Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer om BMW z3?


Shamru

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører ikke Z3 frivillig for å si det sånn.

 

Hel grei bil, med fine kjøreegenskaper om man liker å sitte klistret til bakken og et stivt understell. Men jeg ser ikke helt vitsen med å kjøre uten tak, og liker heller ikke støynivået den har med kalesjen oppe. Man får vel mye oppmerksomhet i en rød Z3, noe jeg egentlig ikke liker. 1.8l bensinmotoren som er ganske vanlig er egentlig litt i overkant slapp og gammel. Ca. 0 drag fra bunn, men reagerer helt greit om den får litt turtall. Relativt tørst.

 

Hardtopen er kjekk, selv syns jeg den er finere med hardtop på enn uten. Meget kjekt med hardtop om du skal ha den som helårsbil.

 

Sportsetene i delskinn er ikke beste sort. Interiøret bærer preg av at det er en relativt gammel bil. Bakruten er gjerne elendig, om du bryr deg om sånt. Krever fort dyrt batteri for å starte sikkert om vinteren.

 

Rent estetisk sett så er det en fin bil med flotte linjer. Spesielt med hardtopen på. Mx5 er nesten stygg i forhold, men det er jo sånn at det er vanskelig å diskutere smak. Utvendig så lyser det ikke like mye gammelbil av Z3-en som med mange andre lignende biler fra samme tidsperiode/prisklasse.

 

Er det drømmebilen, så bør det være lite tvil. Man kan gjøre mye større bomkjøp så lenge man får et eksemplar i grei stand. Holdbar, siden den er bygd på en grei platform. Man får den oppmerksomheten man ønsker når man kjøper en sånn bil. Kjøregleden er tilstede, spesielt om man liker å kjøre med taket nede.

Lenke til kommentar

Kjører ikke Z3 frivillig for å si det sånn.

 

Hel grei bil, med fine kjøreegenskaper om man liker å sitte klistret til bakken og et stivt understell. Men jeg ser ikke helt vitsen med å kjøre uten tak, og liker heller ikke støynivået den har med kalesjen oppe. Man får vel mye oppmerksomhet i en rød Z3, noe jeg egentlig ikke liker. 1.8l bensinmotoren som er ganske vanlig er egentlig litt i overkant slapp og gammel. Ca. 0 drag fra bunn, men reagerer helt greit om den får litt turtall. Relativt tørst.

 

Hardtopen er kjekk, selv syns jeg den er finere med hardtop på enn uten. Meget kjekt med hardtop om du skal ha den som helårsbil.

 

Sportsetene i delskinn er ikke beste sort. Interiøret bærer preg av at det er en relativt gammel bil. Bakruten er gjerne elendig, om du bryr deg om sånt. Krever fort dyrt batteri for å starte sikkert om vinteren.

 

Rent estetisk sett så er det en fin bil med flotte linjer. Spesielt med hardtopen på. Mx5 er nesten stygg i forhold, men det er jo sånn at det er vanskelig å diskutere smak. Utvendig så lyser det ikke like mye gammelbil av Z3-en som med mange andre lignende biler fra samme tidsperiode/prisklasse.

 

Er det drømmebilen, så bør det være lite tvil. Man kan gjøre mye større bomkjøp så lenge man får et eksemplar i grei stand. Holdbar, siden den er bygd på en grei platform. Man får den oppmerksomheten man ønsker når man kjøper en sånn bil. Kjøregleden er tilstede, spesielt om man liker å kjøre med taket nede.

 

 

Tusen takk for svaret :) Beste svaret jeg har fått her inne :)

Lenke til kommentar

Erfaringer har jeg ikke men jeg synes denne bilen lyser:

 

Mittlivskrise/Frisør/Pappagutt&Pappajente/Tysk-swingertype. evt. en kombinasjon.

 

liker bedre mx5 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25027015 sånn som den for eksempel, dog uten heslig styling og manuell kasse.

(Billigere deler/drift kostnader generelt, lettere, osv osv. :thumbup: )

 

 

Hehe, med ett litt objektiv synspunkt ser jeg hva du mener ang. Z3'n.. Men syns MX5'en er så kjedelig... Liksom ikke noe spenstig på den, men utifra tester og lign. Jeg har sjekket. Så er den en av de beste bilene i kategorien, kjøremessig og driftsikkerhet :)

Lenke til kommentar

Ser selv på en mx-5, og har også sett litt på Z3. Syns Z3en er litt for mye "bling", og hvis du er interessert i å gjøre bilen litt mer personlig er det ingenting som slår Mx-5 på ettermarkedsdeler.

32246200056_large.jpg

32246200068_large.jpg

cr_lakeland_03.jpg

 

Mmm, like it! Men dette har jo med smak og behag å gjøre. Ligger f.eks. en Z3 på nettet som jeg liker veldig godt:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25512660

Den har jo riktig utseende og motor :) Ellers vet jeg lite om det tekniske angående Z3, men vet at Mx-5 er skuddsikker :whistle:

 

Edit: Fant et litt morsomt bilde på nettet.. Viser forskjellen mellom hvordan de to bilene som oftest blir tuklet med :!:

_mg_8466-1f8ea2c.jpg

Endret av rublings
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser selv på en mx-5, og har også sett litt på Z3. Syns Z3en er litt for mye "bling", og hvis du er interessert i å gjøre bilen litt mer personlig er det ingenting som slår Mx-5 på ettermarkedsdeler.

32246200056_large.jpg

32246200068_large.jpg

cr_lakeland_03.jpg

 

Mmm, like it! Men dette har jo med smak og behag å gjøre. Ligger f.eks. en Z3 på nettet som jeg liker veldig godt:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25512660

Den har jo riktig utseende og motor :) Ellers vet jeg lite om det tekniske angående Z3, men vet at Mx-5 er skuddsikker :whistle:

 

Edit: Fant et litt morsomt bilde på nettet.. Viser forskjellen mellom hvordan de to bilene som oftest blir tuklet med :!:

_mg_8466-1f8ea2c.jpg

 

Okey, fy faen og fet den MX5'en var :whistle:

Lenke til kommentar

M Roadster kunne jeg ha tenkt meg. Det koster fort 300.000 kr ++ brukt. Husker Tiff herjet med denne i Burning Rubber.

 

En stylet MX-5 blir for harry. Sikkert passende på stripa i Miami.

Haha, en Mx-5 med litt skjørter er mer harry enn en M-Roadster? Kunne godt tenkt meg en M-roadster, men her er det jo snakk om MX-5 kontra Z3, og da er absolutt Z3 en mer harry bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...