Gå til innhold

Misbruk av gjestefunksjon


Anbefalte innlegg

Er det ikke på tide at gjestefunksjonen får litt andre krav? I perioder er det så mye søppel poster ifra gjester at det er slitsomt å i det heletatt trykke seg inn på denne delen av forumet. Jeg ville nok ikke stemt for at gjesteposting ble fjernet, siden det finnes de som fakitsk bruker funksjonen til noe konstruktivt.

 

Alle kan vel si at generelt gjesteinnlegg burde ha hatt et høyere nivå. Men hva med å innføre et form for ryktesystem for gjesteposting? Altså om 10 stykker skulle stemme imot den og den posten blir den gjemt fra forumet inntill videre? Dette vil gi en del makt til forumbrukere, og ta vekk litt last fra moderatorer. Dette kan føre til problemer, men sånn som jeg ser det vil de fleste trofaste forumbrukere jobbe med å holde samfunnsdelen ryddig fra usaklig gjesteinnlegg og ikke misbruke en slik funksjon med usaklig stemming.

 

Virker som om moderater ikke prioriterer slike gjesteinnlegg, noe som gjør at kvalitetsnivået på deler med gjestefunksjonalitet synker stadig. Har også på følelsen at det er av de som konsekvent er ute etter å både irritere og lage kvalme.

 

Bare en idè

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker greit å bare bruke rapporteringsknappen om en gjest (som ikke hadde trengt å poste som gjest) oppretter ny tråd, etc. Problemet (slik jeg ser det) ligger vel mer i folk som poster som gjest i helt vanlige tråder fordi de ikke gidder å opprette en bruker/logge inn. Blir slitsomt å rapportere hvert enkelt av disse innleggene.

 

Et forslag: det er kun lov å poste som gjest om du starter en ny tråd (og trådstarter kan så klart poste videre i tråden). Problemet med dette er så klart at det kan falle vekk en del gode (og kontroversielle/personlige) bidrag fra andre gjestepostere, men i utgangspunktet føler jeg at det er trådstarterne som har et behov for å poste som gjest.

 

Gjør man dette slipper vi helt at folk bruker forumet som en gjestebok i de trådene de vil (i forumene som tillater gjesteposting).

Lenke til kommentar

Et forslag: det er kun lov å poste som gjest om du starter en ny tråd (og trådstarter kan så klart poste videre i tråden). Problemet med dette er så klart at det kan falle vekk en del gode (og kontroversielle/personlige) bidrag fra andre gjestepostere, men i utgangspunktet føler jeg at det er trådstarterne som har et behov for å poste som gjest.

 

Gjør man dette slipper vi helt at folk bruker forumet som en gjestebok i de trådene de vil (i forumene som tillater gjesteposting).

Du kan jo også oppnå at de som tulleposter som gjest i div tråder begynner å lage tråder istedet.

 

Selvfølgelig er rapporteringsknappet der av en grunn, men slike ting tar nok tid til at folk rekker å henge seg opp i tussene som er på vandring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...