Ozelot Skrevet 22. desember 2010 Skrevet 22. desember 2010 Heisann! Jeg har nylig begynt å få en feilmelding i displayet på Nissanen samtidig som krafter avtar kraftig når jeg er ute på kjører. Symbolet\feilmeldingen jeg får opp, er det som hinter feil med "glødeanlegget" på bilen. Jeg har tidligere fått denne feilmeldingen i rykk og napp, men da har det løst seg når jeg trykker inn clutchen og da merker jeg det ikke før kanskje neste kjøretur(tidligst). Kan også nevne at jeg mister såpass mye kraft at jeg må gire ned til jeg når kanskje 30, og da hender det at bilen plutselig våkner igjen. Noen som kan hjelpe?
Gjest Slettet+130498 Skrevet 23. desember 2010 Skrevet 23. desember 2010 ta den en tur til verksted, hvis du har turbo se om røra er tette
Mekker`n Skrevet 23. desember 2010 Skrevet 23. desember 2010 Disse bruker glødelampa som feilvarsling på alt av motorstyring. Vanskelig og si hva som kan være galt, men det ligger garantert noen feil i minnet så med en diagnose får du svaret. Sikkert ikke så lett og finne ut av dette nå i jula desverre. Kan høres ut som noe feil med clutchbryteren som gjør at den får bensinkutt. Dette er en dog funksjon som skal slå inn ved motorbrems, men den blir i hovedsak styrt av clutchbryteren. Speedsensoren på girkassa kan også gi slike merkelige feil. Bare for og ha sagt noe
Ozelot Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Skrevet 23. desember 2010 ...og 300 kroner fattigere fant de ut at det mest sannsynligvis er en glødeplugg som er gåen. Bilen er forøvrig ikke sånn hele tiden, merket f.eks. ingenting til dette når jeg kjørte på vei hjem etter å ha vært innom Nissan.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. desember 2010 Skrevet 24. desember 2010 Høres merkelig ut. En glødeplugg brukes vel bare til å gløde motoren når den er kald? Når motoren først er i gang, vil vel en defekt glødeplugg ikke være merkbart (correct me if I'm wrong, jeg har min første dieselbil). Dersom du mister ytelse, høres det ut som om motorstyringen har oppdaget en feil, og går over i nødprogrammet (som ser ut til å medføre tap av turbotrykk).
Mekker`n Skrevet 24. desember 2010 Skrevet 24. desember 2010 Ja dette hørtes veldig merkelig ut og henger ikke på greip med noen ting.
agvg Skrevet 24. desember 2010 Skrevet 24. desember 2010 har en kangoo som oppfører seg slik når EGR-ventilen må opp og renses, dog lyser det ikke noen lampe på min.
Ozelot Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Skrevet 25. desember 2010 har en kangoo som oppfører seg slik når EGR-ventilen må opp og renses, dog lyser det ikke noen lampe på min. Hvilken årsmodell har du? min er 2006 modell dci85\90. zanta: ja, høres veldig rart ut når jeg nå i ettertid tenker på det, men var i full fart med julepresanger, så fikk ikke spørt så mye rundt det. men, han som satt med obd2-apparatet(eller hvordan det skrives) fikk opp en litt uklar feilmelding så han tippa det var det. Skal heller høre med nissan og se om jeg kan få noe mer svar fra de.
agvg Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 2004 1.5 dCI, tar ti minutter og rense den på min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå