Gå til innhold

Tregt internett


satser

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt ny router som jeg akkurat har fått det trådløse nettverket til å fungere på alle maskinene. Men når jeg sitter nede i kjelleren, router er oppe, så viser det full signalstyrke, men nettet går utrolig tregt! Jeg mister hele tiden forbindelsen til spotify og sider i internett tar 1-2 minutter å laste.

Hva må jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt problemer med internett her. Det viser full signalstyrke ofte, og internett fynker av og til skikkelig, men det kobler veldig ofte helt ut og jeg må koble meg opp på ny. Det funker bra i kanskje ett minutt. Kan det skyldes at routeren er for svak? Eller er det en annen løsning?

Lenke til kommentar

Hva har det å si om naboene har trådløst nett?

Og hva er homeplug?

 

Naboer med trådløst nettverk på samme kanal som router din vil føre til forstyrrelser i signalet. Last ned inSSIDer for å sjekke om det er noen som bruker samme kanal som deg. Om dette er tilfelle kan du prøve å skifte til en kanal som ikke blir brukt ved å logge inn på routeren.

 

Homeplug er nettverk via strømnettet, veldig enkelt og greit. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=595122

Lenke til kommentar

På komponenter med gamle drivere hjelper det ikke alltid å bytte sender kanal.

Hadde spesiellt et tilfelle hvor ei bro hele tiden prøvde å koble til den sterkeste senderen.

Løsningen der ble å flytte antennen slik at den ikke fanget opp naboens sender.

Sjekk også om produsenten av nettverkskort eller router har kommet med ny driver til produktet.

 

I ditt tilfelle ville jeg gjort som larsynoob anbefaler å sjekke wifi signalene.

Du kan alternativt bruke Network stumbler til dette.

 

Ligger du helt i grenseland med å få signalene ned i kjelleren må du sjekke SNR (Signal noise ratio).

Du trenger over 20 SNR for å kunne linke stabilt med WPA kryptering.

Et alternativ kan være å sette ned til WEP kryptering, men denne krypteringen kan hackes.

 

Du kan eventuellt sette opp en repeater mellom loft og kjeller.

 

Sist men viktigst, du har verifisert at passordet er riktig for krypteringen? :roll:

 

På noen routere og nettverkskort har du også mulighet til å sette på sterkere antenne.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...