Gå til innhold

Enkelt bankkort -ikke over internett


poetsotf

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på en ting. Jeg er 22 år og vil ha meg ett vanlig bankkort som KUN kan brukes på butikker og minibank, og evt. i utland (ikke viktig).

Jeg vil IKKE ha muligheten til å bruke kortet over internett på noen slags måte, kun når jeg dreger kortet i butikker, grunnet personlige ting.

 

Er dette mulig? Finnes det andre kort en Visa og kredittkort?

Jeg ringte banken min, og de kan kun tilby meg kredittkort, Visa, og Visa electron. Alle disse kan bruker på internett. Og ja, Visa electron KAN brukes på internett, dette har jeg trippel sjekket.

 

Så noen som har noen råd? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Lurer på en ting. Jeg er 22 år og vil ha meg ett vanlig bankkort som KUN kan brukes på butikker og minibank, og evt. i utland (ikke viktig).

Jeg vil IKKE ha muligheten til å bruke kortet over internett på noen slags måte, kun når jeg dreger kortet i butikker, grunnet personlige ting.

 

Er dette mulig? Finnes det andre kort en Visa og kredittkort?

Jeg ringte banken min, og de kan kun tilby meg kredittkort, Visa, og Visa electron. Alle disse kan bruker på internett. Og ja, Visa electron KAN brukes på internett, dette har jeg trippel sjekket.

 

Så noen som har noen råd? :)

 

Noen banker har VISA Electron med kortnummer som kan brukes på internett, andre banker har VISA Electron uten kortnummer som ikke kan brukes på internett.

 

Ellers er det noen banker (f.eks. DnBNOR) som tilbyr rene BankAxept-kort. Disse kan bare brukes i Norge og ikke på internett. Det er noen steder som ikke tar BankAxept i Norge, typisk tog, taxi, fly og en del automater. Men de vil fungere i de aller fleste vanlige butikker og selvsagt alle minibanker i Norge.

Endret av yaddah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

En ulempe med VISA Electron er at de ikke fungerer med nødløsning, dvs at dersom du er i en butikk eller minibank som har et tilfeldig brudd med sentralen, vil du ikke kunne få betale 7 gjøre uttak. Har du minibankkort med full VISA-del vil du kunne betale med signatur, ev. ta ut penger off-line, med fare for overtrekk. Dette er slik fordi det ikke skal være mulig å få overtrekk på konto ved VISA Electron.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...