Gå til innhold

Alt borte for godt?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Broren min kjøpte laptop for et par mnd'er siden (Acer Aspire 1404LC). Windows XP Home fulgte med, og alt virket rimelig bra... Så plutselig en vakker dag fikk han beskjed om at brukerinstillingene kunne være korrupte når han logget på. Til hans store skrekk fikk han se at alle dokumentene hans var borte, all musikken osv.

 

Sitter nå å prøver og ordne biffen med EasyRecovery DataRecovery, men programmet finner overhodet ingen ting av dokumentene...

 

Når jeg ser på egenskapene til C: ser jeg at 8 GB diskplass er brukt, mens når jeg drar musen over mappene og velger egenskaper, så vises det et diskbruk på 4,5 GB...

 

Skjønner ikke noe her nå jeg... Er alt borte for godt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har cirka det samme problemet som de: jeg prøver å få tilbake tapt data.

 

Viktig: Når du sletter noe på pc'n blir det ikke borte for altid, Windows bare ignorerer at filene er der og overskriver dem når du installerer noe nytt.

 

Så hvis du vil få tilbake musikken osv. så må du IKKE installere noe nytt på den stasjonen der de tapte filene lå! Ellers kan de bli overskrevet.

 

Prøv forskjellige data reddnings program. (Hittil har jeg ikke funnet noen serlig gode prog. selv). :cry:

 

Prøv Pc inspector file recovery, get data back for Fat (som koster peng). :evil: Se windows.no under gratisprogramer -> data rekonstruksjon. :)

 

Skjedde ikke akkuratt det samme som med deg... Windows XP virka helt fint den dagen (i går). Etter litt Aliens Versus Predator 2 skrur jeg pc'n av.

Noen timer senere skur jeg pc'n på og.... BLUESCREEN! Jeg prøver sikkerhetsmodus, siste virkende innstillinger, normal oppstart osv. Men til ingen nytte.

 

Da slettet jeg partisjonen jeg hadde XP på. MEN der hadde jeg også Mine Dokumenter mappen med alle bildene, musikken, save filene, filmene.

ÆSJ og atter æsj. Skulle ønske jeg kunne skru tiden tilbake og flytte Mine Dokumenter over til en annen partisjon.... :(

 

 

Håper du får tilbake filene dine. Prøv div. programmer.

MVH Allsop.

Lenke til kommentar

jo, men hva med å prøve å bruke gjennopprettings programmet i XP da, det finner dere hvis dere går på start, programmer, tilbehør, systemverktøy og systemgjennoppretting, da skal du få opp noe som gjør at dere kan gjennopprette tapt data. ikke det at det er så bra at det gjør noe men det er iallefall greit nok. prøvde programmet en gang når noen dokumenter var borte men da jeg brukte programmet så fant den ingen av dokumentene, men det er verdt et forsøk.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
st[an"]

 

 

Når jeg ser på egenskapene til C: ser jeg at 8 GB diskplass er brukt, mens når jeg drar musen over mappene og velger egenskaper, så vises det et diskbruk på 4,5 GB...

 

 

Prøv mappealternativer og "vis skjulte mapper". Kanskje det resterende diskforbruket består av slike.

Lenke til kommentar

En liten gjetning fra min side, regner kanskje med at du har testet dette, men la gå..

 

Er du sikker på at filene ikke ligger i en "hidden folder" og at du har markert for at windows ikke skal vise gjemte og system-filer? Det er bare en mulighet.

 

Hvis du logger deg på med en annen bruker, eller har en korrupt brukerprofil så vil også filene bli gjemt for de andre brukerne. Det finnes løsniger på dette også, men i skrivende stund er jeg ikke kar om å huske det. (Dette har med sikkerheten på XP). (Er litt usikker på hvordan denne funkerer på XP Home).

 

 

Svann-Erik

Lenke til kommentar
En liten gjetning fra min side, regner kanskje med at du har testet dette, men la gå..

 

Er du sikker på at filene ikke ligger i en "hidden folder" og at du har markert for at windows ikke skal vise gjemte og system-filer? Det er bare en mulighet.

 

Hvis du logger deg på med en annen bruker, eller har en korrupt brukerprofil så vil også filene bli gjemt for de andre brukerne. Det finnes løsniger på dette også, men i skrivende stund er jeg ikke kar om å huske det. (Dette har med sikkerheten på XP). (Er litt usikker på hvordan denne funkerer på XP Home).

 

 

Svann-Erik

 

du har helt rett... den har jeg testet :)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva det koster for en liten runde med harddisken på IBAS? Sikkert så dyrt at det er poengløst for en privatkunde å bruke ja...

 

Hvis restore-program #1 ikke finner filene, da er vel sjansen for restore-program #2 finner noe små, eller? Kan jo ikke være sååå mange måter å hent opp igjen dataene...

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva det koster for en liten runde med harddisken på IBAS? Sikkert så dyrt at det er poengløst for en privatkunde å bruke ja...

 

Mener å ha lest at det dreier seg om femsifret beløp. Mulig det da dreide seg om en havarert disk og ikke en som bare er blitt slettet.

Lenke til kommentar

Dersom dette er superviktige data ville jeg tatt disken til ibas.. fordi superviktige data er verdt å betale for. Og betale må du gjøre hos IBAS. Det koster vel rundt 30000 tror jeg for å få fikset en disk.

 

Det som du bør prøve er programmer som heter

Undelete.

Tror det er et som heter data recovery også, og et som heter getdataback.

Noen av disse vil mest sannsynlig klare å hjelpe deg.

Ta et kjapt søk på google så finner du det.

Det er veldig bra og finner filer som er slettet.

 

Jeg prøvde det engang og fant filer jeg har slettet for ca et halvt år tilbake. Men det er riktig som nevnt tidligere i postene. Dere må ikke innstallere eller legge nye data på disken. Det overskriver det som er "slettet".

 

Men du sier at profilen er korrupt. Er du sikker på at windows har slettet profil mappen? Ellers vil de jo ligge i documents and settingsbrukernavn

 

Vennlig hilsen

CyC

Lenke til kommentar

liten situasjonsupdate:

 

fann overhodet ingen ting med data recovery...

 

system restore herpa maskina totalt og nå kommer jeg meg ikke inn på windows på den maskina :( . Etter at Windows loadetingen kommer så restartes den osv osv

 

blir vel sikkert til at jeg må formatere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har dere prøvd å sette disken i en annen maskin da? eller reparert XP installasjonen. faktisk så er Linux veldig fin til å finne filer har jeg hørt. vet ikke helt hvordan det gjøres, men faren til en kompis av meg hadde prøvd det med en Linux distro på diskett, å da så han alt som lå på disken tror jeg. men som sagt vet ikke hvordan det virker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
st[an"]liten situasjonsupdate:

 

fann overhodet ingen ting med data recovery...

 

system restore herpa maskina totalt og nå kommer jeg meg ikke inn på windows på den maskina :( . Etter at Windows loadetingen kommer så restartes den osv osv

 

blir vel sikkert til at jeg må formatere.

 

Forsøk heller programmet, VirtualLab Data Recovery.

 

http://www.binarybiz.com/vlab/windows.php

 

Forsøk med gratisversjonen og ser om du finner noe. Det er store muligheter for at du blir overrasket.

Om det da er verd de 100 USD som det koster for den første GigaByten får du bestemme selv. (Jeg mener det koster 5 USD for hver GByte etter du har betalt 100 USD for den første)

 

Uansett så har du mulighet for preview uten å betale noe og dessuten kan du laste ned 1 MByte gratis.

 

Det er absolutt verd et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...