Gå til innhold

Kjøp av bærbar pc til spilling


Sleggefett

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Driver å leter etter bærbar pc som kan brukes til det vanlige + spill. Ramlet over denne på komplett:

ASUS N61DA 16" HD LED

 

Nå skal jeg ikke uttale meg om hardware i hytt og pine, men sist jeg var oppdatert(kremt, -noen- år siden), så var AMD good shit for gaming og det samme var Radeon korta. Gjelder det fortsatt? Og viktigst av alt, duger denne?

Eventuellt noen som vet om andre gode tilbud/kjøp til maks 8000?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøpe en 17.3" til spilling, den er jo stor som en stasjonær.

 

Jeg vet at du mener det godt, men for enkelte så er det praktisk å kunne smekke sammen pc'en og bære den med seg på 2 sekunder.

 

"Gamer"- laptoper er overprisede, varme, svake og vonde å spille på, men enkelte lar seg ikke stoppe av det fordi det er upraktisk å ha en stasjonær som man må flytte rundt på.

Lenke til kommentar

What he said. ^

Dette innkjøpet er det også min bror som skal gjøre. Og han har lyst til å ha muligheten for å ta den med til kompiser, flytte rundt på seg og har heller ikke mulighet for no fast pc-bord på rommet.

 

Jeg har en Dell Inspiron 1720, er vel 17" og fungerer helt fint til spilling. Brukte USB-keyboard og MX518 musa mi en stund, men har nå kasta det søppelkeyboardet. Eneste er at jeg for en stund siden gikk til innkjøp av et logitech kjølebrett til et par hundre kroner for å holde den kjølig. Og ytelsesproblemer som følger etter at pcen har vært i bruk i 4ish år..

Endret av Mandati
Lenke til kommentar

Jeg foreslår å se på Dell XPS. God allround ytelse, god byggekvalitet, kan konfigureres en del etter eget ønske.

 

 

Dell XPS L501X (15 tommer). Skjermkortet (GT 420) er på høyde med Radeon HD 5650 til spilling, og man får altså en god prosessor og byggekvalitet over gjennomsnittet på kjøpet. AnandTech.com - Dell XPS L501x og Gaming and graphics performance.

 

Hvis valget står mellom de to Asus'ene du lenket til i andre post, ville jeg ha gått for N73JN, rett og slett fordi de mobile Core-prosessorene til Intel er AMD's fullstendig overlegne. Selv en Phenom P920 AMD yter jevnt over dårligere enn en Core i3 330 i de fleste benchmark'er.. Du bør også være klar over at HD 5730-kortet "bare" er et HD 5650 som har fått en beskjeden oppklokking, og at GT 335-kortet ikke har støtte for DirectX11.

 

Hvis du er villig til å ofre litt byggekvalitet og pålitelighet, er Acer 5745DG eller 5742G et alternativ, eller Acer 5551G.

 

Hvis du skal ha spillytelse som er merkbart bedre enn noen av disse, er du pent nødt til å gå over maksgrensen på 8 tusen, og begynne å se på maskiner med Nvidia GT 445 skjermkort, eller AMD HD 5850 (men da ikke dem som sitter i Acer-maskiner, fordi disse har fått mindreverdig minne installert). Over der igjen har du GTX 460M og HD 5870. De sistnevnte kan du få i maskiner ned mot 10 tusen kroner, og det er først her man egentlig kan begynne å snakke om skikkelige "gaming" laptop'er.

 

PS. Hvis du synes at 15,6 tommer er for lite, så er det ofte en bedre løsning å kjøpe seg en ekstern skjerm å koble til når man er hjemme, enn å kjøpe en 17-tommer laptop. 17 tommer er mye å drasse rundt med, hvis man ikke absolutt behøver det.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg foreslår å se på Dell XPS. God allround ytelse, god byggekvalitet, kan konfigureres en del etter eget ønske.

 

 

Dell XPS L501X (15 tommer). Skjermkortet (GT 420) er på høyde med Radeon HD 5650 til spilling, og man får altså en god prosessor og byggekvalitet over gjennomsnittet på kjøpet. AnandTech.com - Dell XPS L501x og Gaming and graphics performance.

 

Hvis valget står mellom de to Asus'ene du lenket til i andre post, ville jeg ha gått for N73JN, rett og slett fordi de mobile Core-prosessorene til Intel er AMD's fullstendig overlegne. Selv en Phenom P920 AMD yter jevnt over dårligere enn en Core i3 330 i de fleste benchmark'er.. Du bør også være klar over at HD 5730-kortet "bare" er et HD 5650 som har fått en beskjeden oppklokking, og at GT 335-kortet ikke har støtte for DirectX11.

 

Hvis du er villig til å ofre litt byggekvalitet og pålitelighet, er Acer 5745DG eller 5742G et alternativ, eller Acer 5551G.

 

Hvis du skal ha spillytelse som er merkbart bedre enn noen av disse, er du pent nødt til å gå over maksgrensen på 8 tusen, og begynne å se på maskiner med Nvidia GT 445 skjermkort, eller AMD HD 5850 (men da ikke dem som sitter i Acer-maskiner, fordi disse har fått mindreverdig minne installert). Over der igjen har du GTX 460M og HD 5870. De sistnevnte kan du få i maskiner ned mot 10 tusen kroner, og det er først her man egentlig kan begynne å snakke om skikkelige "gaming" laptop'er.

 

PS. Hvis du synes at 15,6 tommer er for lite, så er det ofte en bedre løsning å kjøpe seg en ekstern skjerm å koble til når man er hjemme, enn å kjøpe en 17-tommer laptop. 17 tommer er mye å drasse rundt med, hvis man ikke absolutt behøver det.

 

slike svar lærer man av. kudos til deg som skrev dette.

beklager hvis jeg kupper tråden her, men føler jeg er litt i samme bane.

 

selv ser jeg på

Min lenke

 

og

Min lenke

 

og selv om det er noen tusen i forskjell på dem vet jeg ikke om de er verd pengene. skal spille litt wow cc og slikt, men også redigere bilder med photoshop, så liker jeg å gjøre mye forskjellig samtidig på pcen. virker noen av disse da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...