Gå til innhold

DP adapter to HDMI, fungerer?


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Har da to stk Nvidia 460 som jeg har lyst til å bruke et digitalt signal istedenfor VGA.

Er ikke så fornøyd med billedkvaliteten, så skal gå til innkjøp av ordentligere kabler.

Skjerkortene har da to DVI + display port.

 

DVI - HDMI adapter + HDMI kabel fungerte merkelig nok ikke.

Ga No Signal og fungerer bare på lave frekvenser fra PC, 30 Hz og mindre. Ble grønne piksler over hele skjermen da.

 

Men fungerer dette?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.51211

med denne,

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39969

 

Denne siden tilbyr gratis frakt, og tid har jeg nok av.

 

God jul og godt nytt år!

 

Med vennlig hilsen,

Knutsen92.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på kva du vil bruke mini-HDMI-adapteren til? Kan ikkje sjå du har skreve noko om det?

Åja, beklager.

 

Skjermkortet har 2 stk DVI og 1 stk DP (Displayport), som er det nyeste innen kvalitet?

Har derfor lyst til å bruke denne for å få høyere kvalitet, i motsetning til DVI-VGA.

 

Skal så klart oppkobles mot HDTV. (LG 42LE5300)

 

Lønner dette seg? Føler det er litt uskarpt bilde og at bilde prøver å utjevnes så det blir litt småblurry bilde. Men er jo ganske bra også, vanskelig å si.

Endret av knutsen92
Lenke til kommentar

Du bruker altså VGA i dag? Om du skiftar til HDMI eller DVI skal du kunne få 1920x1080, så sant tv'n støttar så høg oppløysing. Om du har problem med manglande bilde, vil eg heller tru det er snakk om innstillingar, enten på PC eller TV.

Ja, bruker en DVI-VGA overgang ut fra PC og VGA kabel der i fra til TV.

Er ikke snakk om forskjeller på oppløsning vil jeg tro, for den får jeg fult ut.

 

TV har FULL HD, LED etc. Og får 1920*1080P via PC.

Det jeg er ute etter et er bildet verdt TV, noe jeg ikke føler VGA kabelen tilfredstiller.

Lenke til kommentar

I så tilfelle ville eg prøvd igjen med det du beskreiv i starten, "DVI - HDMI adapter + HDMI kabel". Deretter prøve med forskjellige innstillingar for å sjå om du får det til å funke, for det skal (i teorien) funke heilt fint.

Jeg har prøvd ALLE instillinger, det fungerer IKKE.

50-60Hz gir No Signal. 30Hz og lavere, gir bilde men grønne/blå piksler over hele skjermen.

HDTV fungerer fint via HDMI fra laptop. (Men ønsker konstant tilkobling via PC og HDTV)

 

Men enkelt og greit til spørsmålet, behøver ikke hjelp til det andre.

 

Fungerer kablene jeg valgte? Vil samme problemet skje?

Lenke til kommentar

I så tilfelle ville eg prøvd igjen med det du beskreiv i starten, "DVI - HDMI adapter + HDMI kabel". Deretter prøve med forskjellige innstillingar for å sjå om du får det til å funke, for det skal (i teorien) funke heilt fint.

Jeg har prøvd ALLE instillinger, det fungerer IKKE.

50-60Hz gir No Signal. 30Hz og lavere, gir bilde men grønne/blå piksler over hele skjermen.

HDTV fungerer fint via HDMI fra laptop. (Men ønsker konstant tilkobling via PC og HDTV)

 

Men enkelt og greit til spørsmålet, behøver ikke hjelp til det andre.

 

Fungerer kablene jeg valgte? Vil samme problemet skje?

 

Er jo vansklig og si da, da det du har prøvd skal funke det og!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...