berntb007 Skrevet 3. juli 2003 Skrevet 3. juli 2003 Hei, jeg har i mine tidligere tråder fortalt at jeg har problemer med å spille av DVD-filmer i WMP og Ravisent CineMaster, jeg har XP. For når etter at f.eks. WMP har funnet filmen så krasjer programmet, og en feilmelding kommer opp på skjermen. Det samme skjer med CineMaster. Jeg har ikke opplevd dette før, og jeg mener at man trenger en codec for å spille av dvd på maskinen. Jeg har alltid brukt den fra Ravisent som fulgte med CineMaster, uten problemer. Jeg tror at denne codecen kanskje har blitt for gammel. Jeg søkte litt på nettet i stad og jeg leste om WinDVD som skal være et program/codec. Jeg lurer på om dette er bra program og om det er gratis. For du skjønner at jeg vil jo at dvd-stasjonen i PC'en skal kunne spille filmene mine. Takk på forhånd! :smile:
ZiggyS Skrevet 3. juli 2003 Skrevet 3. juli 2003 Jeg synest WinDVD er et helt greit program. Men det er nok ikke gratis.
Bushnell Skrevet 3. juli 2003 Skrevet 3. juli 2003 windvd er greit nok.. selv likte jeg asus dvd bedre..
berntb007 Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Skrevet 3. juli 2003 Hei, men er windvd inkl. codec? Jeg vet ikke om jeg er helt på jordet, men denne linken viser jo at det er gratis. Eller er det ikke dette samme programmet vi snakker om? http://www-pors.hit.no/tf/baerbar/help/windvd.htm Takk på forhånd :smile:
Bach Skrevet 3. juli 2003 Skrevet 3. juli 2003 Har du prøvd å innstallere Ravisent på nytt? Men det er mulig programmet er litt ute på dato. Hadde et tilfelle med at en gammel versjon av WinDVD ikke fiksa menyene i Terminator. Både WinDVD og PowerDVD er gode programmer som er komplett med codec'er. PowerDVD 6ch selges på Komplett for 85,-. Men står det noe "interessant" i feilmeldinga? Kan forsåvidt være både skjermkortdrivere og DirectX som er årsaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå