Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dell XpS 600 - hakker i spill


Detta begynner å bli gammalt  

14 stemmer

  1. 1. Noe å satse bittelitt mer på?

    • Kast uten å tenke mer på
    • Har fortsatt litt potensiale


Anbefalte innlegg

Hei Kjøpte for ca 5 år siden en ny maskin som den gang var noe av det råeste. Denne har fungert helt perfekt til jeg skaffet meg black ops. Ivrig spilt MW2 uten noen som helst trøbbel.

Nå hakker det forferdelig. det virker som det er prossessoren som ikke mestrer lenger.

Er det noen grep jeg kan gjære for å tyne ut litt lenger??

Kan jeg bygge om den jeg har til noe bedre eller må jeg bytte kabinett og det hele??

Takker for alle seriøse henvendelser.

Imens må jeg prøve spille uten å bli fortvilet på hakkinga

 

Specs:

Intel® Pentium® Extreme Edition Dual-Core with HT Technology - (3.20GHz,800MHz FSB,2MB Cache

NVIDIA® nForce4 SLITM X16 MCP chipset

5GB Minne

64 Bit Windows 7 Ultimate

Dual Graphics Card Configurations for NVIDIA GeForce 6800 and 7800 GTX with SLI

256MB NVIDIA GeForce 7800 GTX x2 SLI

NÅ OPPGRADERT TIL NVIDIA512 MB 8800GT

Sound Blaster AudigyTM 2 ZS with Dolby 5.1

Video: 2 DVI and 1 S-Video

IEEE 1394: 2 Ports (1 Front, 1 Back)

USB: 10 Ports (2 Front, 6 Back, 2 internal)

Audio: 7.1 Channel Out (3 jacks), line in, microphone and headphones (front)

Network: Integrated Gigabit3 Ethernet

Legacy: 2 PS/2 Ports, 1 Serial Port

 

Internally Accessible

Single IDE Channel: 40-Pin Connector (2 Devices)

 

Expansion Slots

PCI: 3 Slots

PCIe x1: 1 Slot

PCIe x16 (Graphics): 2 Slots

 

Chassis

650 Watt Power Supply

3.5" Bays: 4 bays

5.25" Bays: 3 bays

Memory DIMM slots: 4 available

(H x W x D): 19.3" x 8.7" x 19.2"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det satt 2 kort på 256 7800gtx. disse kortene gikk adundas for ca 1,5 år siden. fikk da et erstatningskort fra dell Nvidia 8800GT Ikke i sli.dette er et 512mb kort og var ikke SLI kompatibelt. men erstattet 2 stk 256 i SLI. Prossessoren heter Intel® Pentium® Extreme Edition Dual-Core with HT Technology - (3.20GHz,800MHz FSB,2MB

Lenke til kommentar

Det satt 2 kort på 256 7800gtx. disse kortene gikk adundas for ca 1,5 år siden. fikk da et erstatningskort fra dell Nvidia 8800GT Ikke i sli.dette er et 512mb kort og var ikke SLI kompatibelt. men erstattet 2 stk 256 i SLI. Prossessoren heter Intel® Pentium® Extreme Edition Dual-Core with HT Technology - (3.20GHz,800MHz FSB,2MB

Ser at minimum skjermkort til COD BO er 8600GT = Trolig alt på low for å være spillbar.

Jeg er sikker på at bytte til et bedre skjermkort vil hjelpe betraktelig.

 

Minimum prosessor er: Intel Core2 Duo E6600 (2,4GHz), så her burde din være ok på (3.2GHz).

 

En investering i et nytt skjermkort vil nok vekke liv i maskinen igjen.

Lenke til kommentar

Samtidig synes jeg ogs¨MW2 også er litt hakkete etter at jeg installerete 64bit windows 7. Prossessoren jobber tett opp mot 100% hele tiden. MW2 Har fungert helt fint tidligere på 32Bit windows 7. Fins det en måte å overklokke prossessor og hvordn gjøres evt dette?

 

Med tanke på at det er en extreme edition burde det bare være å øke multiplikatoren i bios. Det er nok prosessoren som svikter deg, prøv å sette alt på lavest mulig innstillinger grafikkmessig (også oppløsning)

 

Hva slags innstillinger og oppløsing prøver du og kjøre i spillet?

Lenke til kommentar

Kan godt hende at det er selve spillet som er synderen. Treyarch har hatt noen ytelses problemer med PC versjonen. Sørg for at spillet er oppdatert til den nyeste versjonen.

Dette tror jeg også.

Det har vistnok kommet en patch allerede.

Kommer vistnok enda en patch snarlig.

 

Kodingen i spillet er ikke bra, og den bruker bortimot 100% av CPU.

Det er trolig derfor lyden også hakker, siden den også prosesseres i CPU.

 

Prøv å se om det er en patch på Steam.

 

Core2Extreme på 3.2GHz er nok ikke årsaken.

Lenke til kommentar

Minimum prosessor er: Intel Core2 Duo E6600 (2,4GHz), så her burde din være ok på (3.2GHz).

Nåvel, det er faktisk en Pentium prosessor, altså en temmelig gammel prosessor (generasjonen før Core2Duo, som selv er flere år gammel).

TS sin prosessor har kun 2MB cache, kontra 4MB på E6600. Jeg er strengt tatt veldig i tvil om en Pentium-prosessor er up to it hva angår kravene her. Mulig med OC, men det får bli på eget ansvar.

Lenke til kommentar

Minimum prosessor er: Intel Core2 Duo E6600 (2,4GHz), så her burde din være ok på (3.2GHz).

Nåvel, det er faktisk en Pentium prosessor, altså en temmelig gammel prosessor (generasjonen før Core2Duo, som selv er flere år gammel).

TS sin prosessor har kun 2MB cache, kontra 4MB på E6600. Jeg er strengt tatt veldig i tvil om en Pentium-prosessor er up to it hva angår kravene her. Mulig med OC, men det får bli på eget ansvar.

Du har nok rett der.

http://www.tomshardware.com/charts/cpu-charts-2006/compare,39.html?prod%5B201%5D=on&prod%5B233%5D=on

Jeg var nok litt rask, og tenkte den var en dual versjon av min Quad.

Lenke til kommentar

Hei takk for svar og tilbakemld, men hvis detta begynner å bli steinalder. Noen som har noen tips for evt en oppgradering. Det vil fks si nytt hovedkort, prossessor og minne samt 2 nye kort i sli. Kan jeg bruke kabinettet jeg har eller er det håpløst. Jeg har tenkt på nye I7 prossessoren. Men har hørt at det ikke går ann å skifte hovekort i maskinen min. Dell har gjort oppgradering håpløst. Stemmer dette.? Kabinettet er jo ganske bra god strøm forsyning og gode hardisker fra før. Ikke minst er kjølingen ganske oppegående.

Lenke til kommentar

Dell bruker ofte BTX-formfaktor. Det er ikke umulig å bytte ut et slik, men det er generelt svært lite å valge mellom om du først har et slikt kabinett. Ser Prisguide ikke engang har et søkefilter for denne formfaktoren. Safere å bytte ut det òg.

 

Forøvrig er det lite vits å satse på SLI fra starten av, du kan heller kjøpe ett ordentlig kort, og heller legge til et ekstra senere ved behov.

Lenke til kommentar

Vanskelig dette her. Skal man ha noe tlsvarende det man hadde for 5 år siden. Har en filosifi på at man bør legge litt prestige i kjøp av gaming PC. Som sagt er dette første gang PC ikke klarer spill i høys mulig oppløsning. Det er jo det som er ønskelig når man er en seriøs gamer. Har tittet på ferdig bygde og bygge sett hos komplett men er dette noe å satse på. Hadde jo vært gøy å bygge selv. Men så er det dette med hva som passer med hva. I hovedsak kunne jeg tenke med Intel for det er jeg seriøst fornøyd med. AMD er vel sikkert like bra men har ingen erfaring med det. Hvis jeg bygger selv kunne jeg kanskje tenke meg å legge ca 8-15K for det. Men det må også holde en stund. gidder ikke bytte PC annen hvert år heller. Har samboer og barn så må jo vri litt på budsjettet.

Lenke til kommentar

Tja, det er nok mer økonomisk å satse på en ny PC up to date annethvert år enn å kjøpe en maskin som skal holde til spill i fire år fremover.

 

Satte kjapt opp en liste hos Komplett, type budsjettmaskin til rundt 3600. Dette er langt fra noe top notch, men den er fullt kapabel til alle dagens og trolig morgendagens spill, med AMD Athlon X3 på 3.1 GHz, 4GB RAM og HD 5770 grafikk. Alternativt kan du tom. prøve å bruke det gamle grafikkortet ditt og spare ytterligere en tusenlapp, selv om det også begynner å bli noe gammelt. Det er trolig prosessor som er flaskehalsen i dagens system. Dette er altså den økonomiske løsningen, og jeg selv ville sterkt ha vurdert å titte i denne retningen siden jeg selv er stuent med knepen økonomi. Den er lite oppgraderingsvennlig da hovedkortet bl.a. ikke støtter crossfire eller SLI, men da har du desto mer til overs til å legge i neste oppgradering, og i den er minst like godt egnet til spill som en hvilken som helst pakke-PC hos Elkjøp og Expert opp til ca. firedobbel pris ;)

 

Så lagde jeg en liste med litt bredere budsjett, til rundt 8700. Dette er en bedre gamingmaskin, med full støtte for crossfire i dobbel x16-modus slik at du kan sette inn et ekstra skjermkort ved behov, og få maksimal utnyttelse av det ekstra kortet. Den har også en SSD-disk for OS og programvare, dobbel mengde RAM, bedre prossessor og bedre skjermkort. Imidlertid vil den den lette lommeboken din for over det dobbelte.

 

Begge alternativene fordrer at du allerede har OS, harddisk til lagring og evt. optisk drev om nødvendig, ellers kommer disse i tillegg.

 

Min filosofi er altså at det er greit å legge litt prestisje i PC-kjøp, men det er samtidig dumt å kjøpe noe du egentlig ikke har bruk for. Imidlertid kan den dyreste varianten være en investering i den forstand at crossfirestøtten tillater at du kan oppgradere grafikkløsningen ved å legge til et ekstra kort uten å bytte ut det du allerede har, noe økonomioppsettet ikke tar høyde for. Men igjen sparer du over 5000 kr på den billigste, og du får nok et ganske greit skjermkort til en brøkdel av den prisen når behovet på nytt skulle melde seg, selv om du blir nødt å plukke ut det gamle.

 

Hva angår ferdigbygg hos Komplett er det veldig enkelt og greit i den forstand at du slipper å tenke på bygging og feilsøking selv, siden den kommer ferdigmontert og -installert, med garanti på hele maskinen. Imidlertid blir det ofte en tanke dyrere enn å bygge selv, du mister litt av valgfriheten hva angår komponenter, og generelt går du glipp av selve byggingen, en morsom og lærerik prossess spør du meg :)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...