Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Januar 2011


Anbefalte innlegg

Ble meget fornød med dette jeg tok for et par timer siden, redigert i photshop.

Sony Alpha 500, SAL 16-105.

F.11 1/250, iso 200, expo +0,3, 100 mm.

 

Croppet, rezised og redigert i photoshop.

 

post-102474-0-08152200-1294498507_thumb.jpg

 

 

Edit.

 

Kunne jeg fått noe feedback på croppingen, skulle jeg latt det være mer gress igjen under ham, og heller kutte toppen av trærne og husene? Eller er det greit å ha han på bunnen i av bildet? Ble litt usikker plutselig..

 

Hele bildet er lagt i en mindre versjon her

post-102474-0-69741200-1294500282_thumb.jpg

Endret av cFc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde tatt under testing av PocketWizard MiniTT1 og FlexTT5 for Nikon. Benyttet 2 * SB-800. Location: Buddha Lounge Bar, Oslo

Dette likte jeg; langt bedre enn det dere pleier å vise fram ;)

 

 

Er jeg dritt lei portett av oversminka babes med superpolert photshpo hud - muligens:hmm:

 

Er en smakssak. Polering av hud har jeg redusert kraftig i det siste; men ingen tvil om at variasjon er en god ting. Men SB-800 blitsene var en prøvelse å jobbe med vs studioblitser. Ikke ofte jeg må krangle så brutalt med utstyr for å få det til å samarbeide.

Lenke til kommentar

Et bilde til fra den "polerte verden" (quote: Tom), men i litt annen stil enn normalen. Dette var tatt for å dokumentere makeup artist's arbeid.

post-182759-0-78091400-1294532120_thumb.jpg

 

MUA: Ina Bekkedal

 

Edit:

Har også et med langt større DOF, men MUA ville ha dette; er noe som er tiltallende med tynn DOF uten tvil.

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jeg dritt lei portett av oversminka babes med superpolert photshpo hud - muligens:hmm:

Skal vel heller ikke legges skjul på at enkelte av oss andre er lei random snapshots av bybildet; eller de ekstremt dårlige naturbildene som er så dårlig gjennomført at man får angst bare av å se på. Dukker heldigvis opp noen som skiller seg ut, så skal ikke skjære alle under en kam :)

 

Edit:

Har plan for 2011 å fokusere mer på natur igjen. Så dukker vel opp noen fra meg i kategorien nevnt over også utover 2011 :whistle:

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Er vi glade amatører så kjedelige og provoserende for dere superfotografene altså? Er jo litt kjipt da. Burde jo jo egentlig bare slutte å legge inn bilder så dere slapp irritasjonen.

 

Sukk.

Hvem sikter du til nå?

 

Moi? Jeg er i hvertfall ingen super-fotograf ...

 

tror han sikter til TGB

Lenke til kommentar

Er vi glade amatører så kjedelige og provoserende for dere superfotografene altså? Er jo litt kjipt da. Burde jo jo egentlig bare slutte å legge inn bilder så dere slapp irritasjonen.

 

Sukk.

Hvem sikter du til nå?

 

Moi? Jeg er i hvertfall ingen super-fotograf ...

Tenkte ikke på noen spesielle, mer generelt :) Har sett noen veldig bra bilder fra deg, så tror ikke du skal føle deg spesielt truffet her Tom.

 

her kommer enda en kjedelig portrett bilde tomsi.

 

maren-elise-aasen-322-edit.jpg

Nice Eric, kanskje litt i overkant soft? Smak og behag selvsagt :)

Lenke til kommentar

her kommer enda en kjedelig portrett bilde tomsi.

Gjesp ;) Har du telefon-nummeret henes - wink-wink nudge-nugde.

 

Misforstå meg rett. Dere jobber med en sjanger som jeg ikke er interessert i. Men det er klart at det er mye jobbing bak bildene, og dere gjør godt håndtverk. men det fenger som sagt ikke meg ...

 

Men det er ingen grunn til å slutte. Det er heller vi som tar andre type bilder får fingeren og poster flere bilder; men det skader ikke å holde samme standard.

Lenke til kommentar

Her er huden ikke softet faktisk, kun fjernæt små fregner, og ja det er smak og behag.

Ser du har funnet frem 70-200mm f/2.8 du også... 200mm på portrett er nice :) Klør litt i fingrene etter 400mm f/2.8 for portrett faktisk, men har klart å styre meg enn så lenge

 

Edit:

Hud-detaljer ble bedre når jeg så bildet i full størrelse.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...