Gå til innhold

Superbillig PC til pappa


Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om noen kan hjelpe til med kjøp av en kjempebillig pc, til helt kurant hjemme/kontorbruk.

 

Det er nesten så pappa bare skal sjekke mail og surfe på nett med denne.

 

Jeg har satt opp et forslag, men det er kjempelenge siden jeg var oppdatert på deler, så jeg lurer på hva folk synes om det jeg har satt opp.

 

Dette er handlelisten min:

 

Hovedkort: Asus P5Q Turbo

Prosessor: Core 2 Duo E6700

GPU: Sapphire Radeon HD 4650 512 MB

Strømforsyning: Chieftec 400W

Minne: Kingston HyperX DDR2-800 2GB

DVD spiller/brenner:Samsung SH-S223C

OS: Win7 Home premium

 

Kabinett har jeg, men på skjermfronten lurer jeg på om noen klarer å slå dette tilbudet ?

BENQ 21,5" LED

 

Setter pris på alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Lurer på om noen kan hjelpe til med kjøp av en kjempebillig pc, til helt kurant hjemme/kontorbruk.

 

Det er nesten så pappa bare skal sjekke mail og surfe på nett med denne.

 

Jeg har satt opp et forslag, men det er kjempelenge siden jeg var oppdatert på deler, så jeg lurer på hva folk synes om det jeg har satt opp.

 

Dette er handlelisten min:

 

Hovedkort: Asus P5Q Turbo

Prosessor: Core 2 Duo E6700

GPU: Sapphire Radeon HD 4650 512 MB

Strømforsyning: Chieftec 400W

Minne: Kingston HyperX DDR2-800 2GB

DVD spiller/brenner:Samsung SH-S223C

OS: Win7 Home premium

 

Kabinett har jeg, men på skjermfronten lurer jeg på om noen klarer å slå dette tilbudet ?

BENQ 21,5" LED

 

Setter pris på alle tilbakemeldinger!

Ikke kjøp utdaterte ting.

Kjøp nyere ting så det er mulig å oppgradere hvis ønskelig.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321530

+

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599919

Lenke til kommentar

Hva skal pappa egentlig med 3D skjermkort? ...

 

Hadde basert meg på den billigste Intel i3 prosessoren du finner. med hovedkort og noe billig RAM så kan du få selve "hovedinnmaten" til ca 2000. Gejnnbruk et gammelt kabinett og PSU eller kjøp noe billig. Maskinen vil bruke så lite strøm at den kan kjøre på nesten alt av PSU du måtte bruke til formålet.

 

Jeg vet ikke om AMD kanskje også har noen eler med innebygget grafikk, men det er ihvertfall det jeg hadde annbefalt. Et diskret skjermkort på en ren kontorPC for pappa blir bare tøv. Ekstra varme/støy/strømforbruk uten noe særlig poeng. For mindre 3D ting som google earth eller lignende så holder IGPen i en i3 mer en godt nok (faktisk til mindre krevende spill også).

 

Det blir sikkert et par hundre kroner dyrere, men også mye kraftigere og minsdre støy/varme/strømforbruk som sagt. Hvis det er for dyrt så ville jeg ærlig talt heller sett på å kjøpe deg en brukmaskin. Skal du først gå for en maskin som har gamle ineffektive deler så kan du like godt kjøpe dem brukt, for da får du maskinen enda billigere. Det er tonnevis med halvgamle kontorPCer til salgs.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Enig med: knutsen92, velg AMD isteden.

 

theGreatest: PENTIUM DUAL CORE E6700 er den billige prosessoren til 649,–

Nå er pentium ganske så utdatert, vet ikke om denne prosessoren tilsvarer core 2 duo E6700, men hadde i minstefall gått for:

 

AMD Athlon X2 250

 

Intel Core 2 duo E8400

 

Hvis du finner brukt, kan det være en invistering, bare sjekk selgeren, så du ikke blir lurt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...