Gå til innhold

Tips til akustisk gitar for nybegynner - ca 2000 kr


Reggy

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å kjøpe meg en gitar og se om jeg klarer å lykkes med å lære å spille.

 

Jeg burde kanskje bare kjøpt en gitar til 500 kr, men vil legge litt mer i det.

 

Har skjønt på noen at hvis de lærer å spille blir den første gitaren kjær. Derfor vil jeg bruke litt mer, sånn ca 2000 tusen kr. (tenker ikke pakke - kun gitar )

 

Har kikket på nettbutikker, finn osv... men klarer liksom ikke ta noe valg.

 

Ikke kan jeg prøvespille heller for det sier meg ikke noe - jeg må liksom ha gitaren for å lære.

 

Kan noen komme med et godt tips - tenker akustisk (om ikke det kom klart frem), finnes det noe som er mer lettspilt enn andre - ja så gjerne det og....

 

Please....Ibanez, Court, Morgan, Yamaha, Takai, Epiphome osv....alt er aktuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klassisk gitar har tykkere hals (og nylonstrenger) i motsetning til stålstrengsgitarer.

 

Du bør absolutt - selv om du ikke kan spille - prøve litt i butikk eller hos kjente før du bestemmer deg. Hold bare fingrene på strengene så du får et visst inntrykk.

 

Lettest som nybegynnergitar vil være klassisk da det er større rom mellom strengene.

 

Og - ikke gi opp om fingertuppene blir litt ømme i begynnelsen, det gir seg etterhvert.

 

Anbefaler en billig brukt før du vet hva du er ute etter.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Klassisk gitar har tykkere hals (og nylonstrenger) i motsetning til stålstrengsgitarer.

 

Du bør absolutt - selv om du ikke kan spille - prøve litt i butikk eller hos kjente før du bestemmer deg. Hold bare fingrene på strengene så du får et visst inntrykk.

 

Lettest som nybegynnergitar vil være klassisk da det er større rom mellom strengene.

 

Og - ikke gi opp om fingertuppene blir litt ømme i begynnelsen, det gir seg etterhvert.

 

Anbefaler en billig brukt før du vet hva du er ute etter.

 

Prøvde litt hos familie her i jula. Det som nok er litt av utfordringen er nok å få plassert fingrene uten at de går borti andre strenger - og demper dem.

 

Jeg vil nok helst gå for noe nytt - kunne gjerne gått og prøvd et sted, men det blir for flaut. Kan jo ikke noe. blir nesten for dumt.

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar

Hm, interessant Morgan :ohmy:

 

Cedar i lokket har jeg aldri prøvd / hørt. Ser at det er heltre, og det er jo bra (+). Lurer på om det gir annen klang en standard gran :hmm:

 

Rosewood i brettet er noe jeg liker (+), og Grover tunere brukes jo også i langt dyrere gitarer (+). B-band pick up / preamp (±), ville heller likt en Fishman eller helst en Highlander; men smak & behag kanskje.

 

Joda, kan nok hende dette er et bra kjøp :yes:

Men vanskelig å vite uten uten prøving / lytting

 

:-) GAu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...