HamiltonII Skrevet 2. juli 2003 Skrevet 2. juli 2003 Er det mulig å flashe BIOS fra cd-rom?? Har ikke floppy i denne maskinen.....jeg kan selvfølgelig hive i fra den andre maskinen men begynner å bli litt lei skruing nå.... Kan vel legge til at jeg har et abit nf7-s kort...
the_auditor Skrevet 2. juli 2003 Skrevet 2. juli 2003 sikker på at du ikke kan flasha bios'en fra windows?
John Kr Skrevet 2. juli 2003 Skrevet 2. juli 2003 Jeg er svært interessert i alle svar her. Er i samme situasjon. Det jeg hvet er at det går å brenne en CD som"boot cd" med biosfilene på. Lenger en dette har jeg ikke kunskap om.
HamiltonII Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Skrevet 2. juli 2003 Det var det jeg også tenkte,hvis man forandrer boot sekvens i bios kanskje den da leser cd rom når man trykker alt+f2 (eller hva det er),eller er floppy default uansett?? Ingen som vet dette??
John Kr Skrevet 3. juli 2003 Skrevet 3. juli 2003 Dersom du ikke har floppy så må du "disable" denne i Bios. Du har sikkert en CD brenner og en CD rom. Da må du "enable" en av dem til å "boote" på oppstart. Slik har jeg gjort det med mitt oppsett. Så lager du en boot CD med Bios filen ferdig unzipet. I NERO kan du huke av en plass der om CD skal være boot CD. Dette skal gå fint.
Hårek Skrevet 3. juli 2003 Skrevet 3. juli 2003 Du kan finne en oppskrift på å lage CD her: http://www.nu2.nu/bootcd/ Boot sekvens i BIOS settes til CD før HD, og slik skal det stå permanent. Da kan du boote fra CD hvis det er en CD inne, ellers booter den fra HD.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå