Gå til innhold

Fototreff i Trondheim - 2011


Ratleto

Anbefalte innlegg

Dette er en fortsettelse av tråden "Fototreff i Trondheim" (siste innlegg med litt info om hvorfor ny tråd ble opprettet). Siden trådstarter ikke er aktiv på treff, så er det greit med en ny start.

 

Litt informasjon om treffene:

 

Fototreffene i Trondheim har siden starten i 2008 vært det mest stabile av alle fototreffene som arrangeres via Akam. Fotreffene arrangeres hver første lørdag hver måned. Dersom lørdagen faller på en helligdag eller ellers passer dårlig ift ferie o.l., utsettes gjerne treffet til lørdagen etter. På sommeren, når motivene er mange og spredt, så prøver vi å få til "mellomtreff" for å utnytte mulighetene.

 

Hvor vi møtes, går eller drar, og til slutt havner opp, avgjøres demokratisk her i denne tråden før treffet. Det koster ingenting å være med, annet enn det du selv bestiller på kafeen vi ender opp på. Fototreffene er for alle som har en interesse for fotografering, samme hva slags utstyr man har, og ønsker å treffe likesinnede og skravle fotografering, og ofte fotoutstyr. :)

 

Jeg (trådstarter) er ikke sjef eller leder for treffene. Vi har ingen leder, men vi har noen pådrivere som er de mest aktive på å få til treff. Og siden jeg er en av pådriverne, så kan jeg også kontaktes på PM eller på tlf nitti null tre femtifem femtifem ved spørsmål om treffene, eller dersom du ikke finner oss når du møter til treff, kom for sent og trenger å vite hvor vi er e.l.

 

Tidligere treff:

 

Her tenkte jeg å legge ut en oversikt, men jeg får bare feilmelding når jeg legger til en masse linker, så jeg må bare henvise til min egen webside som jeg har laget med oversikt over tidligere treff.

 

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt vitsen med å starte i en ny tråd jeg da,- mster jo helt kontinuiteten i det når vi må starte på nytt. Den gamle fungerte jo utmerket, og nå er den attpåtil stengt. Sukk......

 

Ingenting er bra nok for deg, Runar. Hehe. Du må være med på treff for å være med å bestemme, vettu. :)

 

Altså, tanken bak å starte en ny tråd, er at jeg får førsteposten, og har mulighet til å holde denne oppdatert til nye folk som søker info om treffet. Slik det var i den andre tråden, som placebo startet (som ikke har vært aktiv siden starten nesten), måtte man gå bakerst i tråden, og lese seg til hva som skjer for neste treff. Jeg har tenkt å holde førsteposten oppdatert om neste treff og med andre nyttige ting.

 

At man mister kontinuiteten vet jeg ikke om jeg er helt enig i. Det skjer som oftest ganske lite i tråden mellom treffene, så sånn sett kunne man nesten hatt en egen tråd for hvert eneste treff - men bare nesten. I tillegg får vi kanskje igang epost-varslingen for oppdateringer i tråden. Grunnen til at flere glemte treffene, var at slike meldinger om oppdateringer sluttet å komme. Får de meldt seg på denne tråden, så er forhåpentligvis systemet igang igjen - for godt.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt vitsen med å starte i en ny tråd jeg da,- mster jo helt kontinuiteten i det når vi må starte på nytt. Den gamle fungerte jo utmerket, og nå er den attpåtil stengt. Sukk......

 

Ingenting er bra nok for deg, Runar. Hehe. Du må være med på treff for å være med å bestemme, vettu.

 

Siden det er deg, så skal jeg moderere meg nokså mye, men dette likte jeg virkelig ikke. Å stenge en tråd som har vært en av de mest fremgangsrike og givende på hele akam er jo bare tåpelig, uansett hvem som var trådstarter.

Endret av Sille
Lenke til kommentar

Siden det er deg, så skal jeg moderere meg nokså mye, men dette likte jeg virkelig ikke. Å stenge en tråd som har vært en av de mest fremgangsrike og givende på hele akam er jo bare tåpelig, uansett hvem som var trådstarter.

Det er vanskelig å lage omelett uten å knuse egg. Og jeg synes Ratleto hadde gode argumenter for å opprette den nye tråden. Tanker og ideer som ikke lar seg gjennomføre uten å opprette en ny tråd.

Lenke til kommentar

Er det ikke bare å merge de to, med ny førstepost?

 

Jo,- men jeg mener at man ikke skal sitte å forandre på førstepost for hvert treff, fordi mange går bare til første uleste post i en tråd. Dermed så går informasjon tapt. Jeg er også sterkt kritisk til at kun en person skal ha råderett over informasjonen som gis. Ting kan fort misforstås, og da er det bedre at vi har det slik vi har det før. Jeg mener hele denne "nye" tråden er fullstendig bortkastet og ett steg tilbake.

 

Jeg håper denne tråden stenges og evt. slettes.

Lenke til kommentar

Ingenting er bra nok for deg, Runar. Hehe. Du må være med på treff for å være med å bestemme, vettu. :)

Det er mye jeg synes er kjempeflott, men dette er imidlertid ikke en av dem. Tilfeldigvis så er det slik at noen må faktisk jobbe litt for å tjene til livets opphold. Jeg jobber skift, altså er det enkelte dager jeg ikke kan være med.

 

Nå har det seg slik at alle ting har tidligere blitt diskutert her på forumet, så hvorfor skulle ting forandre seg nå, og bare bli diskutert på treffene? Slike viktige ting som dette burde alle få vært med på å bestemme.

 

Altså, tanken bak å starte en ny tråd, er at jeg får førsteposten, og har mulighet til å holde denne oppdatert til nye folk som søker info om treffet.

 

Akkurat. Hvorfor akkurat du? Hvorfor ikke f.eks Randi eller OK? Det er en dårlig ide å forandre førstepost slik du er inne på. Jeg er sikker på at mange går bare rett til første uleste post, slik at det som står tidligere i tråden er uinteressant. Jeg er også meget kritisk til at en person får ansvar for informasjonsflyten, slik du skisserer opp til her.

 

Slik det var i den andre tråden, som placebo startet (som ikke har vært aktiv siden starten nesten), måtte man gå bakerst i tråden, og lese seg til hva som skjer for neste treff.

Placebo er nok her inne rett som det er, jeg har sett ham flere ganger. Kanskje han har det litt som meg, dvs. tidspunktene for treffene er litt ugunstige?

 

Jeg har tenkt å holde førsteposten oppdatert om neste treff og med andre nyttige ting.

Hva skjer den dagen du blir lei? eller sjuk?

At man mister kontinuiteten vet jeg ikke om jeg er helt enig i. Det skjer som oftest ganske lite i tråden mellom treffene, så sånn sett kunne man nesten hatt en egen tråd for hvert eneste treff - men bare nesten. I tillegg får vi kanskje igang epost-varslingen for oppdateringer i tråden. Grunnen til at flere glemte treffene, var at slike meldinger om oppdateringer sluttet å komme. Får de meldt seg på denne tråden, så er forhåpentligvis systemet igang igjen - for godt.

 

E-post varslingen fungerer jo godt? I alle fall så gjør den det for meg.

 

Jeg holder fortsatt på at dette var ett utrolig dårlig og lite gjennomtenkt forsøk på å kuppe den gamle og suksessrike tråden for trondheimstreffene. Jeg kommer til å kjempe med nebb og klør mot dette, og håper egentlig at denne tråden stenges og forhåpentlig også slettes.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...