Gå til innhold

Mulig å få 3D effekt på PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den maskinen du linket til var ikke imponerende.
Den var for drøyt priset, og skjermkortet samt RAM/minne-mengden var for tamt til dagens spill.

Jeg ville kanskje sendt en mail hvor du byr 5000-6000+ på denne:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620071

Vet ikke om de rikker på prisen hos komplett, men verdt ett forsøk.

For 300,- mer på demobrukte får du ihvertfall noe som er endel bedre:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=621110


Hva angår 3D så er Nvidia 3D vision det som er mest utbredt idag. Da må du ha Nvidia skjermkort som støtter akkurat det, og skjerm som støtter det, samt brillene ifra nvidia.

AMD som er Nvidias konkurrent har også tatt steget inn i 3d spilling, men det må du nesten søke på selv, "AMD HD3D".

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Den maskinen du linket til var ikke imponerende.

Den var for drøyt priset, og skjermkortet samt RAM/minne-mengden var for tamt til dagens spill.

 

Jeg ville kanskje sendt en mail hvor du byr 5000-6000+ på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620071

 

Vet ikke om de rikker på prisen hos komplett, men verdt ett forsøk.

 

For 300,- mer på demobrukte får du ihvertfall noe som er endel bedre:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=621110

 

 

Hva angår 3D så er Nvidia 3D vision det som er mest utbredt idag. Da må du ha Nvidia skjermkort som støtter akkurat det, og skjerm som støtter det, samt brillene ifra nvidia.

 

AMD som er Nvidias konkurrent har også tatt steget inn i 3d spilling, men det må du nesten søke på selv, "AMD HD3D".

 

Takker for hjelp. Blir nok 3D greier på meg :)

 

Bør man kjøpe enkeltkomponenter og sette i sammen selv? Blir det billigere?

Endret av Dritil
Lenke til kommentar

Å bygge selv er positivt å negativt.

 

Det positive er at det er billigere, du kan velge deler akkurat etter det behovet du har. Du får en god fiiiling etter å montert dette sammen og noe å ver stolt over.

 

Det negative er jo at du kan gjør feil som ødelegge delene?

 

Er vel det eneste negative jeg kommer på;)

 

 

Så viss du kommer med hva du ønsker, å maks budsjett så kan vi her på forumet hjelpe deg godt på vei. Å viss du har noen deler fra før av som mus å tastatur så må du si ifra om det.

 

Å vil bare legge til en ting til ang 3D, for å se 3D må du ha en skjerm som støtter 120hz. Så har du hvertfall noe å kikke etter :)

Lenke til kommentar

Å bygge selv er positivt å negativt.

 

Det positive er at det er billigere, du kan velge deler akkurat etter det behovet du har. Du får en god fiiiling etter å montert dette sammen og noe å ver stolt over.

 

Det negative er jo at du kan gjør feil som ødelegge delene?

 

Er vel det eneste negative jeg kommer på;)

 

 

Så viss du kommer med hva du ønsker, å maks budsjett så kan vi her på forumet hjelpe deg godt på vei. Å viss du har noen deler fra før av som mus å tastatur så må du si ifra om det.

 

Å vil bare legge til en ting til ang 3D, for å se 3D må du ha en skjerm som støtter 120hz. Så har du hvertfall noe å kikke etter :)

 

Å fått hjelp til det hadde vært supert! Jeg tenker maks 8000 kanskje. PCen skal brukes utelukkende til spilling, og litt musikk.. Er ikke sikker på om jeg egentlig vil ha 3D.. den teknologien er vel spesielt dyr nå i startfasen, og så er jeg usikker på om det er så artig å spille med som mange skal ha det til. Hva mener du om den saken?

 

Trenger PCen da, kan gjerne sette i sammen selv hvis jeg sparer noen kroner på det. En PC er noe jeg vil ha i flere tiår for å si det sånn, så jeg vil ha muligheten til å oppgradere etter behov.

 

Trenger også skjerm (helst en 22").

 

mus, tastatur, musematte og hodetelefoner (disse bør være gode da jeg vil ha skikkelig lyd mens jeg spiller og hører på musikk).

Lenke til kommentar

rød+grønn/blå 3d funker fint :wee:

 

ser nå at du snakker om spill.. :/

 

Har ikke noen PC nå, sitter på dama sin bærbare. Trenger hjelp til å kjøpe enkeltkomponenter for å bygge en stasjonær selv.. Har aldri bygget, men kan alltids lære :)

 

Vet ikke om jeg vil ha 3D :hmm:

Endret av Dritil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...