Gå til innhold

Beste familiekonsoll


aslemann

Anbefalte innlegg

Til 3200kr hos Elkjøp ja. Men da følger bare en halv Move kontroller med. Navigation kontrolleren koster 300kr. Da blir det 3500kr.

 

Og hvis man skal ha 2 Move kontrollere, og det må man jo nesten hvis man er en familie og har interesse av Move, så blir det fort over 4000kr. Faktisk 4150 etter elkjøp priser.

 

4gb 360 med koster 2500kr. 250gb med kinect koster 3000.

Da har man alt man trenger og alle kan spille. Og aldri lading av kontrollere.

 

Hvordan klarer du trylle 3500 om til 4150 ?

 

 

For min del ville jeg lagt i 500 kroner å gått for playstation med move over xbox 360 med Kinect. Men så er jo spørsmålet om Kinect/Move er interessant for ts.

 

PS3 med Move kontroller 3200kr.

Navigation kontoller 300kr

 

Da har man en Move kontroller.

 

Move kontroller 349

Navigation kontroller 300kr.

 

Da har man 2 Move kontollere.

 

=4150kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wii støtter ikke HD. På en ny moderne flatskjerm blir alle spillene litt... Grøt.

9-åringen er såpass gammel at det snart er klart for mer seriøse spilleopplevelser, og de får du bare på PS3 og Xbox 360 (og PC). Kinect til Xbox 360 har en enda lavere terskel for hvem som kan spille og er så enkelt at selv bestemor klarer å navigere i menyene og begynne å spille. Med Kinect Sports, Motion Sports, Kinect Adventures, Kinectimals, JoyRide, osv så er det en rekke spill som passer fint for de yngste. De får samme spillsjangre (enkle minigames, sport, osv) for Kinect men i en opplevelse som går ringer rundt konkurrentene. Ingen knapper, ingen d-pads, ingen analogstikker. Du stiller deg foran Kinect-kameraet, du blir gjenkjent og styrer alt med kroppen. Det er imponerende og fungerer veldig bra, for alle aldre. Jeg er 30 selv og synes Kinect er kjempegøy, spesielt på forschpiel ;)

 

Nye Xbox 360 slim med Kinect får du ned i 2.500,- Da har du en stille og driftssikker konsoll som leverer nydelige HD-bilder, gir deg et stort og bredt spillutvalg, kontrollerløse spilleopplevelser og en konsoll som de yngste kan kose seg med (Kinect) og som vokser med de mer avanserte spillene som de vil ønske seg etterhvert som de blir eldre. I tillegg er det en rekke spill for pappa tilgjengelig. Vet ikke hvor spillinteressert mamma i huset er, men Kinect passer for alle og min samboer elsker den.

 

PS3 har en fordel med BluRay-spiller for filmtitting, men Xbox har til gjengjeld online filmutleie med full-HD-billedkvalitet med surroundlyd. Det er fantastisk enkelt med Kinect. Her trenger man ikke å trykke på en A og velge med en analogstikke eller en d-pad. En hånd er alt du trenger. Filmutleie med nye storfilmer er ikke tilgjengelig på noen andre konsoller.

 

 

Beste allround familie-boksen pr idag? Det må bli 360en med Kinect. Lykke til med valget!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for mye god info. Tror jeg går for Kinect. Pris, tekno faktor pluss nyhetens interesse er hovedgrunner. Spillutvalget er nok godt nok på alle platformene men Wii blir rett og slett for gammelt.

 

Tusen takk for hjelpen!

 

Asle

Er i samme båt som deg, jeg skal kjøpe en konsoll til barna og det er en 4-åring blant dem:)

Selv har jeg spilt på pc i 20 år, men konsoll har jeg aldri spilt noe særlig av.

Først tenkte jeg på wii, men som også du sier er dette en gammel maskin.

Derfor står det mellom ps og xboks, må si at kinect ser veldig fristende ut. Så denne youtube snutten og ble egentlig ikke så veldig imponert:(

av kinect....er det noen fler som oppfatter følsomheten så dårlig?

Det kan se ut som ps3 movie har noen flere barnevennlige spill og føler at det kanskje at man har bedre kontroll over spillene med en kontroll i handen.

Fint om noen som har prøvd begge maskinene kan si litt om hva de mener er den beste konsollen til barn.

Lenke til kommentar

Takk for mye god info. Tror jeg går for Kinect. Pris, tekno faktor pluss nyhetens interesse er hovedgrunner. Spillutvalget er nok godt nok på alle platformene men Wii blir rett og slett for gammelt.

 

Tusen takk for hjelpen!

 

Asle

Er i samme båt som deg, jeg skal kjøpe en konsoll til barna og det er en 4-åring blant dem:)

Selv har jeg spilt på pc i 20 år, men konsoll har jeg aldri spilt noe særlig av.

Først tenkte jeg på wii, men som også du sier er dette en gammel maskin.

Derfor står det mellom ps og xboks, må si at kinect ser veldig fristende ut. Så denne youtube snutten og ble egentlig ikke så veldig imponert:(

av kinect....er det noen fler som oppfatter følsomheten så dårlig?

Det kan se ut som ps3 movie har noen flere barnevennlige spill og føler at det kanskje at man har bedre kontroll over spillene med en kontroll i handen.

Fint om noen som har prøvd begge maskinene kan si litt om hva de mener er den beste konsollen til barn.

 

Kjøp deg PS3 og move. Du er allerede innstilt på det.

Den videoen du linker til er fra folk som bevisst går inn for få ting til å se dårligst mulig ut.

 

Akkurat som den videoen som viste at man kunne vinne i Move ping pong bare ved å holde racketen på midten av bordet.

 

Og at et barnevennlig spill som Joyride legger inn litt ekstrahjelp på styringen er jo ikke særlig overraskende eller rart.

Lenke til kommentar

må si meg enig med de fleste her, desverre.

xbox360 var lenge kun for de største barna, oss over 30 :)

 

men etter at den kinect dritten kom, så er den blitt for barna og hele familien.

 

Microsoft har hele tiden rettet fokuset mot yngre bruker, først med disse avatar greiene og nå med kinect.

 

men poenget er, kjøp xbox360

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Takk for mye god info. Tror jeg går for Kinect. Pris, tekno faktor pluss nyhetens interesse er hovedgrunner. Spillutvalget er nok godt nok på alle platformene men Wii blir rett og slett for gammelt.

 

Tusen takk for hjelpen!

 

Asle

Er i samme båt som deg, jeg skal kjøpe en konsoll til barna og det er en 4-åring blant dem:)

Selv har jeg spilt på pc i 20 år, men konsoll har jeg aldri spilt noe særlig av.

Først tenkte jeg på wii, men som også du sier er dette en gammel maskin.

Derfor står det mellom ps og xboks, må si at kinect ser veldig fristende ut. Så denne youtube snutten og ble egentlig ikke så veldig imponert:(

av kinect....er det noen fler som oppfatter følsomheten så dårlig?

Det kan se ut som ps3 movie har noen flere barnevennlige spill og føler at det kanskje at man har bedre kontroll over spillene med en kontroll i handen.

Fint om noen som har prøvd begge maskinene kan si litt om hva de mener er den beste konsollen til barn.

 

Kjøp deg PS3 og move. Du er allerede innstilt på det.

Den videoen du linker til er fra folk som bevisst går inn for få ting til å se dårligst mulig ut.

 

Akkurat som den videoen som viste at man kunne vinne i Move ping pong bare ved å holde racketen på midten av bordet.

 

Og at et barnevennlig spill som Joyride legger inn litt ekstrahjelp på styringen er jo ikke særlig overraskende eller rart.

Jeg er ikke innstilt på ps3, vuderer egentlig xbox mest og trur kanskje at det blir valget.

Lenke til kommentar

Ville ikke sett på youtube videoer, men heller sett om de har begge konsollene utstilt en plass. Det er det du synes som har noe å si, ikke det en eller annen video eller forumbruker sier. Vil anbefale deg å teste ut de forskjellige konsollene om mulig, så ser du selv hva du synes er best.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Synes det er veldig mye rart i denne tråden her. Har du barn så er Wii egentlig det eneste alternativet. Move og Kinnect har kanskje et brukbart bibliotek om et par år, men om maskinen skal brukes nå så er det bare Wii som har et stort bibliotek av gode spill basert i bevegelseskontroll tilpasset barn. Så jeg vil si at om du skal bruke denne maskinen nå, så er ikke Sony og Microsoft i nærheten av samme klasse som Nintendo her. Tenker du imidlertid to år frem i tid, så kan det hende Sony og Microsoft har fått en del barnevennlige spill til sine bevegelseskontrollere, men det kan også hende at det ender som to underbrukte kontrollere (slik som balansebretter til Wii, som vel har solgt over 20 millioner eller noe).

 

I tillegg så er Wii faktisk også en veldig god konsoll for voksne, selv er jeg 26, og jeg foretrekker den fremfor de to andre av flere grunner. En er at den appellerer til meg med spillserier som jeg vokste opp med. En annen er at nesten ingen av spillene trenger å ty til blod/gørr/sex osv for å selge - med Nintendo er det alltid gameplay som er i fokus, og det er, etter min smak, akkurat slik det skal være. Når det er sagt, Nintendo har også store hull i sitt spillbibliotek (feks er det dårlig med shootere), så det bør du også tenke over om du skal bruke den selv. Men alt i alt, er det for barna dine så har Wii et bibliotek av spill som veldig lite kan måle seg med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det er veldig mye rart i denne tråden her. Har du barn så er Wii egentlig det eneste alternativet. Move og Kinnect har kanskje et brukbart bibliotek om et par år, men om maskinen skal brukes nå så er det bare Wii som har et stort bibliotek av gode spill basert i bevegelseskontroll tilpasset barn. Så jeg vil si at om du skal bruke denne maskinen nå, så er ikke Sony og Microsoft i nærheten av samme klasse som Nintendo her. Tenker du imidlertid to år frem i tid, så kan det hende Sony og Microsoft har fått en del barnevennlige spill til sine bevegelseskontrollere, men det kan også hende at det ender som to underbrukte kontrollere (slik som balansebretter til Wii, som vel har solgt over 20 millioner eller noe).

 

I tillegg så er Wii faktisk også en veldig god konsoll for voksne, selv er jeg 26, og jeg foretrekker den fremfor de to andre av flere grunner. En er at den appellerer til meg med spillserier som jeg vokste opp med. En annen er at nesten ingen av spillene trenger å ty til blod/gørr/sex osv for å selge - med Nintendo er det alltid gameplay som er i fokus, og det er, etter min smak, akkurat slik det skal være. Når det er sagt, Nintendo har også store hull i sitt spillbibliotek (feks er det dårlig med shootere), så det bør du også tenke over om du skal bruke den selv. Men alt i alt, er det for barna dine så har Wii et bibliotek av spill som veldig lite kan måle seg med.

 

Og for alt vi vet så kan nintendo komme med ny konsoll snart. Selv om det ikke er veldig sannsynlig siden den fortsatt selger bra. Den er tross alt snart 5 år gammel (egentlig 10 siden det er jo 99% samme hardware som gamecube). Kinect og Move viser at MS og Sony ikke vil komme med noen ny konsoll med det første.

 

De er deres nye "konsoller". Ja, de kan floppe men det er heller tvilsomt. Særlig kinect som allerede selger som hakka møkk.

 

Hvis man bare skal spille motion kontroll spill så er nok wii det beste valget. Men klarer man å bruke en normal kontroller så finner man nok av barnespill på 360 og PS3 også.

 

Særlig online. Og som forelder så vil jeg mye heller kjøpe et billig xbla spill til ungene for 50kr fremfor å alltid gå i butikkene og kjøpe dyre wii spill. Wii er jo ikke en gang på samme planet som de andre når det gjelder billige spill man kan kjøpe på online tjenestene til de respektive konsollene.

Endret av Artemia
Lenke til kommentar

Den er tross alt snart 5 år gammel (egentlig 10 siden det er jo 99% samme hardware som gamecube).

 

CPU / GPU / Memory

Wii - 729 mhz / 243 mhz / 24 MB - 64 MB (1TSRAM GDDR3) - 3 MB cache

Gamecube - 485 mhz / 162.5 mhz / 24 MB - 16 MB (ARAM) - 3 MB cache

 

Front-side bus bandwidth / main memory bandwidth / CPU DMIPS / cache

Wii - 1.944 GB/s / 3.888 GB/s / 1691

Gamecube - 1.3 GB/s / 2.6 GB/s / 1125

 

Texture cache bandwidth / framebuffer bandwidth / z-buffer bandwidth

Wii - 15.52 GB/s / 3.888 GB/s / 7.776 GB/s

Gamecube - 10.40 GB/s / 2.6 GB/s / 5.2 GB/s

 

 

Selv ville jeg aldri gått til innkjøp av en wii, jeg mener spillbibloteket er skuffendes dårlig.

Flere spill jeg har gledet meg til har ikke akkurat vært noe å rope hurra for, og det eneste jeg kan tenke meg å spille pr idag er donkey kong og super smash brawl.

 

Når det er sagt så er det muligens det beste valget for en familie.

Selv ville jeg aldri kjøpt kinect heller, alle sier det er helt suverent og selger så bra, men jeg tror det kommer til å dale på den fronten rimelig raskt.

Jeg må få presisere at jeg har ikke prøvd Kinect, men ser for meg at det vil være morro en uke, toppen en måned.

 

Jeg synes Move gjør det best av de 3, men det er et veldig dårlig utvalg av spill så langt. På en annen side ser jeg ikke for meg at du kjøper 10 spill på en gang uansett, og at spillene dermed vil komme etterhvert.

 

Mitt tips til trådstarter; Sett deg inn i hvilke spill som finnes/kommer til hver konsoll og velg deretter. Alle konsollene i dag er familievennlige og av kvalitet, spillbibloteket burde være det som avgjør.

Endret av HadHa
Lenke til kommentar

Den er tross alt snart 5 år gammel (egentlig 10 siden det er jo 99% samme hardware som gamecube).

 

CPU / GPU / Memory

Wii - 729 mhz / 243 mhz / 24 MB - 64 MB (1TSRAM GDDR3) - 3 MB cache

Gamecube - 485 mhz / 162.5 mhz / 24 MB - 16 MB (ARAM) - 3 MB cache

 

Front-side bus bandwidth / main memory bandwidth / CPU DMIPS / cache

Wii - 1.944 GB/s / 3.888 GB/s / 1691

Gamecube - 1.3 GB/s / 2.6 GB/s / 1125

 

Texture cache bandwidth / framebuffer bandwidth / z-buffer bandwidth

Wii - 15.52 GB/s / 3.888 GB/s / 7.776 GB/s

Gamecube - 10.40 GB/s / 2.6 GB/s / 5.2 GB/s

 

 

Wii "hardware is basically a GC," says Miyamoto

 

http://www.joystiq.com/2006/10/04/wii-hardware-is-basically-a-gc-says-miyamoto/

 

Forskjellen er minimal. Og det var veldig smart av Nintendo, de solgte samme gamle hardwaren om igjen i ny innpaking isteden for å lage ny top of the line hardware.

 

Akkurat som MS og sony nå prøver på med kinect og move.

Lenke til kommentar

En ting er hvilke spill dere er interessert i, men poenget er at utvalget av barnevennlige spill er klart best på Wii. Å betvile det er å fornekte virkeligheten. Etter min mening bør konsollvalg alltid avgjøres av de tilgjengelige spillene, og hvis trådstarter også deler det synes, så er Wii det eneste skikkelige alternativet. Når det er sagt, det er riktig som det påpekes at det er gammel hardware i Wii-en, og at det ryktes at at Nintendo kanskje kan komme med ny konsoll snart. Dog er ingenting av dette bekreftet, og selv om Nintendo skulle komme med ny konsoll, så har jo Wii allerede et såpass bra bibliotek til denne målgruppen at det egentlig ikke skulle være noe problem. Tenk bare Virtual Console, Gamecubespill og Wiiware i tillegg så er det vanskelig å si noe annet enn at Wii har et fenomenalt bibliotek til barn.

Lenke til kommentar

En ting er hvilke spill dere er interessert i, men poenget er at utvalget av barnevennlige spill er klart best på Wii. Å betvile det er å fornekte virkeligheten. Etter min mening bør konsollvalg alltid avgjøres av de tilgjengelige spillene, og hvis trådstarter også deler det synes, så er Wii det eneste skikkelige alternativet. Når det er sagt, det er riktig som det påpekes at det er gammel hardware i Wii-en, og at det ryktes at at Nintendo kanskje kan komme med ny konsoll snart. Dog er ingenting av dette bekreftet, og selv om Nintendo skulle komme med ny konsoll, så har jo Wii allerede et såpass bra bibliotek til denne målgruppen at det egentlig ikke skulle være noe problem. Tenk bare Virtual Console, Gamecubespill og Wiiware i tillegg så er det vanskelig å si noe annet enn at Wii har et fenomenalt bibliotek til barn.

 

Du er jo helt ekstrem. Du sier faktisk at ikke noe annet enn Wii er noe skikkelig alternativ. Og at man benekter virkeligheten hvis man ikke mener wii har de mest barnevennlige spillene.

Er du blant de som mener man benekter virkeligheten hvis man ikke har jesus i sitt liv også?

 

Du høres nesten ut som en slik en.

 

Og du viser nok en gang at du har veldig lite peiling på noe annet enn Nintendo. Vet du hva XBLA er for noe? Vet du hva Game Room er for noe? Begge tjenestene har et mye bedre utvalg enn Wiiware og Virtual Console, for ikke snakke om billigere og oftere releaser.

 

Spillene i game room koster vel bare halvparten av hva de gjør i virtual console og det kommer 4-5 nye spill hver uke. Virtual console får kanskje 1 spill månedlig hvis man er heldig.

 

Og XBLA spillene er også billigere og som regel mye mer omfattende enn hva man finner på Wiiware. Ja, også for barn.

 

Ja, Wii har mange barnespill, det har 360 og ps3 også, minst like mange.

Pluss at PS3 og 360 har mange fler spill som litt eldre som oftest vil like litt bedre enn hva Wii tilbyr også.

Lenke til kommentar

Etter en uke med testing av alle tre konsollene (wii,xbox og ps3) kom valget på ps3+movie.

Wii var den første som sprakk. Den dårlige grafikken pluss at den er en ganske gammel gjorde at denne konsollen ikke ble valgt. Har følelsen at de som anbefaler denne konsollen ikke har spilt så my må pc og er ikke så veldig kresen på grafikken samt nøyaktigheten på handkontrollene.

Valge sto da mellom xbox og ps3. Må si at dette ikke var noen lett valg og ta, men jeg fikk en såpass bra pris på ps3 + movie pakken med 2 motion håndkontroller samt noen spill at jeg ikke kunne si nei.

Hadde sikkert blit like fornøyd med xbox.

 

 

 

Lenke til kommentar

Etter en uke med testing av alle tre konsollene (wii,xbox og ps3) kom valget på ps3+movie.

Wii var den første som sprakk. Den dårlige grafikken pluss at den er en ganske gammel gjorde at denne konsollen ikke ble valgt. Har følelsen at de som anbefaler denne konsollen ikke har spilt så my må pc og er ikke så veldig kresen på grafikken samt nøyaktigheten på handkontrollene.

Valge sto da mellom xbox og ps3. Må si at dette ikke var noen lett valg og ta, men jeg fikk en såpass bra pris på ps3 + movie pakken med 2 motion håndkontroller samt noen spill at jeg ikke kunne si nei.

Hadde sikkert blit like fornøyd med xbox.

 

Du blir nok ikke missfornøyd med PS3. Foresten heter det Playstation Move ikke Movie.

Lenke til kommentar

 

 

Du er jo helt ekstrem. Du sier faktisk at ikke noe annet enn Wii er noe skikkelig alternativ. Og at man benekter virkeligheten hvis man ikke mener wii har de mest barnevennlige spillene.

Er du blant de som mener man benekter virkeligheten hvis man ikke har jesus i sitt liv også?

 

Du høres nesten ut som en slik en.

 

Og du viser nok en gang at du har veldig lite peiling på noe annet enn Nintendo. Vet du hva XBLA er for noe? Vet du hva Game Room er for noe? Begge tjenestene har et mye bedre utvalg enn Wiiware og Virtual Console, for ikke snakke om billigere og oftere releaser.

 

Spillene i game room koster vel bare halvparten av hva de gjør i virtual console og det kommer 4-5 nye spill hver uke. Virtual console får kanskje 1 spill månedlig hvis man er heldig.

 

Og XBLA spillene er også billigere og som regel mye mer omfattende enn hva man finner på Wiiware. Ja, også for barn.

 

Ja, Wii har mange barnespill, det har 360 og ps3 også, minst like mange.

Pluss at PS3 og 360 har mange fler spill som litt eldre som oftest vil like litt bedre enn hva Wii tilbyr også.

 

Jeg kjenner meget godt til både XBLA og PSN, og er enig i at de tilbyr mye bra, og da spesielt XBLA. Jeg vil likevel si at det ikke kan måle seg med det fantastiske biblioteket som er bygget opp på Virtual Console. Har man spilt disse spillene før, så greit nok, men for barn så er vel sjansen for det liten, og da har man mange år med bra spill online for Wii. Og det er ikke jeg som er ekstrem her. Jeg synes alle tre konsollene har meget gode sider, men når det kommer til barnevennlighet mener jeg Wii er i en helt egen klasse. Ekstremisme er den Wii-hatingen du bedriver dessverre.

 

Likevel, trådkjøper har gjort sitt valg, jeg håper han blir fornøyd med det! Og jeg tror også han har rett i at folk som anbefaler Wii ikke bryr seg så mye om grafikk (da grafikken på Wii selvsagt ikke kan sammenlignes med alternativene). At nøyaktigheten også er dårligere er det heller ikke mye tvil om. Wii sin fordel ligger utelukkende i biblioteket. Jeg mener imidlertid at det er en veldig vesentlig fordel da konsoller tross alt kjøpes først og fremst for spillene som er tilgjengelig på dem. Dog er det feil som han skriver at den er "gammel". Teknologien er gammel ja, men maskinen ble faktisk utgitt samme uke som PS3 og et år etter 360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...