Gå til innhold

Statskirka = 79,2% - 49,2% = 79,2% ?


Anbefalte innlegg

Islam er det kristendom var før opplysnings tiden her i europa, en oppfattelse av en gud med en ignorant og arrogant skare av tilhengere som ikke går av veien for å kverke alle som sier at det bare er latterlige påstander hele dritten bygger på....

 

Så joda, vi kjenner lusa på gangen... Hadde det ikke vært for opplysningstiden, der folk begynte å ta til vettet, hadde ikke kristendom vært så forferdelig ulik det islam vi ser i dag... Verre faktisk, for hvem skulle prakket på den sekulærisme, viten og kunnskap om de hadde fått fortsette som før?

 

Islam er bare mer av den samme dritten, men i en annen innpakning... Same shit, new wrapping so to speak...

Dette er så absolutt ikke sant. Du evner rett og slett ikke å se forskjellen på kristendom og islam. La meg gi deg en liten innføring:

 

- Ifølge bibelen ble mennesket skapt for verden. Altså har vi en tjenende oppgave her på jorden.

- Ifølge koranen ble verden skapt for mennesket. Altså fritt fram for å plyndre og herje på.

 

 

- Abraham er muslimenes stamfar fordi han underkastet seg Gud. Altså frelse gjennom handlinger, hvor man gjerne dreper (les: jihad) for guden sin.

- Abraham er de kristnes stamfar fordi han trodde på Gud. Altså frelse gjennom tro.

 

- De kristne sin siste profet, Jesus, oppfordret til å vende det andre kinnet til og elske sin fiende. Han ble henrettet.

- Muslimers siste profet, Muhammed (fvmh), oppfordret til å gå til jihad mot de vantro. Han var en militær leder.

 

- Kristne ønsker at alle mennesker skal bli frelst, men det har ingenting med tullete konspirasjonsteorier om kontroll, manipulasjon og hjernevask å gjøre.

- Islams øverste mål er å innføre et verdensomspennende sharia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt før, for hver utmeldte av den forferdelige statskirken, er vi et skritt nærmere en god islamsk shariastat.

Som sagt før:

 

Tror du din syke sveklingreligion skal være et fornuftig skjold mot islam? Når du blir voldtatt, vender du ditt andre kinn til? Haha!

 

Flimzes spesifiserer: Vende ditt andre hull!

 

- Kristne ønsker at alle mennesker skal bli frelst, men det har ingenting med tullete konspirasjonsteorier om kontroll, manipulasjon og hjernevask å gjøre.

Nei, det handler kun om politikk og verdensdominanse. Dette er noe kristne har kjempet en aktiv krig for å gjennomføre, selv om deres metoder etter mange år nærmer seg siviliserte former. Dette var ikke tilfellet før!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Som sagt før, for hver utmeldte av den forferdelige statskirken, er vi et skritt nærmere en god islamsk shariastat.

Vi har et valg som er uendelig mye bedre enn å la seg styre av den og den religionen. Det å ikke la seg styre av religion overhodet.

 

En religion sitt metafysiske grunnlag er akkurat like godt som en annen religion sitt metafysiske grunnlag. Å tviholde på kristendom vil ikke gi oss noe som helst mentalt forsvar mot religiøse fundamentalister.

Lenke til kommentar
Tror du din syke sveklingreligion skal være et fornuftig skjold mot islam? Når du blir voldtatt, vender du ditt andre kinn til? Haha!

Det som er sikkert er:

1. Kirken blir gradvis svekket, befolkningen blir mer og mer kristendomsfiendtlige. Det blir mer og mer kult å ikke være kristent og mer og mer ukult å være kristen.

2. Islam blir større og større i landet, andelen muslimer i landet eksploderer, noe som fører til stadig flere og flere moskéer og fremmede særregler som etterhvert vil bli helt vanlig. Og vi sier alltid ja, i snillismens navn. Gi fanden lillefingeren, og han tar hele hånden.

3. Kirken blir byttet ut med Islam.

 

Vi har et valg som er uendelig mye bedre enn å la seg styre av den og den religionen. Det å ikke la seg styre av religion overhodet.
Du er altfor bortskjemt! Du tar det som en selvfølge at du kan velge religion. Men det er fordi du kun har opplevd å leve i et kristent land. Den dagen Norge blir sharia, har du ikke noe valg.
Lenke til kommentar

Du er altfor bortskjemt! Du tar det som en selvfølge at du kan velge religion. Men det er fordi du kun har opplevd å leve i et kristent land.

Et kristent land som ble fra ristet makten under opplysnings tiden, da folk skjønte at det ikke var noen fremtid i å følge gamle dogmer og ubevisste påstander. Den kristendommen du ser i dag er LANGT mer farget av sekulærismen enne sekulærismen er farget av kristendom... Men det er vel ikke lenge før vi får høre at det var kristendommen som kjempet frem likestilling tenker jeg...

 

Den dagen Norge blir sharia, har du ikke noe valg.

Det blir over mitt stive kalde og muslim-blod dryppende lik... SÅ rull inn gjeipen, skulle tro at disse folkene var noe slikt som 95% av landets befolkning jo og ikke 1% av landets befolkning... Tror du vi er så dumme at vi går med på et styre under et vissvass regime ala islam du eller når vi nettopp har fridd oss fra vissvasset til kristendommen? Tenk litt selv er du snill...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er altfor bortskjemt! Du tar det som en selvfølge at du kan velge religion. Men det er fordi du kun har opplevd å leve i et kristent land. Den dagen Norge blir sharia, har du ikke noe valg.

Religion var et personlig annliggende i vårt hedenske land Norge. Husk at vi har hatt over 10'000 år med hedenske religioner her, men allikevel er det 500 år med katolisisme og knappe 500 år med protestantisme som avgjør hvaslags land Norge er. Slik jeg har forstått det var det en slags religionfrihet her før de kristne kom. Etter at de kristne kom, ble det fort slutt på religionsfriheten! Alt annet enn kristendommens gud var djevelsk. Alt som ikke var kristent var synd. På den måten ble mye av vår kultur og tradisjon utslettet i møte med denne fremmede ideologi. Først 1000 år senere, nå som de kristne har mistet makten mye av makten sin, kan vi nyte religionsfrihet slik alle mennesker har rett til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tror du din syke sveklingreligion skal være et fornuftig skjold mot islam? Når du blir voldtatt, vender du ditt andre kinn til? Haha!

Det som er sikkert er:

1. Kirken blir gradvis svekket, befolkningen blir mer og mer kristendomsfiendtlige. Det blir mer og mer kult å ikke være kristent og mer og mer ukult å være kristen.

2. Islam blir større og større i landet, andelen muslimer i landet eksploderer, noe som fører til stadig flere og flere moskéer og fremmede særregler som etterhvert vil bli helt vanlig. Og vi sier alltid ja, i snillismens navn. Gi fanden lillefingeren, og han tar hele hånden.

3. Kirken blir byttet ut med Islam.

Det som er helt klart er at dersom vi kan kvitte oss med kristendommen som statsreligion står vi mye friere til å kvitte oss med andre religioner.

Nå ligger kristendommen som en hemsko for bekjempelse av andre religioner.

 

Nei, først vekk med kristendommen for å vise at vi ikke gidder å la oss styre av dum overtro, så kan vi kaste de andre religionene på hodet ut etterhvert som de prøver å få inflytelse!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er altfor bortskjemt! Du tar det som en selvfølge at du kan velge religion. Men det er fordi du kun har opplevd å leve i et kristent land. Den dagen Norge blir sharia, har du ikke noe valg.

# Du skal ikke ha andre guder enn meg.

Kristendom er ikke ansvarlig for religionsfrihet. Kristendom var faktisk svært tidilig ute med å nekte folk å invovlere seg i andre religioner enn seg selv. Når den ble innført som statsreligion i Romerriket så tok det ikke lang tid før troende av andre religioner ble tvunget til å konvertere eller lide konsekvensene. Før det så tillot styresmaktene et rikt spenn av ulike religioner, så lenge folket også tilba rikets guder (ikke bare bra, men bedre enn det som kom etter).

 

Og vi kjenner alle til hvordan kristendommen ble innført her i landet.

 

Som om det er kristendom som er så snill og grei at den lar oss tro hva vi vil. Det er folket selv som har bestemt seg for det. Hvis vi sørger for å ha en utdannet nasjon av folk som vet hvordan de skal skille på fakta og fiksjon, og at de skal stille spørsmål til det som ikke kan sees eller føles, eller begrunnes på noen som helst annen måte, så er vi som sagt, langt mye bedre i stand til å beskytte oss mot Islam.

 

Det som er sikkert er:

1. Kirken blir gradvis svekket, befolkningen blir mer og mer kristendomsfiendtlige. Det blir mer og mer kult å ikke være kristent og mer og mer ukult å være kristen.

2. Islam blir større og større i landet, andelen muslimer i landet eksploderer, noe som fører til stadig flere og flere moskéer og fremmede særregler som etterhvert vil bli helt vanlig. Og vi sier alltid ja, i snillismens navn. Gi fanden lillefingeren, og han tar hele hånden.

3. Kirken blir byttet ut med Islam.

Kult å være ikke-kristen? Du har et forskrudd perspektiv på det. Fornuftige mennesker som ikke velger å tviholde ved sin tillærde tro på ulike måter, vil innse at den tro de har er grunnløs, og ikke gir noe mening.

 

Men det er bra at vi blir mer og mer kristendomsfiendtlige. Vi skal ikke respektere religion kun fordi det er religion, vi skal ta påstandene akkurat slik de er.

 

Vi er likevel langtifra så fiendtlige som du kan ha inntrykk av. Du føler deg mer angrepet fordi det er dine sannheter som det rokkes ved. Ateister som meg er ute etter å behandle all religion likt. Problemet er at vi faktisk gjør det på mange måter, men med altfor mye respekt. Ja, vi tillater altfor mye galskap fra Islam, fordi vi likestiller den med Kristendom, og er redde for å fornærme noen av dem. Evt. som kristne, er de redde for at deres religion skal miste mer respekt hvis de viser mindre respekt for Islam. Vi må lære oss selv opp i at all religion er like grunnløs som all annen religion, og at det ikke finnes poeng i å respektere de mer kun fordi de sitter langt inne i folks illusjoner og tvangstanker.

Endret av KarlRoger
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Beklager at jeg bryter inn i tråden, men har ett par spørsmål angående utmelding av statskirken.

Fyller 18. til sommeren og tenker på å melde meg ut da, min mor er ikke overbegeistret over at jeg har tenkt på det av grunner jeg skal nevne senere.

 

Min mor fraråder meg fra å melde meg ut fra statskirka da det gir noen heftige bonuser ved senere anledninger. F.eks leie av kirke til evt bryllup. For min del så kan det skje på en ambassade eller lignende, men en evt. fremtidig brud med familie kan ha sterke meninger om dette. Om alt har gått skeis og begge er meldt ut av statskirka, er det fortsatt muligheter for vielse i ei norsk kirke? Tenker på det mest som en tradisjon som muligens betyr en del for motparten.

 

Gravleggelse: Er det slik at man ikke kan bli gravlagt på kirkegårder om man ikke er medlem i statskirka? Mamma mener at den pårørende familien er nødt til å betale årlige avdrag på sånt, og det finnes ingen andre lovlige konkurenter.

 

Om ikke noe av dette stemmer så kommer jeg til å melde meg ut, da jeg er for skille av religion og stat.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg bryter inn i tråden, men har ett par spørsmål angående utmelding av statskirken.

Fyller 18. til sommeren og tenker på å melde meg ut da, min mor er ikke overbegeistret over at jeg har tenkt på det av grunner jeg skal nevne senere.

 

Min mor fraråder meg fra å melde meg ut fra statskirka da det gir noen heftige bonuser ved senere anledninger. F.eks leie av kirke til evt bryllup. For min del så kan det skje på en ambassade eller lignende, men en evt. fremtidig brud med familie kan ha sterke meninger om dette. Om alt har gått skeis og begge er meldt ut av statskirka, er det fortsatt muligheter for vielse i ei norsk kirke? Tenker på det mest som en tradisjon som muligens betyr en del for motparten.

 

Gravleggelse: Er det slik at man ikke kan bli gravlagt på kirkegårder om man ikke er medlem i statskirka? Mamma mener at den pårørende familien er nødt til å betale årlige avdrag på sånt, og det finnes ingen andre lovlige konkurenter.

 

Om ikke noe av dette stemmer så kommer jeg til å melde meg ut, da jeg er for skille av religion og stat.

 

Du kan melde deg ut nå om du vil, så lenge du har fyllt 15 år. Jeg kan ikke dokumentere eller påvise fakta mot det du nevner mot vielser og begravelser, men om dette er sant synes jeg det er litt diskriminerende mot ikke-kristne.

 

Samtidig blir det mer og mer vanlig (som også du var inne på) med Humanistiske vielser og begravelser. Du kan lese mer om dette på deres nettsider.

Lenke til kommentar

Du skal ha samme rettigheter som kristne når det kommer til bryllup og gravferd, så ikke bekymre deg for dette.

 

De eneste konsekvensene vil være at du ikke kan inneha kirkelige verv og stillinger samt at du ikke uten videre kan få barn døpt i kirken (dåp forutsetter kristen opplæring), men dette siste punktet tviler jeg noensinne blir praktisert - jeg har i alle fall aldri hørt om en prest som nekter for dåp på dette grunlaget.

 

Så bare meld deg ut, i dag! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er helt klart er at dersom vi kan kvitte oss med kristendommen som statsreligion står vi mye friere til å kvitte oss med andre religioner.

Nå ligger kristendommen som en hemsko for bekjempelse av andre religioner.

 

Heldigvis ikke riktig, å skille stat og kirke betyr ikke å bane vei for brudd på menneskerettighetene.

Lenke til kommentar

Det som er helt klart er at dersom vi kan kvitte oss med kristendommen som statsreligion står vi mye friere til å kvitte oss med andre religioner.

Nå ligger kristendommen som en hemsko for bekjempelse av andre religioner.

 

Heldigvis ikke riktig, å skille stat og kirke betyr ikke å bane vei for brudd på menneskerettighetene.

Ignoring.....

Lenke til kommentar

Var en veldig interessant artikkel i klassekampen for noen år siden som tok opp akkurat samme tema. Der var det blant annet et intervju med en stor familie som strevde med at de måtte melde seg ut av statskirken vert år siden de automatisk ble medlemmer igjen. For bare noen år siden var det jo nærmest umulig å få meldt seg ut.

 

Jeg tror en del ikke tenker så mye over at de er medlemmer i kirken siden hele prosessen er så automatisk, du trenger jo bare å bli født for å bli medlem. Det verste er jo at til og med vis du melder deg ut av statskira må du fortsatt betale skatten til dem, med mindre du blir med i et annet trossamfunn eller andre livssyn organisasjoner som Humantisk forbund.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Ignoring.....

 

Beklager hvis jeg fornærmet deg på noe vis. Jeg var kanskje for snau og la litt for mye i ordene dine, så jeg spør deg heller om utdypning av hva du mener med "bekjempelse av andre religioner" og å skulle "kvitte oss med andre religioner" så snart kristendommen ikke har sin statlige særstilling. Det hørtes for meg i ytterstekant lite tolerant ut, men hvordan har du tenkt at det skal gå for seg/hva legger du i det? Det som ihvertfall er sikkert er at jeg ikke forstår deg noe bedre av at du ignorerer meg.

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar

Ignoring.....

 

Beklager hvis jeg fornærmet deg på noe vis. Jeg var kanskje for snau og la litt for mye i ordene dine, så jeg spør deg heller om utdypning av hva du mener med "bekjempelse av andre religioner" og å skulle "kvitte oss med andre religioner" så snart kristendommen ikke har sin statlige særstilling. Det hørtes for meg i ytterstekant lite tolerant ut, men hvordan har du tenkt at det skal gå for seg/hva legger du i det? Det som ihvertfall er sikkert er at jeg ikke forstår deg noe bedre av at du ignorerer meg.

Neida det går bra, men var ingen vits å svare sånn som det sto.

Jeg anser med som veldig tolerant, men ser at uttalelesene kan oppfattes annerledes.

 

Det jeg mener er at i og med at Norge er definert som et kristent land, vil dette gjøre at vi må forholde oss med respekt overfor andre religioner for å ikke virke fiendelig innstilt. Dette er grunnen til at vi til en viss grad blir "isalmisert".

Dersom vi hadde skilt stat og kirke kunne vi vært mye friere til å hindre uønsket innflytelse fra andre religioner.

 

Jeg er, som du kanskje har skjønt, for at vi blir kvitt alle religioner. Ikke fordi jeg har så mye mot dem, men fordi jeg tro at det bare er overtro, myter og forsøk på forklaring på ting vi ikke vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...