Gå til innhold

Førsteinntrykk: World of Warcraft: Cataclysm (PC)


Anbefalte innlegg

Har ikke spilt WoW siden desember 2006, så jeg tenkte jeg skulle ta en ny titt med Cataclysm. Siden det er en liten stund siden jeg var innom sist, så er det ikke helt lett å vite hva Cataclysm har tilført og hva tidligere patcher har gjort. Har begynt som en Goblin Rogue, pve, og kommet meg til lvl 30 (solo).

 

Mitt inntrykk så langt:

 

 

Start området til goblinene var ganske artig, weed whacker (eller hva det het) og å sette fyr på zombier med rakett støvler er to av favorittene. "Town in a box" var også en smart løsning for å få seg en ny by.

 

Har vært innom Orgrimmar, som har store endringer siden sist. Flere zeppelin ruter og disse er flyttet inn i byen. Jogget igjennom Durotar, ikke de helt store endringene, men den ene elven har oversvømt noen flere områder enn sist. (Northen) Barrens er stort sett slik jeg husker den, bortsett fra at den har blitt delt i to av en stor "sprekk" i bakken. Mulgore er også stort sett uberørt, bortsett fra akkurat der hvor Taurens starter og at det er en diger port som stenger av veien inn til (Southern) Barrens. Ashenvale Forrest (av de områdene jeg har besøkt) er også like, men det har kommet ett vulkan utbrudd og Horde tømmerhuggere har felt noen trær. Horde har også bygd litt mer på Zoram'gar Outpost. Stonetalon Mountains har fått en god del endringer.

 

Den mest merkbare endringen er alle fly stedene, f. eks Stonetalon Mountains har 5 (som jeg har oppdaget så langt) i motsetting ett sist gang, og måten du blir geleidet fra stedet til sted. Jeg måtte jogge fra Orgrimmar til Farwatch Tower(?), men der i fra til Gromgol Farm(?) og videre til Crossroads gikk med karavane. Ett hyggelig tillegg, og en stor kontrast til hvordan det var første gang, da jeg måtte løpe fra Thunder Bluff til Crossroads, og Crossroads til Orgrimmar. Nå er det ikke mye du må løfte beina når du trenger å bevege deg fra ett quest område til ett nytt. Så det er en fin flyt.

 

Er fortsatt mye av finn x av y, og drep a av b. Men de har fått piffet om noen av dem, som i goblin start sonen hvor du må fly rundt og skyte ned fly, eller sitte i "anti air" i Stonetalon Mountains og skyte ned fly (igjen) og fallskjerm jegere. Å sloss i Shredders er også en ett positivt tillegg.

 

Hyggelig å få mount for første gang på lvl 20 i stedet for 40, selv om man tidligere fikk en hastighets buff o.l. på lvl 20.

 

Har også vært en god del inflasjon i prisene på AH. Mine 200g på en eldre karakter var plutselig ikke så veldig mye lengre, prisene ser ut til å ha fått en 3-4 dobling. Mining og Herbalism er ganske lønnsomt, har fått inn ca 100-120 gull så langt. Og siden utstyret jeg finner/får for quests er bra nok til det jeg foreløpig holder på med, så er utgiftene marginale. Største utgiften så langt har vært noen større bagger.

 

Av det jeg har sett så langt så er det bra, men jeg hadde trodd at Deathwing skulle forårsake større endringer, så der er jeg litt skuffet. Kanskje det blir mer merkbart i andre soner.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent til du kommer til Bran Bronzebeard som kaller Harrison Jones for Jr. osv .. osv.. thumbup.gif

Mange morsomme gimmicker i hele Cataclysm egentlig, men igjen så er det som skuffer meg mest med Uldum som sone cutscenes.

Mange mener jo at det er nettopp dette som gjør Uldum så spesielt og utrolig morsom, men skal du først kjøre cutscene etter hvert femte quests så burde du hvertfall få inn litt voice-aktig!

 

Det å se på halv dårlige cutscenes uten voice-aktig blir mer en frustrasjon enn glede for meg i lengden, dessverre.

Elsker konseptet og Uldum som sone har jo et kjempepotensiale, bare synd at det blir ødelagt av halvverdige cutscenes som jeg vet at Blizzard kan klare knallbra. Hva gikk galt? Mangel på tid kanskje?

Lenke til kommentar
men det er ingen her som trenger å høre det.

Det må da være lov å svare på et utsagn selv om man ikke er enig i det. Derfor skrev jeg det at jeg gjerne vil gå glipp av dette.

 

Dere er vel av den typen som ringer på til naboen for å fortelle ham hvor stygg den nye bilen hans er :)

Selv om vi er kritiske til et spill og oppmerkesomheten dette spillet får, betyr det ikke at vi er ondskapsfulle. Alle har da lov til å ha sin egen mening, og vi har da ikke kritisert dere som liker spillet, bare oppmerksomheten rundt selve spillet i forhold til hvordan vi opplever spillet.

 

Men vi trenger vel ikke dra denne diskusjonen enda lenger, så vi kan vel sette en stopper her?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Jeg må si meg veldig fornøyd med Cataclysm. Uten tvil den beste utvidelsen til WoW så langt. Det er også veldig deilig å vite at jeg har spillt siden Vanilla og opplevd Azeroth før forandringene som ble gjort i Shattering patchen og Cataclysm utvidelsen.

 

Jeg nådde lvl 85 i går og turen dit har vært en fornøyelse. Questing og lvling føles mye bedre enn tidligere. De nye områdene er jeg veldig fornøyd med. Skal starte med archeology idag eller imorgen; det blir spennende :D

 

Er forøvrig enig i hva RamGuy skriver om cutscenes i Uldum. Det er morro at de har innført det, og jeg liker det godt. Men det er utrolig skuffende hvor lite gjennomførte de virker. Blizz klarer så absolutt bedre enn dette. Jeg forventer ikke at det blir av samme kaliber som trailere, men det finnes da en mellomting. De kan i det minste legge til voice acting (av mangel på et Norsk ord).

 

Når det gjelder "førsteintrykket" var det ikke videre imponerende lesing. Håper en anmeldelse vil bli mer omfattende. Har du tilbakelagt så mye tid som du skriver burde du også lagt mer energi i "føtsteinntrykket" og skrevet om mer enn hva du kan lære basert på en trailer og ikke så altfor mye annet. Det er hvertfall min personlige mening :)

 

 

Må si meg enig i hva apollox skriver. For meg handler det om hva som er grunnen til at dere absolutt må poste deres negative meninger i tråder som dette? Selvsagt har dere all rett til å mene hva enn dere måtte ønske; jeg bryr meg fint lite om at dere ikke liker WoW. Hvis jeg leser en artikkel om hvor flott Iphone er og hvor fantastisk Windows 7 er, eller hvor fantastisk det nye CoD er har jeg ingen god grunn til å måtte poste mine negative meninger i tråden til artikkelen(e). Hva godt vil det gjøre? Hvis jeg absolutt må dele min mening så lager jeg en tråd eller poster i en som allerede er laget.

 

Da var min lille "rant" overstått. Beklager off topic :ph34r:

Endret av Bilael
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...