Gå til innhold

komplett.no: Uforsvarlig pakking av harddisker


Anbefalte innlegg

Bestilte 2 harddisker fra Komplett og fikk dem levert uten noen for for ESD-emballasje, kun naken harddisk i ordinær bobleplast.

Å sende harddiskene uten ESD-emballasje betyr at garantien faller bort og harddiskene kan ha latente skader.

 

Så jeg lurer på om det er slik de pakker alle harddisk-leveranser eller om det var en glipp... Har du fått levert harddisk fra Komplett i det siste, og hvordan var den i så fall pakket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En glipp? Det går ikke an å gjøre den glippen hvis man vet hva man gjør. Problemet ligger nok heller i at den som har pakket det ikke har peiling. Man ser da tydelig om det er ESD-pose rundt disken eller ikke før man surrer den inn i bobbleplast. Å erstatte alle tap for deg skulle bare mangle. Jeg hadde selv blitt rimelig hissig.

 

Edit: I tillegg kan man jo spørre seg hvordan disken har blitt håndtert før den blei pakket inn...

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Har fått en haug av disker fra komplett oppigjennom årene, og senest i går 6x disker fra norek. Alle var forseglet i antistatisk pose, og bobleplast. mao alt som normalt.

 

kan jo bare være en ny fyr på pakkinga som kanskje ikke er helt nerd og vet sånt :>

 

tenkte han sku være grei og ta av posen hehe.

Lenke til kommentar

Komplett bedyrer at dette er en glipp og erstatter harddiskene. Kudos for at de ordner opp raskt (bedre enn jeg forventet).

Jeg tipper harddiskene blir sendt ut som nye til neste kunde.

 

Diskene kommer jo i antistatiske poser i brettene fra levrandører.

Står på klisterlappen at den ikke skal brytes før bruk også stortsett

Så hva har skjedd her? Har tyldum fått harddisker som har blitt returnert til komplett på angrerett?

 

Jeg har tidligere benyttet angreretten min og returnert et produkt til komplett. Fulgte brukbart med på demoproduktene deres og produktet mitt dukket aldri opp der. Kan selvsagt være flere grunner til det, men jeg er skeptisk.

Lenke til kommentar

Tatt i betraktning at Komplett selv (og alle andre nettbutikker jeg vet om som selger datautstyr og er halvveis kompetente) forlanger at returer skal være forsvarlig pakket, og da spesifiserer at elektronikk skal pakkes i antistatiske poser, er det bare rimelig å forlange det samme av dem.

 

NB! HUSK AT PC-KOMPONENTER SOM ER SENSITIVE I FORHOLD TIL ELEKTROSTATISKE UTLADNINGER, MÅ VÆRE PAKKET I ANTISTATISK EMBALLASJE VED INNSENDING FOR AT GARANTIEN SKAL VÆRE GYLDIG!

 

Men hva som skjer med diskene ETTER at de er sendt i retur til Komplett hadde vært interessant å få vite.

Lenke til kommentar

Demodisker kan hende kommer slikt. Alle nye disker har ESD.

Har kjøpt flere hundre disker hos Komplett i løpet av ca 15 år..

 

Men, noen retur har det nok blitt, dog ikke mangen. Hver eneste disk har blitt erstattet av Komplett.no. Som alt annet ved mitt vedkommende.

 

Xxx Xxxxxxxxx har totalt plassert 204 ordre på Komplett.no.

 

:)

Lenke til kommentar

En glipp? Det går ikke an å gjøre den glippen hvis man vet hva man gjør. Problemet ligger nok heller i at den som har pakket det ikke har peiling. Man ser da tydelig om det er ESD-pose rundt disken eller ikke før man surrer den inn i bobbleplast. Å erstatte alle tap for deg skulle bare mangle. Jeg hadde selv blitt rimelig hissig.

 

Edit: I tillegg kan man jo spørre seg hvordan disken har blitt håndtert før den blei pakket inn...

 

Mmmm... jeg må bare... hva var det jeg sa? :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde krevd å fått nye tilsendt, komplett betaler selvfølgelig frakt for alt da jeg er glad i mine data og harddisker er ymse å stole på fra før om ikke den skal være røntgenstrålet før bruk uten beskyttelse. Om Komplett(idioti) erstatter disker og datarecovery og tapt tid kunne jeg vurdert å beholde de, men dette ville jeg fått skriflig :)

Endret av uburku
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...