Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Harddisk problem - hvor er all plassen?


Anbefalte innlegg

brb skal se inni kabinette, håper jeg finner ut av noe

 

fant en løs kabel på 2 TB disken :) koblet til men kan fremdeles ikke se 2TB disken på behandling ell min datamaskin (By the way, skal 2TB disken være serie koblet med den andre?) så ut som i hvertfall den svarte kabelen jeg koblet litt (som hadde falt ut) kom fra den andre.

Endret av tore16
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den svarte kabelen er en strømkabel, regner jeg med, og det er uvesentlig hvor mange disker den er koblet til.

 

Når alt sitter skikkelig prøver du å finne den i disk management igjen

 

Pcen lager en liten speisel lyd når den er koblet litt, ikke høyt, så vidt du hører det.. er dette pga det er for lite strøm eller noe?

Den er koblet til 12Vx2 eller noe, også tar den første 5v og den andre tar 12v.

Lenke til kommentar

Det er så flott at så mange er villig til å hjelpe deg!

Jeg sitter bare her og måper sjokkert over at du har brukt litt over 23 000 kr på en maskin du ikke har peiling på hva inneholder :o . For meg virker det heller ikke som om du har erfaring med å sette opp en PC hverken når det gjelder software eller hardware. Det skremmer meg derfor litt at du roter inni kabinettet på denne PCen som du har brukt så mye penger på, og jeg håper derfor at du ikke ødelegger den f.eks. med statisk elektrisitet.

Lenke til kommentar

Det er så flott at så mange er villig til å hjelpe deg!

Jeg sitter bare her og måper sjokkert over at du har brukt litt over 23 000 kr på en maskin du ikke har peiling på hva inneholder :o . For meg virker det heller ikke som om du har erfaring med å sette opp en PC hverken når det gjelder software eller hardware. Det skremmer meg derfor litt at du roter inni kabinettet på denne PCen som du har brukt så mye penger på, og jeg håper derfor at du ikke ødelegger den f.eks. med statisk elektrisitet.

 

Vet ca hva som er i den men harddisken er ikke noe jeg tenkte spesielt over så lenge den hadde bra med plass, uansett så greide jeg å fikse problemet så nå fungerer alt som det skal.

jeg er ny med dette her.. det skal være sagt men jeg skjønner jo litt.. f.eks skjermkorte var ikke noe problem å sette inni igjen og harddisken hadde en kabel som satt dårlig på 2 steder.

Var jo bare at man så knapt at ledningen hadde så vidt falt ut , dermed tenkte jeg ikke over den ikke sant.. Altså før jeg stakk hode inni pcen slo jeg selfølgelig av strømmen bak på pcen også holdt jeg hardt på noe metal ell noe greier for å miste elektrisiteten jeg har på henda eller hvordan jeg skal få sagt det, for å ikke gi komponentene støtt.

Endret av tore16
Lenke til kommentar

jeg er ny med dette her.. det skal være sagt men jeg skjønner jo litt.. f.eks skjermkorte var ikke noe problem å sette inni igjen og harddisken hadde en kabel som satt dårlig på 2 steder.

Utfra utgangspunktet ditt må en vel si at du har gjort en ok jobb. Kabler og kort som ristes løs under transport kan skje med hvem som helst, og de fleste SATA-kablene er så stive og sitter så løst at det kan skje hjemme i din egen stue. Jeg har noen SATA-kabler (fra Gigabyte?) med en liten klemme integrert i pluggen, og de biter seg ganske godt fast - men de koster sikkert noen øre mer.

 

Ettersom du har en SSD bør du laste ned 'SSD Tweaker' og optimalisere systemet for SSD.

Når du får opprettet en eller flere partisjoner på 2TB-disken bør du også flytte TEMP-folderne og Temporary Internet Files fra SSD'en og over på snurredisken.

 

Flere gode SSD-tips i Oct.2010-utgaven av CPU, side 31.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...