Gå til innhold

Salg av 3D-TV raskere enn HDTV


Anbefalte innlegg

Jeg har selv nylig kjøpt meg 3D TV da jeg følte det var uaktuelt å kjøpe en tv som kun støttet 2D.

Gode filmer i 3D kommer til å komme fortløpende, og selv om at det kan bli skjelden mellom hver gang man ser en film i 3D, så er det sinnsykt kjedelig å sitte med en TV til mangfoldige tusenlapper som ikke har støtten.

 

All kritikken 3D TV-er får, som av enkelte her, minner om helt vanlig klaging av de som ikke ser mulighetene for ny teknologi. Og dette har vist seg mange ganger igjennom historien, som den allmennkjente "internett er en døgnflue".

 

 

Jeg ser på 3D en gimmick som offrer bildekvalitet til fordel for wow faktoren og det er mange flere som klager på dette og det er derfor den 3d får "internett døgnflue" stempelet selv om dette egentlig er en helt feil sammenligning. Det er småkjekt med 3D, men stort sett så er det irriterende (skal nevnes jeg sist var borti 3D når Avatar var nytt på kino). Panorering er helt forferdelig for min del og tvungen fokus forvirret meg i enkelte sekvenser (beste eksempelet på dette i Avatar er i starten når Sully våkner og har den dråpen flytende foran seg). Personlig så har jeg ikke problemer med hodepiner, men ser at flere klager på dette.

 

3d gir meg lite nytt utenom litt wow faktor, det gir meg ingen ny dimensjon (gjør jo egentlig det, men ikke på den måten jeg mener) innen tv-tittingen min. HD ga heller ikke så mye utenom store forbedringer på bildefronten noe som altid er velkommen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3D-teknologien er nok gjerne velkommen i min stue til slutt, men da snakker vi om:

- Uten briller

- 70-100"

- 2x eller 4x FullHD oppløsning

 

Min familie på fire skal ikke sitte med briller og bli kvalme. Effekten man får ut av 40-50" 3D TV synes jeg også er ganske puslete og gir meg ikke annet enn litt ubehag etter en stund.

 

Inntil dette er på plass går ihvertfall bildekvalitet foran antall dimensjoner.

Lenke til kommentar
Jeg for min del har aldri hatt som hensikt å starte en for eller imot -krig, men pekte mer mot følgende innlegg i min kritikk som var litt satt på spissen;

 

Slik jeg ser det er det ingen grunn til å faktisk kjøpe TV med 3D-støtte.

 

Dette synes jeg blir litt feil å si, da det i mine øyne er en svært lovende funksjon.

Men dette var nok helt sikkert hans personlige mening, men det var også mitt innlegg under der igjen. :)

Det er jo ikke feil å gi uttrykk for sin personlige mening. Jeg utdypet forøvrig dette i andre innlegg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...