Gå til innhold

Oppgradere catalog fra lightroom 2 til 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det på samme pc/harddisk som lr2 katalogen og installering av lr3 skal foregå ?

 

Du tar og lager en backup av hele katalogen,det kan du også gjøre automatisk i lr*.Legg backupen på en egen harddisk "ekstern?"

 

Når du har slettet lr2 tar du og lagt tilbake katalogen på den harddisken du skal ha lr3 på,da vil lr3 automatisk dektere katalogen.

 

* Gå til edit og så til catalog settings,der kan du åpne for automatisk lagring.

Lenke til kommentar

Eg har lr3. Hadde toern en liten stund bare. Første gang man kjører LR3 vil den spørre om man skal oppgradere katalogen. Eg trykte nei der. Nå vil eg gjøre det allikevel.

 

ventle: Du tenker på å lage en ny katalog i lr3 og importere alt til denne? Det er jo en mulighet, håpte igrunn på å unngå dette.

Lenke til kommentar

Ja, er ikke det ganske uproblematisk? Jeg har gjort det samme, og den eneste catchen var at den gjenkjente ikke duplikater som både var i katalogen og på kameraet da jeg skulle laste ned bilder, og noen av bildene på kameraet var allerede lastet ned til den gamle katalogen (veldig sær case som sikkert ikke skaper problem for veldig mange).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...