Gå til innhold

Anbefalning "ekstremkamera"


Anbefalte innlegg

Hadde et olympus tough 8000 før, men finner ikke dette igjen. Så nå trenger jeg et nytt kamera som takler alt fra bading til ikke minst lange skiturer i kaldt vær. Var veldig fornøyd med alt bortsett fra kvaliteten på bildene på det gamle. Fullt klar over at jeg neppe får maks bra bilder med et slikt kamera, men vil gjerne ha det som er best i det minste.

 

Såvidt jeg kan se av tester på nettet kommer Canon og Pentax sitt W90 godt ut mtp på bildekvalitet. Andre meninger og helst erfaringer rundt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kjøpt kamera enda?

 

Sorry for å legge dette inn i din tråd, men jeg sliter med akkurat det samme selv

 

Ettersom det jeg har sett så synes jeg Pentax w90 virker som det beste alternativet?

 

Eller er Panasonic DMC-FT2 hvert de ekstra "tusen" kronene?

 

Mitt formål er også ski, fiske og generelt friluftsliv.

Lenke til kommentar

Endte opp med et Panasonic Ft2 idag, oransj. Hovedgrunnene var vel at det tåler støt bedre, de viktigste knappene på tur er godt forhøya og diverse tester rundt bildekvalitet. Det ser i alle fall ut til å være langt bedre enn den gamle olympusen, men har jo ikke fått testet mye ennå.

 

For min del blir det nok ikke mye saltvann, men tenkt å kunne ha det med på stranda, så litt blir det nok.

 

Leste innlegget en eller annen linka til her, om problemer med ft2 i saltvann. På fotovideo nevnte de faktisk det som en mulig utfordring. Iølge manualen skal den tåle saltvann bare den vaskes 10 min i ferksvann etterpå. Dersom dette viser seg å ikke være tilfelle er jeg ikke fremmed for en klagerunde, selvom det nevnte innlegget ikke akkurat skryter av Fotovideo sin samarbeidsvilje men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...