Gå til innhold

TEST: Shuttle SN45G


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har en Shuttle SB61G2, med en 160Gb S-ATA disk og en 80 GB IDE disk. Dette, i tillegg til Radeon 9800 Pro og en DVD/CDRW kjører helt fint på 200W psu'en :smile:

 

Benjamin

 

Er det da mulig å sette inn 3 HDer i den også? Har nå 2 stk Seagate 120 gig HDer. Tenker å sette inn enda en disk til. :yes: Og da droppe CD-rommen seff. Skal bruke det skjermkortet som er på kortet, og ikke ha ett eget skjermkort.

 

Blir det nok strøm til dette?

Lenke til kommentar

Ja, dette skulle være fullt mulig, mest pga du ikke kommer til å kjøre med et eget skjermkort - som gjerne trekker 2-3 ganger så mye strøm som en HD. Da anbefaler jeg å skaffe en aluminiumsramme til den HDen som skal i 5,25-tommers plassen, slik at det går mest mulig i stil med resten av kabinettet.

 

Selv skal jeg anskaffe meg en ekstern FireWire disk på minimum 200GB, da jeg allerede har 1 120GB og 1 200GB disk + DVD/CDRW-combodrev installert i min SB51G. Har ikke bestemt om jeg skal gå for Maxtor eller Western Digital...

Lenke til kommentar

Enig med evil eddie, det burde gå helt greit med 3HDer, men vill personlig gått for en ekstern HD.

 

Eller? *tenke tenke*

 

Hmmm..... spørs vel hvor mye du bruker CDRWen ville jeg si, selv brenner jeg CDer og herjer såpass med den at ekstern CDRW ville vært relativt plagsomt.

 

Når det gjelder shuttle=lite power (som nevnt litt tidligere) så er jeg delvis uenig. Selvsagt om du vil ha 7 harddisker og 4 5.25" drev så blir det jo plassmangel, men det er desidert fler enn den "vanlige" PC brukeren som kunne tenke seg en slik minipc, spesiellt nå ettersom de takler de nyeste P4 prosessorene og alt som er.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

*host host* yup ;) Shuttle SN45G og BenQ 17" LCD 16ms ;) funker EVIG bra til LAN ;) bare stikke på LAN 1 dag, å så hjem igjen, helt uten at man må bære EVIG store skjermer på 30kg og PCer på 15-20kg :| en liten bærevekse og en "papp-koffert" som LCDen ble levert i er alt som trengs ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Spikeren på hodet!

Jeg sitter og hører på den psu-vifta akkurat nå.

Er det mulig? Her lagerem kule bokser, med kul cpu-kjøling, og så greier de å inkludere tidenes minste vifte til å kjøle strømforsyninga!! Og dertil en hissig liten en, som jobber som besatt for å greie jobben.

Ja, ellers har jeg det bra, men jeg ble litt skuffa over støyen i sn41g2 totalt sett, gitt.

 

Har du sjekker i BIOS at SMARTFAN styrer både vifte 1 og 3 ?? og evt forsøkt å øke "innslagstemp" for SMARTFAN.

 

Min SN45G går KUN på laveste hastighet etter at jeg justerte disse to i bios, og CPU temp er aldri over 47 grader med XP2600+

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

CPU: AMD Athlon XP 2000+ med 266FSB på Nforce2 Ultra 400 ??? :roll:

 

Ærlig talt hvis dette hadde vært en skikkelig test, så hadde dere tatt med Athlon XP 3200+ (Barton) 400FSB som Nforce2 Ultra 400 faktisk er beregnet på. Jeg hadde håpet dere hadde lært noe av testen av Shuttle SN41G2, som dere heller ikke testet med en 333FSB Athlon XP :(

 

Det kunne vært artig med en oppdatert test med Athlon XP 3200+ for å se hvor mye bedre det ble :)

 

Ellers håper jeg snart å få se en skikkelig test av den nye Shuttle SN85G4 med Nforce3 for Athlon 64 - den ser skikkelig rå ut! :woot:

Lenke til kommentar
CPU: AMD Athlon XP 2000+ med 266FSB på Nforce2 Ultra 400 ??? :roll:

 

Ærlig talt hvis dette hadde vært en skikkelig test, så hadde dere tatt med Athlon XP 3200+ (Barton) 400FSB som Nforce2 Ultra 400 faktisk er beregnet på. Jeg hadde håpet dere hadde lært noe av testen av Shuttle SN41G2, som dere heller ikke testet med en 333FSB Athlon XP :(

 

Det kunne vært artig med en oppdatert test med Athlon XP 3200+ for å se hvor mye bedre det ble :)

 

Ellers håper jeg snart å få se en skikkelig test av den nye Shuttle SN85G4 med Nforce3 for Athlon 64 - den ser skikkelig rå ut! :woot:

 

Dette er ikke en test først og fremst av ytelsen til hovedkortet, men hvordan det fungerer rent praktisk (mer en test av kabinettet enn hovedkortet - vil man se ytelsen på nForce2 er det mange andre tester du kan se på). Vi har ikke en XP3200+ på testlabben for tiden, og det vil ikke komme en oppdatert test med en ny prosessor hvor vi ikke har noe sammenligningsgrunnlag.

Lenke til kommentar
CPU: AMD Athlon XP 2000+ med 266FSB på Nforce2 Ultra 400 ??? :roll:

 

Dette er ikke en test først og fremst av ytelsen til hovedkortet, men hvordan det fungerer rent praktisk (mer en test av kabinettet enn hovedkortet - vil man se ytelsen på nForce2 er det mange andre tester du kan se på). Vi har ikke en XP3200+ på testlabben for tiden, og det vil ikke komme en oppdatert test med en ny prosessor hvor vi ikke har noe sammenligningsgrunnlag.

 

Jeg forstår det, men dere testet vitterlig ytelsen på Shuttle SN41G2 og sammenlignet det med et hovedkort basert på VIA KT400-brikkesettet.

 

Litt merkelig at dere ikke brukte P4 400FSB når dere testet Shuttle SB61G2 og MSI MEGA PC MS6251 da :wink:

Lenke til kommentar

Hm. Kan hende jeg var heldig med SB51G'en min, men jeg hører absolutt ingenting til psu-viften. I tillegg til den, har jeg tre vifter, den originale 80mm viften på ICE-kjøleren, og to 60mm vifter i toppen. De tre sistnevnte kan jeg styre via Speedfan, og det er stille som graven når jeg setter dem ned på 0rpm.

 

Kjøpte en 40x40x10mm Papst-vifte (oppgitt til 12dB) siden jeg hadde hørt at psu-viften var den verste.. men har egentlig aldri sett poenget med å bytte den.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lenge siden testen ble utført, men har disse boksene kun optisk SPDIF-utgang på baksiden? Jeg er nærmest avhengig av coax SPDIF, så hvis dette ikke er mulig må jeg se meg om etter noe annet.

 

Edit: man kan kanskje kjøre coax SPDIF på en av de minijack-pluggene, men jeg er helst på utkikk etter en skikkelig RCA-plugg. Kanskje er det coax SPDIF-utgang på HKet slik at man kan sette på en RCA-plugg selv?

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...