Gå til innhold

Trenger å vite regler for innføring av tobakk til Storbrittania


surtei

Anbefalte innlegg

Har det sånn at jeg skal til Storbritannia og være der i 3 måneder, og har da bruk for å ha med meg snus nok til dette oppholdet. Har prøvd å finne informasjon rundt om på nettet om hvor mye jeg har lov å ha med meg, men det er her det blir veldig uklart. Noen plasser står det 250 gram, andre plasser står det at det er lov å ta med seg nok til eget forbruk.

 

Forrige gang jeg reiste skulle jeg bare være i 2 uker, og kjøpte da med meg 10 bokser porsjon snus, noe som selvfølgelig ikke var noe problem. Damen foran meg i køen kjøpte 15 bokser, og det var heller ikke noe problem, og hun var på samme fly som meg til England. Så, noen som vet med sikkerhet hva som er lov?

 

All hjelp tas hjertelig imot :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror vel det er hva de selger til deg. For eksempel kan du bare kjøpe norsk kvote på danskebåten selv om du reiser til Danmark.

 

http://www.moss-dagblad.no/utogreise/article3311964.ece

 

De skriver "EU: Rimelig mengde til eget forbruk".

 

Du burde bare kjøpe i Norge på forhånd. Men blir du så lenge kan du jo handle på nettet.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

vet du kan ta med så mye sprit mellom EU land du greier å bære med deg, evt hvor mye flyselskapet lar deg.

 

 

om du reiser via en annen EU flyplass før du lander i UK "tvinger" de deg til å gå igjennom blå sone så rød og grønnt er ingen ting å bry seg om, og om du ikke greier å bære taxfree posene dine ller ser latterlig nervøs ut gir de faen. tror snus er ulovlig i GB fordi nikotininholdet er veldig høyt men har ikke blitt stoppa liksom, og jeg reiser til storbritannia 3+ ganger årlig

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...