Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pustet inn gass fra oljeovn


SlettProfil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har i det siste opplevd at jeg har pustet inn forurenset luft når jeg skal sove, noe som har bydd på problemer i både lunger og hjerte. Misstanken min var mot at det var oljeovnen på rommet som lakk gass, det hørtes merkelig ut, men jeg fant ingen annen forklaring. Jeg valgte da og prøve å bytte ovner med noen andre i huset og alle opplever de samme problemene som meg med ovnen i rommet, så det er altså gass fra oljeovnen som vi har pustet inn.

 

Jeg kjenner meg uvel i hjertet og får ekstra vondt når jeg anstrenger meg. Jeg er ung og helt frisk, men har tydeligvis tatt skade av det jeg har pustet inn. Ovnen er fjernet og jeg lurer på hvor lang tid det sånn ca. vil ta før jeg er bra igjen og om jeg bør presse meg til å bedrive fysisk aktivitet i mellomtiden? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, vil mulig ta et par mnd. Spørs hvor lenge du har pustet dette inn.

 

Hjerte og lunger er svært gode til å regenerere seg tilbake. F.eks en stor røyker, om han/hun stopper, lunger blir som nye igjen etter relativt kort tid.

 

 

Tror ikke det er noe skade i å drive med aktivitet. Du kjenner det selv om du bør trappe ned intensiteten.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Stiller meg skeptisk til at du/dere har fått slike problemer pga denne ovnen. Har sjøl hatt en lekk oljeovn uten å bli plaget av det (bortsett fra styret med å legge ei avis under)

 

Hvis ovnen er helt ny så kan den forøvrig lukte litt/gasse i innkjøringsfasen, men aldri hørt/lest at dette er helsefarlig :)

 

edit; evt. ny ovn så sett den på full guffe-max watt å la den stå slik en god stund til man har blitt kvitt gassing fortest mulig. Luft med vindu i mellomtiden for litt friskluft

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...