Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ah, takk :)

litt off topic men er det til windows også? eller noe lignende? hadde vært kjekt med noe lignede som Conky for å sjekke temp uten å måtte legge inn programmer med mange funksjoner man ikke trenger

Skrevet
...uten å måtte legge inn programmer med mange funksjoner man ikke trenger

Hmm, kan jeg gjette at det er windows du snakker om her? :innocent:

Men nei, kjenner ikke til dette, men etter hva jeg forstår ville dette blitt et mye mer omfattende program i windows enn det er i linux.

Mulig det finnes, jeg bruker jo ikke windows.

Skrevet

Min desktop, linux mint 5.

Conkyen er litt vel overkill, ordner det seinere. Blir også litt utydelig pga bakgrunnen, men ser værre ut på jpgen enn det egentlig er.

Ikke helt fornøyd med themet, men har ikke orka å se meg om etter noe bedre. Alt i alt ser det greit ut ;)

Wallpaper

Theme

post-68344-1229788911_thumb.jpg

post-68344-1229788920_thumb.jpg

Skrevet

Hei

Jeg tør nesten ikke å forandre på noe lengre.. ender bare med att jeg kræsjer noe.. så jeg må begynne på ny install av linux, det har jeg ikke så veldig lyst til :)

Skrevet
Conky ;)

Heh. Man burde kanskje hatt en sticky på den. Har ikke tall på hvor mange som har spurt om akkurat det her. ;)

Indeed, trur det er mye som trenger sticky når det gjelder linux programmer osv. Er vanskelig å lete seg fram til nyttige programmer i linux verden :(

Skrevet
Føler jeg må poste desktopen min her jeg også nå, selv om jeg ikke kjører en fullverdig install, dette er Ubuntu 8.10 på persistent flashkort (madammen hater linux og da må vi etterlate minst mulig spor av det når hun skal bruke maskinen)

:)

Hvordan endret du fonten eller størrelsen på fonten i bare ett område i conky?

Skrevet (endret)
Hvordan endret du fonten eller størrelsen på fonten i bare ett område i conky?

Du kan lese om slikt her og her. Eller min navnebror Espen kan poste config fila si ;)

Endret av Smif
Skrevet
fancy MrEspen. hvordan får du sånn info som du har til høyre?

"sudo apt-get install conky"

Som 90% av alle andre som poster i denne tråden ;) Veldig enkelt og greit å sette opp slik at det passer for ditt bruk....

Skrevet

Det som er så sykt deilig med conky er at det finnes ingen begrensninger for hva man kan spytte ut på den, jeg drev mye før å lagde scripts som jeg kjørte med conky, conky er helt konge :D

Skrevet

Hei

Jeg har også conky kjørende og har sett hva man kan editere over her, men *hvor* er det man editerer/legger til dette i conky?

Frode

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...