Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen lager klikke lyder så stenger den av seg.


Anbefalte innlegg

Hej jag har ett problem på min dator som jag inte vet hur jag ska fixa, men det börjar med att lillebrorsan ska spela lotro. Spelet laddar upp och sen kommer han och säger att datorn stänger av sig själv. Sen provar han att starta om den då kommer den till skrivbordet innan den stänger av sig. Sen så provar jag och då stänger den av sig vid början där Windows (xp) laddar. Sen så låter jag datorn vara lite innan jag sätter på den igen. Då stänger den av sig liten stund efter skrivbordet.

 

Min hypotes är att det kan vara mitt grafik kort, för runt ett halvår sedan så började fläkten att sluta snurra och datorn stängde av sig på grund av den blev för varm.

 

Kan det vara det som är orsaken nu också?

 

* stänger även av sig i säkerhetsmodus.

* Ju längre jag låter datorn vara avstängd ju längre kan jag ha på den.

* Ibland måste jag snurra grafikkorts fläkten manuellt med fingret för den ska börja, men nu är det svårt att få igång den.

* Stationär.

* full med damm.

 

Tack för all hjälp.

 

[Norsk med google translator]

 

Hei Jeg har et problem på min datamaskin som jeg ikke vet hvordan jeg kan fikse, men det begynner med den lille broren til å spille LOTRO. Spillet laster opp og da han kommer og sier at maskinen slår seg av. Så han prøver å starte det da vil den til skrivebordet før den slår seg av. Så som jeg er testing og deretter lukke den av i begynnelsen at Windows (XP) last. Så jeg la datamaskinen være litt før jeg satte den på igjen. Da vil det snu seg selv liten stund etter at skrivebordet.

 

Min hypotese er at det kan være min grafikkort, for rundt seks måneder siden jeg begynte viften å stoppe spinning og datamaskinen slås av fordi det ble for varmt.

 

Kan det være at er hvorfor nå?

 

* Stenger også av sikkerhetsmodus.

* Jo lenger jeg la datamaskinen av lenger jeg kan bruke den.

* Noen ganger jeg må spinne skjermkortet viften manuelt med fingeren for at den skal virke.

* Stationer.

* Full av støv.

 

Takk for hjelp

Endret av ♠∜Kk-f∜♠
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned speedfan, der kan du se temperatur på maskinvare.

 

Men ser ut som du allerede har funnet problemet, etter hva du beskriver så slår den seg av pågrunn av varme, og når du attpåtil må snurre igang viften på skjermkortet selv så.

 

Det skader heller ikke å blåse den ren med trykkluft på boks, eller om du har en kompressor så kan du bruke den, men vær oppmerksom på at det kan samle seg vann i kompressoren, så sjekk lufta, at det ikke er sprøytetåke (fuktighet) i lufta.

Lenke til kommentar

*Starter datamaskinen.

*Starter fint.

*Skriverbordet kommer opp.

*Etter noen par minutter så fryser skjermen og musa.

*Etter noen par sekunder så stenger den av seg. (Noen klikke lyd för den gjör det)

Harddisk som begynner å krangle kanskje?

Tikkelyder er ofte tegn på "snarlig HD crash"

 

Ville sørget for å ta backup av ting du er redd for, før den slukner helt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...