Gå til innhold

Surround/hjemmekino til maks 8000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dama kommer heim i kveld å jeg tenker jeg skal prøve å godsnakke med henne ang. gulvhøytalere. Er det noe annet du anbefaler da?

 

Godsnakke? Bestemmer du ikke selv ;) ?

Selv bestemte jeg meg for å kjøpe B&W 683. Ringte hjem og spurte hvilken farge hun ville ha. Svaret var svart, så det ble svarte B&W 683. Kanonfornøyd med disse.

Lenke til kommentar

Hehe, er vel ikke bare å ommøblere hele stua fordi jeg vil ha høytalere. I alle fall ikke når stua blir forbandet upraktisk slik :p

Tenker nå på å øke budsjettet 9k (10k med stativ/veggfeste), selv om jeg egentlig ikke ønsker å bruke så mye penger :p

 

Men tenker å gå for tx-sr608.

 

Tenker på noe som feks:

concept 1 bak og concept 2 i front + concept CT senterhøytaler

eller argon?

Noen andre gode idèer?

XTZ 92.33 blir nok litt for dyrt med frakt.

 

Tror dere disse blir for spinkle uten sub? tenkte å vente med å kjøpe sub. Dersom jeg kjøper fra surround.no blir jeg nok å prøve å få en pakkepris inkludert sub. Hvordan sub burde jeg kjøpe dersom jeg går for concept høytalerne? spare pengene til concepthøytaleren?

 

Er dette dumt av meg? eller burde jeg bare gå for hkts 30?

Er en vanvittig jungel der ute! :p

Endret av martinx
Lenke til kommentar

Kunne kjøpt Jamo D 500 LCR vegghøyttaler eller System Audio Talent Vegghøyttaler, men da blir det bare fronter og senter for å kjøpe resten senere.

Pioneer S-F80 Stativhøyttaler er på tilbud http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?path=177,179&id=1977 , kan man henge disse på vegg? og er de egnet til surround? Jamo s602 også, men vil de bli litt svake (dersom jeg har 4 av de? http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?path=177,179&id=1636

 

Netshop har også tilbud, noen som har formeninger om Bose anlegg?

BOSE® ACOUSTIMASS® 6 til 5k

tx-sr875 og tx-sr806 går begge for 5k, er disse bedre alternativ enn tx-sr608 til 3k?

 

håper dere tar dere tid til å hjelpe meg ;D

Endret av martinx
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg er omtrent i samme situasjon som deg. Jeg flytter snart i ny leilighet, og vil helst ha vegghengte høytalere for å spare plass. Det heller nå mot HK HKTS 60 i kombinasjon med en HK AVR 260. HKTS 60 har blitt tildelt en EISA award for beste surroundanlegg, noe jeg syntes gir en god indikasjon på settet. Sammenlignet med feks kritikerroste KEF 3005 SE, går HKTS 60 for å prestere bedre til film, mens KEF passer best hvis man i hovedsak skal høre på musikk.

 

Kanskje HKTS 60 er et godt alternativ for deg også?

 

Ut i fra hva jeg har hørtom BOSE, leverer de ikke særlig bra lyd i forhold til andre anlegg til samme pris

Endret av Nauz
Lenke til kommentar

kanskje det =) men er litt skeptisk til små høytalere (uten egentlig å ha erfaring med dem). Blir å bruke de for både musikk og film. sitter å lurer på hvor jeg skal legge høytalerkablene :p har en peis ved den nermeste veggen, noe som gjør det litt vanskelig. Kan kanskje legge de heilt oppe i taket:P

Lenke til kommentar

kanskje det =) men er litt skeptisk til små høytalere (uten egentlig å ha erfaring med dem). Blir å bruke de for både musikk og film. sitter å lurer på hvor jeg skal legge høytalerkablene :p har en peis ved den nermeste veggen, noe som gjør det litt vanskelig. Kan kanskje legge de heilt oppe i taket:P

 

Det anlegget jeg har i dag, består av JBL ES 80 høytalere og en AVR 255. Jeg kunne lett fått plass til anlegget i den nye leiligheten min, men planlegger tiltross å bytte til en pakke med små høytalere. Med andre ord; så er jeg imponert over hva små høytalere klarer å levere, spesielt hvis det er film som står på agendaen.

 

Hvis jeg var deg, ville jeg satt meg ned og sett på hva du egentlig trenger og prøvelyttet på noen forskjellige løsninger. Jeg tror det er vanskelig å ikke bli fornøyd :)

 

Når det gjelder kabler, så får man kjøpt hule lister man kan male i samme farge som veggen. Det er vel den enkleste måten å gjemme kabler på, med mindre du skal pusse opp/ bygger nytt.

 

Hvis du finner ut at du kan ha gulvstående, ville jeg vurdert Jamo hcs3

Endret av Nauz
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å lese noen tester av dynavoice og evt. få hørt på dem om du kan. Om du bruker en del på forsterker, kan du heller oppgradere høyttalere etter hvert om du skulle bli for kresen.

 

Dynavoice F1 fikk vel toppkarakter i ly&bilde for et par år tilbake. De kstet vel da 2k for et par gulvhøyttalere, og prisen var selvfølgelig tatt med i beregningen. Men det bør være muligheter til å få mye for pengene. Kjøpte et par selv, og kan ikke si jeg har angret, men så har jeg aldri fått sammenliknet dem mot andre oppsett. SR608 går for 2998 på komplett nå, og om du ser an i morgen kan det hende at enkelte andre har matchet dem. Sjekk prisjakt.no litt utpå dagen i morgen for å se.

Lenke til kommentar

Jeg er selv ute etter små høytalere og driver å ser etter alternativer jeg kan velge mellom. Budsjettet er "konge lyd og kompakte". Men grenser meg selv til maks 20'. Har sett meg bort i fra Bose for andre kan levere bedre lyd spesielt på musikk og til en billigere penge.

 

Alternativene står mellom KEF T205, B&W M-1 og Cambridge Minx S525. Alle disse ligger på rundt 15-18'. KEF leverer 60 cm høye fronthøytalere, men de er tynne. Bakhøyttalere er 33 cm høye. Tviler vel på at KEF sine kan henges i tak, så da forsvinner nok det alternativet for meg.

 

M-1 ser bra ut, men det gjør forsåvidt Minx sine også. Har forespurt hifiklubben om å få en A/B test mellom disse.

 

Til receiver går jeg nok for Marantz sin NR1601. http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10034467

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettop yamaha rx-v767 for 4k på søndagstilbud på elkjøp. Du ligger nok på ett litt høyere budsjett enn meg da..

Noen som kan si meg forskjellen på hkts 11 og hkts 60? Bortsett fra prisen synes jeg specs var veldig like. Hkts 11 har litt større bass samt at hkts 60 har 1/4" større diskan på sat.

 

Noen som har sammenlignet lyd? Er tross alt 3-4000 kr forskjell..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...