Gå til innhold

Wikileaks under attack


Skatteflyktning

Wikileaks vs Staten(e)  

112 stemmer

  1. 1. Hvem Stoetter DU?

    • Wikileaks
      100
    • Staten(e)
      12


Anbefalte innlegg

scheize mann, du kunne sagt at det var en direkte nedlastningslink til torrenten... Trodde det var en side jeg... Tror du noen logger ip'er fra de som laster ned den torrenten? :cry: (jeg har ikke engang en bittorrent klient på pcen, men torrenten ble lastet ned fordi om...er godt i søppelbøtten nå da) :ph34r:

Nei desverre, snart kommer CIA og banker på din dør slik de har gjort med de millionene før deg som har lastet det ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da ikke værre enn å se på linker før du trykker på dem, det burde strengt tatt være en vane for alle som har brukt nett i mer enn 5 minutter.

 

Ja du har vel ganske rett :(

 

I hvert fall om du skal leke paranoid.

 

Kan du fordype dette :p ? Altså jeg driver jo ikke på med ulovligheter, men vil helst ikke havne på noen ip lsite fordi om... :s

Lenke til kommentar

Paranoid er mellomnavnet mitt... men hey, alle har lov å glippe en gang i blant :p

 

Men av nysgjerrighet:

.Hva er sjansen for at IP'er faktisk logges og folk "trackes" for å laste ned insurance filen?

.Hvis de isåfall logger IP'er, får man den logget får å laste ned torrenten eller selve filen, hvordan funker det :p ?

.Hvor mange ca. har lastet ned den filen? :p (hvis dere vet/har en formenning)

 

scheize mann, du kunne sagt at det var en direkte nedlastningslink til torrenten... Trodde det var en side jeg... Tror du noen logger ip'er fra de som laster ned den torrenten? :cry: (jeg har ikke engang en bittorrent klient på pcen, men torrenten ble lastet ned fordi om...er godt i søppelbøtten nå da) :ph34r:

Nei desverre, snart kommer CIA og banker på din dør slik de har gjort med de millionene før deg som har lastet det ned.

 

Skjønner jo at det mest sannsynlig ikke skjer :p Men vil liksom ikke være på en IP watchlist liksom... Og hvis jeg er, vil jeg jo vite det..

Lenke til kommentar

Kan nesten garantere at ingen logger hvem som laster ned torrent filen.

 

Om noe så laster de ned torrentfilen selv, og sniffer ut hvem som bruker trackeren for å laste ned. Typisk er å laste ned filen selv, og så seede med veldig lav hastighet, men tillate mange koblinger av gangen for å hente inn ip-adresser.

Lenke til kommentar

Kan nesten garantere at ingen logger hvem som laster ned torrent filen.

 

Om noe så laster de ned torrentfilen selv, og sniffer ut hvem som bruker trackeren for å laste ned. Typisk er å laste ned filen selv, og så seede med veldig lav hastighet, men tillate mange koblinger av gangen for å hente inn ip-adresser.

 

Er det på piratebay den ligger og er det insurance filen? (har du lastet den forresten :p?)

 

Men la oss anta det aller verste da, at de logger hvem som laster ned torrenten... Hva ville isåfall skjedd? sånn worst case scenario :p

 

Men så ville vel det å logge noen for å laste ned torrenten være som å logge de som besøker wikileaks sine sider da.. (??)

 

I dette tilfellet kobler du kun til en peer, en webserver, og ingen andre. Var hvertfall slik for meg.

 

You said what :p ? hehe, laster ikke ned så er ikke helt inne i den termologien :p

Lenke til kommentar

Kan nesten garantere at ingen logger hvem som laster ned torrent filen.

 

Om noe så laster de ned torrentfilen selv, og sniffer ut hvem som bruker trackeren for å laste ned. Typisk er å laste ned filen selv, og så seede med veldig lav hastighet, men tillate mange koblinger av gangen for å hente inn ip-adresser.

 

Er det på piratebay den ligger og er det insurance filen? (har du lastet den forresten :p?)

 

Men la oss anta det aller verste da, at de logger hvem som laster ned torrenten... Hva ville isåfall skjedd? sånn worst case scenario :p

 

Men så ville vel det å logge noen for å laste ned torrenten være som å logge de som besøker wikileaks sine sider da.. (??)

 

I dette tilfellet kobler du kun til en peer, en webserver, og ingen andre. Var hvertfall slik for meg.

 

You said what :p ? hehe, laster ikke ned så er ikke helt inne i den termologien :p

Jeg har ikke lastet den ned, da jeg finner hele konseptet rimelig uinteresant, alt er copy-paste rett fra siden jeg linker til i starten av innlegget.

Lenke til kommentar

Paranoid er mellomnavnet mitt... men hey, alle har lov å glippe en gang i blant :p

 

Men av nysgjerrighet:

.Hva er sjansen for at IP'er faktisk logges

100%. Din internettleverandoer gjoer dette automatisk, spoersmaalet er hvor lenge han beholder denne informasjon. See Datalagringsforskriftene.

 

og folk "trackes" for å laste ned insurance filen?

Hva mener du med det?

 

.Hvis de isåfall logger IP'er, får man den logget får å laste ned torrenten eller selve filen, hvordan funker det :p ?

Om du spoer din internettleverandoer faar du svar paa dette (medmindre det er blitt forbudt aa svare paa spoersmaalet)

 

 

Hvor mange ca. har lastet ned den filen? :p (hvis dere vet/har en formenning)

Vil anta noen millioner

 

Nei desverre, snart kommer CIA og banker på din dør slik de har gjort med de millionene før deg som har lastet det ned.

:D:thumbup:

 

Worst case scenario:

 

For de eller fleste: Utestengning fra internett. Tror dette er vedtatt som lov i Frankrike allerede som straff for informasjons-forbrytere. Aner ikke om hva situasjonen i Norge er. Tror denne risikoen er veldig lav. Dog om du sender penger til Wikileaks kan det bli adskjillig vaerre "Bistand til en Terrorist-organisasjon" kan jeg tenke meg de vil kalle det.

 

For de som oensker jobb i Staten: Sikkerhetsklarering avslaatt (dvs at du ikke kan faa jobbe i visse stillinger). Denne problematikken er mer reell en overstaaende. Du faar ikke vite hvorfor.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Assange ble nektet kausjon, fengslet frem til 14. Desember (ny hoering).

 

http://www.huffingtonpost.com/2010/12/07/julian-assange-arrested-w_n_792956.html

 

Hmm, for en forbrytelse som kan straffes med en bot pa $175 i Sverige?? Og hvor han kun er oensket for "questioning"??

 

 

Visa og Mastercard stopper betalinger til WL

 

http://finance.yahoo.com/news/Visa-suspends-all-payments-to-apf-2367078207.html?x=0

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

100%. Din internettleverandoer gjoer dette automatisk, spoersmaalet er hvor lenge han beholder denne informasjon. See Datalagringsforskriftene.

 

Tenkte mer sånn av andre enn internettleverandøren min... ?

 

Hva mener du med det?

 

At andre enn min internettleverandør skaffer seg IP'en min og "backtracer" den :p

 

Om du spoer din internettleverandoer faar du svar paa dette (medmindre det er blitt forbudt aa svare paa spoersmaalet)

 

Jaja, men jeg mener måten la oss si FBI eller noe sånt logger IP'en (hvis de gjør), om de logger IP'en for at jeg laster ned torrenten eller annet?

 

Vil anta noen millioner

 

OI, der sank nettopp paranoiaen min litt :D

 

 

Worst case scenario:

 

For de eller fleste: Utestengning fra internett. Tror dette er vedtatt som lov i Frankrike allerede som straff for informasjons-forbrytere. Aner ikke om hva situasjonen i Norge er. Tror denne risikoen er veldig lav. Dog om du sender penger til Wikileaks kan det bli adskjillig vaerre "Bistand til en Terrorist-organisasjon" kan jeg tenke meg de vil kalle det.

 

For de som oensker jobb i Staten: Sikkerhetsklarering avslaatt (dvs at du ikke kan faa jobbe i visse stillinger). Denne problematikken er mer reell en overstaaende. Du faar ikke vite hvorfor.

 

Hmm, plutselig er paranoiaen min gått ned til bortimot 0 :D hehe.

Lenke til kommentar

100%. Din internettleverandoer gjoer dette automatisk, spoersmaalet er hvor lenge han beholder denne informasjon. See Datalagringsforskriftene.

 

Tenkte mer sånn av andre enn internettleverandøren min... ?

 

 

Staten har full adgang til all informasjon i besittelse av din internettleverandør.

 

Staten er iferd med aa tvinge alle internettleverandører til aa lagre all informasjon om din aktivitet paa internett i flere aar for saa aa kunne "ta deg" om de skulle oenske det paa ett senere tidspunkt.

 

Hur gaar det med paranoian?

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...