Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hjem fra skolen


Anbefalte innlegg

litt usikker på om det er riktigsted og poste dette men jeg bare poster det her.

 

på skolen skulle vi nemlig se en idiotisk film osm var den 3 i serien altså twilight :mad:

jeg krangla litt med læreren siden jeg fakktisk ikke lærer noe av det og det har heller ikke noe med skolen og gjøre. han sa det var for at vi skulle ha det fint eller no. så sa jeg at jeg hadde det mere fint hjemme så sa han at jeg kunne gå.

så senere ringer en anen lærer meg og sier at jeg må komme opp igjen når jeg allerede har vert hjemme og helle pakka.

 

så stikker jeg og han truer med anmerkning

har han rett til og gji meg annmerkning når jeg allerede har vert hjemme og greier ?

hva er egentlig poenget med og tvinge elever til og se idiotiske filmer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han kan vell egentlig ikke gi deg annmerkning når han allerde har sendt deg hjem, men hadde han sakt at du skulle gå hjem og få annmerking så ja da kan han gi deg det. ( leste nå at det var en annen lærer som ga deg anmerkning, å det kan han jo siden lærer nummeren 1 sendte deg hjem for sin time.)

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Er litt vesentlig å vite hvilket skoletrinn du går i. Det å sende elever hjem er vanligvis ikke en akseptabel løsning i grunnskolen. At læreren sier en ting og gjør noe annet det er det vanskelig å bevise, men synes det høres rart ut at han skal gi deg anmerkning for noe han har gitt tilatelse for.

Lenke til kommentar

Hvis læreren lot dere se en film for kos rett før jul, er ikke det så veldig uvanlig. Dette er egentlig hyggelig gjort, så jeg synes du burde prøvd å gjøre det beste ut av det, selv om det var Twilight dere så. :)

 

Når det er sagt, er jeg enig med vedkommende ovenfor som synes det er en merkelig løsning fra læreren sin side å sende deg hjem. Vil du derimot være skikkelig kverulerende, kan du sikkert klage litt på måten han håndterte situasjonen. Rektor/Foreldrene dine kan kanskje være uenig med ham der. MEn det kan slå ganske hardt tilbake på deg, så neppe veldig lurt.

 

Jeg hadde bare bitt det i meg og gått videre, med mindre denne ene anmerkningen hadde ført til nedsatt atferdskarakter for deg.

Lenke til kommentar

litt idiotisk at læreren ikke kan velge en film som passer for alle -.-

skal jeg ikke lære har jeg ikke noe grunnlag for og vere der.

men om han gjir meg anmerkning hva skal jeg gjøre da ? uten og bare godta det ?

 

Det å finne en film som alle liker i en klasse som potensielt har 30? elever er vel så og si umulig, er vel like mange meninger om film som det er elever i klassen. Hadde det blitt en action film er det nok kanskje mange jenter som ville blitt skuffa. Bedre å argumenter at neste gang burde det være en annen film, du setter deg jo i en dårlig forhandlingsituasjon da når du protesterer ved å gå hjem (selv med tilatelse)

 

Jeg vil også påpeke at jeg synes det er uansvarlig av en lærer å sende elever hjem før avsluttet skoledag i grunnskolen. Som foreldre ville jeg reagert kraftig på det ovenfor lærer og eventuelt rektor.

 

Du sier at du ble kalt tilbake til skolen etter avslutte skoledag. Dette er ikke noe en lærer kan gjøre uten å informere foreldrene dine på forhånd. Det å gi anmerkning er vel en sanksjonsform som er nedfelt i noe skolereglement, Å ikke møte til et _ikke_ planlagt møte med lærer utenfor skoletiden, høres ikke ut som noe man kan sanksjonere mot, spesielt ikke uten foreldrenes samtykke.

 

Jeg synes du viser dårlig holdning, men jeg er definitivt enig i at læreren din ikke har noe gyldig grunn til å gi deg anmerkning, sett at hva du har fortalt er korrekt. Snakk med foreldrene dine og Læreren din, eventuelt Rektor.

Lenke til kommentar

Syns også du viser litt dårlig holdning, og du kunne jo heller ha spurt på en snill måte om de som ikke var interesset i filmen kunne gå hjem. Lærerne bestemmer over deg, og det er jo bare å bite i seg. Ikke dommedag om du må være 2 timer lengre på skolen og se film liksom.

 

Ang. hva læreren gjorde så var det definitivt en dum løsning på deres side, og andre lærere hadde sikkert latt deg være hjemme. Men verre enn at det var ubeleilig for deg var det nok ikke.

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...