Gå til innhold

TheNarsissists Treningslogg SL 5X5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey, ble ikke noe trening idag, har vært dårlig. Har begynt med noen medisiner som har litt kjipe bivirkninger.

 

Var også på Ullevall for kontroll og legen sa det så kjempebra ut. Og den ene kulen som jeg ikke er helt fornøyd med ville synes mindre når jeg la på meg og fikk litt mer muskler. Så da er det ute av verden.

Lenke til kommentar

Her kommer endelig en oppdatering.

 

Forige uke, ble det bare en trenings økt. Var dårlig omtrent hele uka. I går hadde jeg denne ukas første økt.

 

Oppvarming

1X5 Knebøy-Stang L

1X5 Knebøy 10Kg L

5X3,2,1 Knebøy-55Kg T

5X5 Skulderpress-10Kg M

1X5 Mark-30 Kg (Oppvarming)

 

Og så skjedde det...........

 

Da jeg skulle ta av den ene 10kg skiva glapp jeg den og den for rett ned på tæra mine (Uten sko)

Var mange som snudde seg mot meg, men jeg latet som ingen ting. Satt vektene på plass mens en symfony av diverse banneord skrek ut inni hodet mitt. Kom ned i garderoben og hadde drit vondt, det banka i stor tåa. Så så jeg at det blødde.

 

Gikk til resepsjonen og spurte etter plaster. Fortalte hva som hadde skjedd. Hun ba meg sette meg ned og ta av sokken, det var et nasty syn. 3 damer som jobbet der sto rundt mens de bandasjerte og renset såret :!: De sa jeg måtte begynne å bruke sko fra nå av. Har fortsatt bandarse på og drit vondt. Neglen kommer nok til å dette av.

 

Så nå trenger jeg egentlig tips fra dere om hva slags sko jeg burde kjøpe. Har hørt at man ikke burde bruke vanelige joggesko fordi de demper? Helst flate eller? Noen sko som egner seg til styrketrening?

Lenke til kommentar

Hei, alle sammen, har blitt lite trening i det siste pga tåa og en udugelig stefar som endelig etter 8-9 år har flyttet ut og aldri kommer tilbake. Han har vært helt jævelig i det siste og endelig ble mamma lei. Tror ting kommer til å bli bedre for oss nå.

 

Magen min har blitt mye bedre og det er jeg ganske glad for.

 

Idag brukte jeg Converse skoene mine på trening og de funket kjempebra, skal fortsette med det.

 

Romaskin

1X5 Knebøy-Stang L

1X5 Knebøy- 30Kg L

5X3,2,1 Knebøy-55Kg T

5X5 Skulderpress-12Kg T

1X5 Mark-40 Kg (Oppvarming)

1X5 Mark- 50Kg

1x5 Mark- 60Kg

Makset Mark 80Kg (Drit fornøyd)

 

Kommentar

Gikk bra idag, akuratt som forige gang ble det failuer på knebøy 55Kg, får prøve igjen neste gang, går det ikke da får jeg deloade litt på den. Skulderpressen gikk ræv, får ikke noe økning i den. Må nesten bytte den, er så uprakitsk med manualer. Finnes det en annen øvelse jeg kan gjøre eller MÅ jeg rett og slett gå tilbake til militærpress?

Markløft var drit gøy idag. Bestemte meg får å prøve og makse. Tok på et belte tok sånn omvendt grep på den ene hånda og løftet 80Kg, vet det ikke er så mye, men er drit fornøyd med det i forhold til vekten min. Prøvde meg på 100 og men den røkket seg ikke :!:

Planken og tøying.

Lenke til kommentar

Hvor høy er du. og hvor mye veier du atm? (så du veide 56 i førsteposten)

 

Melk funker fjell, pass på at du drikker hmelk :) Hvis du blir dårlig i magen (luft, diare, 'forstoppelse') så kan du jo prøve å ta enten idoform eller Lactase. Dette kan komme av at kroppen din ikke produserer/produserer for lite lactase. (Lactase er enzymet som bryter ned de store lactosemolekylene (melkesukker, slik at kroppen klarer å ta det opp gjennom tarmsystemet.)

Lenke til kommentar

Her er dagens økt, brukte den mest for å sjekke hvordan jeg lå ann.

 

Uke 9 SL 5X5

A

Roing

Tøying og strekking

1X5 Knebøy-Stang L

1X5 Knebøy-30Kg L

1X5 Knebøy-40Kg M

2X5 Knebøy-55Kg TTTT

3X5 Knebøy 50Kg T

1X5 Benkpress-Stanga L

1X5 Benkpress-35Kg T

4X5 Benkpress-30Kg T

5X5 Stangroing-40Kg

1X5 Markløft-40Kg L

1 Markløft-70Kg T

3X12 Crunches

 

Kommentar

Siden det har vært mye surr med treningen og kosthold, i det siste. Bestemte jeg meg, for å ta det litt rolig idag. Ikke presse meg for mye, og finne ut hvilken øvelser, jeg burde gå ned litt i vekt og fokusere på teknikk på. 55Kg knebøy var tungt, 50Kg var ok, men skal gå ned til 45 neste gang å fokusere på teknikk. Benkpress gikk ikke bra. 35Kg gikk ikke bra, 30kg var ok så fortsetter på det neste gang. Når det gjelder stangroinga, sliter jeg litt med den. Får den ikke helt opp. Stopper alltid en dm fra brystet. Burde jeg sette på 2X5kg plater på neste gang og sette det oppå noe så det blir riktig høyde? For så og trene teknikken på den?

Tok også Markløft idag, bare for å filme teknikken. Må si jeg digger markløft, er skikkelig gøy.

 

Kostholdet går greit, blir mye havregrøt, egg og kylling. Har ikke begynt å spise brød/Knekkebrød enda og har ikke planer om det heller :!: Har fått klarsignal av mamma, til å starte med GOMAD. Begynner forsiktig, 1L hver dag resten av uka, neste uke 2L, 3L og så 4L i en måned. Drakk hele dagens 1L før jeg dro på trening, og en liter er ikke noe problem. Blir spennende å se når jeg kommer opp på fire liter :ph34r:

 

Har tatt en pause fra kreatin i 2-3 uker nå, bare for å sjekke om jeg merker noe forskjell. Synes virkelig jeg føler meg litt svakere uten, spessielt på benkpress. Skal begynne igjen på mandag nå og lurer litt på om jeg trenger å kjøre opplandningsfasen igjen?

 

Har også gått tom for Mutant Mass (Trodde aldri det skulle skje :ohmy: ) Så nå lurer jeg litt på hva jeg skal kjøpe. Bør jeg kjøpe Mutant Mass igjen, eller burde jeg kjøpe vanelig proteinpulver? Heller egentlig mest mot Mutant Mass siden den har like mye eller mer proteiner enn vanelige proteinpulvere i noen tillfeller, pluss masse kalorier noe jeg virkelig trenger.

 

Her er et par filmer :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=0L_RbklN3Z0

 

http://www.youtube.com/watch?v=a8V7IvSfK9s

 

Fint om noen kunne kommentert teknikken. På Knebøyen er det vel det samme som før, må ha armene mer under stanga og krumme korsryggen mindre nederst i løftet.

Marken er jeg veldig usikker på.

Lenke til kommentar

Uke 10 SL 5X5

 

Gårsdagens økt.

 

A

Romaskin

1X5 Knebøy-Stanga

1X5 Knebøy-10Kg

1X5 Knebøy 40Kg

5X5 Knebæy 45Kg M

1X5 Benkpress- Stanga

1X5 benkpress- 25Kg

5X5 Benkpress- 30Kg

1X5 Roing-Stanga

5X5 Roing-30Kg

 

Kommentar

Gikk bra idag, men når jeg ser over tallene nå, innser jeg at jeg har hatt en forferdelig ræv fremgang, men etter ossen ting har vært i det siste får jeg vel være fornøyd.

Skal som sagt begynne med GOMAD, varmer opp med 2 liter denne uken og det går greit. 3 liter neste også begynner jeg på 4 liter. Har også bestilt 12Kg Gainer fra gymgrossisten. Blir trening igjen i morgen.

Lenke til kommentar

Markløften:

For det første, burde du ikke trenge belte når det er såpass lite vekt det er snakk om. Er en del debatt om belte/ikke belte, og etter det jeg har fått med meg så gjør du det du føler deg mest komfertabel med.

 

For det andre krummer du ryggen for mye. Dette bør du kunne løse ved å passe på at brystet HELE tiden er presset opp og ut. Pust inn, lag et stort bryst før du begynner løftet. Du kan også prøve å "skape spenning" i kroppen ved å begynne å presse opp akkurat nok til at vekta nesten beveger seg før du starter å løfte.

 

I denne videoen er det i starten av løftet ryggen din krummer seg, og ser du godt etter tror jeg du vil se at brystet detter litt. Ha fokus på dette neste gang!

 

(Kan også være at du får bedre "kontakt" med korsryggen hvis du dropper beltet.

 

Knebøyen: Synes den ser ganske bra ut. Samme gjelder her også, ha fokus på å presse frem brystet under hele løftet. Fortsett med tøyingen, gjerne på hviledager også. Så tror jeg det vil ordne seg.

 

Ikke bekymre deg for fremgangen. Den kommer. Fokuser på teknikk nå i begynnelsen. Det er det som er nøkkelen til suksess.

 

Stå på :D

Lenke til kommentar

Fredagens økt

Uke 10 SL 5X5

 

B

Romaskin

1X5 Knebøy-Stang L

1X5 Knebøy- 40Kg L

5X5 Knebøy-50Kg M

1X5 Mark-40 Kg (Oppvarming)

1X5 Mark- 50Kg L

1x5 Mark- 70Kg M

1 Mark- 80Kg T

 

Kommentar

Knebøyen gikk bra, økte mer enn jeg skulle, men det gikk helt fint. Tror melka begynner å hjelpe nå. Begynner på 3 liter i morgen og det blir sikkert gøy. Mister en treningsøkt denne uken og, men starter med mandag, onsdag og fredag i morgen, siden det ble så mye surr med tirsdag, torsdag og lørdag. Som dere sikkert ser gjorde jeg verken militærpress eller skulderprss denne økta, vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Militærpress prøvde jeg igjen, men det GÅR IKKE pga brystet mitt, skulderpress funker dårlig fordi det er umulig og øke fornuftig pga utvalget av manualer på senteret. Stronglifts er også stengt for nye medlemer så jeg får ikke spurt der.

Bestilte noe greier på gymgrossisten for 6 dager siden, den er fortsatt ikke sendt og det er umulig å få tak i dem.

Lenke til kommentar

Uke 11 SL 5X5

 

A

Romaskin

1X5 Knebøy-Stanga

1X5 Knebøy-10Kg

1X5 Knebøy 40Kg

5X5 Knebæy 50Kg M

1X5 Benkpress- Stanga

1X5 benkpress- 25Kg

5X5 Benkpress- 32,5Kg T

5X5 Roing-Stanga L

1X5 Overhead press-Stanga

 

Kommentar

Gikk bra idag, knebøyen gikk fint, benken var tung som faen. Noe jeg merker når jeg presser meg veldig på benken, er at jeg får en slags krampe i venstre Hofte/bein. Noen som vet hva dette kan være? Roinga gikk greit, har bestemt meg for å begynne på nytt med den og overhead press. Har funnet ut hva jeg gjør feil på den. Hadde for bredt grep så den gikk ned til brystet mellom vær rep, men har jeg dem tett går det fint. Fikk litt vondt i underarmen og håndledded da jeg prøvde idag, men satser på at det går over. Drikker fortsatt melk, rart å tenke på at for 2-3 måneder siden brakk jeg meg av en dråpe melk på tunga, og idag har/skal jeg drikke 3L (Ikke helt ferdig enda) :D

Lenke til kommentar

Hvor mange kilo har du lagt på deg siden du begynte?

 

Har selv drukket 2-3 liter H-melk om dagen i noen uker nå, og har begynt å spise veldig masse.

Har selv gått opp hele 10 kg, etter jeg begynte å spise, drikke masse, har brukt Weight Gainer og begynt på kreatin den siste uken også.

 

Morsomt når venner og kjente kommenterer "Så stor du har blitt" hele tiden :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...