attack, Born Too Late, Fatal Portrait, The Dark, Pleasure to Kill, Game Over, Eternal Devastation, Under The Sign Of The Black Mark, The Age Of Quarrel, Carnivore, Darkness Descends, Abominations of Desolation, Orgasmatron, The Force, Malicious Intent, D.T.P., Morbid Visions, Obsessed by Cruelty, Leave Me Alone osv. Nok et veldig bra år for metall.

Endret av OhMyOhMy
Lenke til kommentar

Synes det er feiende flott at man kan mikse sjangere og poste akkurat det man selv liker, uavhengig av sjanger og tullball. Bare man følger årstall, og skriver "år - band - albumtittel - sangtittel", poster bildet av coveret og linker til låta sier jeg meg fornøyd. Kan bruke litt tid når man skal gjøre det her, sånn at det blir litt gjennomført.

 

Veldig fint opplegg.

Lenke til kommentar

Synes det er feiende flott at man kan mikse sjangere og poste akkurat det man selv liker, uavhengig av sjanger og tullball. Bare man følger årstall, og skriver "år - band - albumtittel - sangtittel", poster bildet av coveret og linker til låta sier jeg meg fornøyd. Kan bruke litt tid når man skal gjøre det her, sånn at det blir litt gjennomført.

 

Veldig fint opplegg.

Enig. Dessuten har det bidrat til noe kvalitetsøkning her på forumet, som alltid er positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...