Gå til innhold

Hvordan ledning trenger jeg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men flere videoer støtter dette! Har du en videospiller (med tv-inngang såklart), kan du prøve å kjøre den via denne for bedre kvalitet! (høyere oppløsning)

 

Har selv problemer med at det blir svart hvitt i noen samenhenger, noen som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar
{...} en dings til rundt 30 kr på clas ohlson som gjør at du kan koble den inn i en scart inngang

 

Dette hjelper deg lite dersom scart inngangen ikke håndterer s-video signaler, eller du ikke kan stille inn tv'n til å vise s-video fra scart. Scart kan nemlig brukes til både kompositt og s-video signaler.

Siden "dingsen" bare koster rundt 30 kr, så er den nok bare et adapter og ikke signal-omformer.

Lenke til kommentar

chas ohlson kabler holder for folk flest til ditt formål.

De har to forskjellige en billig og en med kvalitet.

Gå for den med kvalitet du.

Når du har plugga i s-video kabelen i pc-en og tv-en skal det bare være og gå på skjerminstillinger-->instillinger-->avansert-->displays og trykke på tv skjermen.

Det funka med en gang hos meg uten noe knot.

Da velger du vilken skjerm som skal brukes til film osv.

Lenke til kommentar
det jeg tror du trenger er en s-video kabel:

Og så viser du et bilde av en S-Video - composite converter.

Det er jo litt forvirrende at du tilsynelatende kaller dette for en S-Video kabel.

En slik converter er vel kun er nødvendig hvis TV ikke støtter S-Video. Og hvilken side er koblet til hva?

Lenke til kommentar
det jeg tror du trenger er en s-video kabel:

Og så viser du et bilde av en S-Video - composite converter.

Det er jo litt forvirrende at du tilsynelatende kaller dette for en S-Video kabel.

En slik converter er vel kun er nødvendig hvis TV ikke støtter S-Video. Og hvilken side er koblet til hva?

 

Jeg vet det, men tenkte jeg bare skulle illustrere selve s-video kontakten :) (så fyren med en gang skulle forstå at det var en kabel med slik kontakt han trengte)

 

Jeg bruker forøvrig den billigste 5-meteren til biltema og er ganske fornøyd, bildet blir jo ikke så veldig bra når man putter pcn's oppløsning på tvn allikevel!

Lenke til kommentar
Biltema er jo bare 200 meter ned i gata det :lol:

 

Men blir ikke bilde på tv'en bra selv med en dyr kvalitetskabel? Tenkte jeg skulle få sett litt filmer påp tv'en fra pc'en, men blir det veldig dårlig så er det jo ikke vits!!

 

Jeg kan ikke legge merke til noen merkbare forskjeller mellom min 5-meter biltema og en 1.5 meter noe dyrere kabel. Det med film på tvn funker egentlig ganske bra fordi du trenger ikke fokusere på sånne små ting slik som windows-skrift ol. Ser du film på tvn vil jeg si det er på høyde med pc-skjermens kvalitet. Jobber du med regneark på tvn sliter du!

 

Jeg ser ofte film på tvn, er filmen på pcn av god kvalitet, ser du neimen ikke stor forskjell fra en standalone dvd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...