Gå til innhold

Januar-Vowels


Vowels

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OhMyOhMy: Er allerede noen som har meldt ifra om å ta neste. Send personen som tar over en PM neste måned :)

 

Jeg har levert sånn halveis, er litt slapp når det gjelder å skrive om alle skivene. Føles så meningsløst å skrive mye info et band alle kjenner til. Feks Hellhammer

Lenke til kommentar

1987-Bathory-Under the Sign of the Black Mark

 

Spotify

http://www.youtube.com/watch?v=hS8yDlAUzRA

 

Under the Sign of the Black Mark har alt. Skiva er omtrent perfekt hvis du ser bort ifra den småkjedelige introen. Bathory klarer å senke tempoet litt på noen låter (feks Enter the eternal fire postet ovenfor), men skiva inneholder også raskere sanger i samme stil som på tidligere album. Dette funker jævelig bra og Under the Sign knuser det meste av annen bm. Hører man igjennom albumet skjønner hvor stor innflytelse denne skiva har hatt på kommende band innen sjangeren, spesielt kanskje i den norske scenen. Apropos norsk black metal ga Mayhem ut Deathcrush samme år (hør på den også).

Lenke til kommentar

Yes, har greid å ødelegge strømmen i leiligheten. Så er litt random når jeg har internett tilgjengelig. Nå vet jeg hvertfall at jeg ikke skal nappe en gående vannkoker ut av kontakten :)

 

1990-Obituary - Cause of Death

 

Spotify

http://www.youtube.com/watch?v=NQgCZasm6mU&feature=related

1991-My Bloody Valentine-Loveless¨

Spotify

http://www.youtube.com/watch?v=oiomcuNlVjk

Lenke til kommentar

Autopsy er helt utrolig bra, men til tross for at både Severed Survival og Mental Funeral er helt sykt bra, blekner de veldig når det kommer rett etter Nihilist.

 

Obituary's Cause of Death er veldig bra, men den er absolutt ingenting i forhold til forgjngeren Slowly We Rot. Men Cause of Death ruler, enkelt og greit.

 

My Bloody Valentine er knallbra!

Lenke til kommentar

Autopsy er helt utrolig bra, men til tross for at både Severed Survival og Mental Funeral er helt sykt bra, blekner de veldig når det kommer rett etter Nihilist.

 

Obituary's Cause of Death er veldig bra, men den er absolutt ingenting i forhold til forgjngeren Slowly We Rot. Men Cause of Death ruler, enkelt og greit.

 

My Bloody Valentine er knallbra!

Enig i at Slowly We Rot er hakket bedre, men i 89 måtte Severed Survival få plass. Loveless er muligens en av de beste platene jeg har i samlingen, går aldri lei.

 

Må si at det er mye her jeg ikke har vært borti, flott tråd Vowels.

 

OT: Du er ikke tilfeldigvis glad i Ulver basert på brukernavnet?

Stemmer det, A Quick Fix of Melancholy blir nok postet etterhvert :)

 

Von er sånn circa tidenes.

Jepp, jepp. Angrer så altfor mye på at jeg ikke kjøpte NWN sin repress av Satanic Blood Angel når jeg hadde sjansen. Hva synes du om Sixx forresten?

Endret av Vowels
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...