Gå til innhold

Konvertering til kristendommen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig med deg, vi burde nok forflyttet CERN til Afrika, da kommer de nok til å bli sabla smarte.

Er du så dum eller har du tatt kurs?

 

Vi trenger vel ikke flytte CERN ned til afrika for å gi dem kunnskap og viten vel... :no:

 

Problemet veldig ofte nede i disse landene er jo nettopp at de ER overtroiske, de tror på djinner og ørken ånder og gud vet hva av hokus pokus som at de ikke kan bruke plog fordi de da skraper moder jord i hodet.... :roll: Og hvorfor i all verdens dager SKAL dere dytte guden deres på disse folkene? Med tilhørende forkastelig moral og etikk som veldig ofte kommer i kjølvannet av både kristendom og islam? Se bare på uganda (?) der mødrene skjærer hodene av ungene sine fordi de tror ungene er basatt av djevler, kondomer blir valgt bort fordi en eller annen ignorant preste/imam skalle har innbildt dem at kondomen har små hull som AIDS viruset trenger i mellom (Makan!!!) og islam som NEKTET muslimer i en hel rekke land å ta medisin så difteri og kolera ble borte for godt fordi de trodde at medisinen gjorde dem mindre religiøse!!!

 

Da er det faan meg ikke mye godt som står igjen på den positive siden på hvorfor dere skal ned der å dytte jesus på korset på disse folkene skal jeg si deg, for det må da gå ann å hjelpe disse menneskene UTEN å gi dem enda mer overtro, er du ikke enig? (Joda, både kristendom og islam er per definisjon overtro da det ikke finnes belegg for noe av det som hevdes, kun fantasi og kognitiv dissonans...)

 

Eller rett og slett la dem være i fred, tvinge dem til å tenke litt fornuftig isteden for slik de holder på nå.... Det eneste vi oppnår, føler jeg, ved hver eneste katastrofe der vi pøser på med mat og medisiner er at de lager enda fler barn slik at den neste katastrofen tar livet av enda fler, i en eneste ond spiral som har pågått i trevde år... Kanskje vi skulle la dem ifred i steden, slik at de kan klare opp i egne problemer?

 

Feilen vi gjorde var antagelig å presse vår kultur, vår moral og vår etikk på dem i den tro at vi gjorde dem en tjeneste og at den kristne modellen liksom er universell god og bra, noe den ikke er, ikke engang for oss som har forsøkt den modellen i snart to tusen år....

 

Flere og flere steder ser vi bare så alt for klart hvordan kristne misjonærer har voldtatt folkeslag rundt om i verden ved å innføre jesus. De levde som jegre og samlere og de levde godt i den modellen og hadde ingen direkte monogam struktur i stammen, hverken når det kom til mat, unger eller hvem som hadde sex med hvem og dette kan jo såklart ikke en kristen miskonær stå å se på, for han besitter jo den universielle unikummet i form av jesus og den kristne moral, noe som har medført, i de aller fleste tilfeller, et stammen lever i den ytterste fattigdom, med sykdommer, skam og en fucked up moral, men de har jo jesus må vite... Er så jeg blir reint kvalm av den tvangs konverteringen kristendommen har holdt på med rundt om i verden!! Makan til ignorant arroganse som disse misjonærene har utvist og utviser skal en lete lenge etter, for de TROR faktisk at jesus er svaret på alt uten å tenke på, om de i det hele tatt har tenk da, at disse folkene klarte seg LANGT bedre uten jesus og den forkastelige moralen hans... Fy pokker så mye den religionen har fucket opp, bare på grunn av et ønske om å trykke jesus opp i ræva til folk i land der folk stort sett har vært forsvarsløse mot denne type tyranni!

 

De religiøse tror de har svaret og er så arrogante at de ikke en eneste gang stopper opp og tenker over om det er til det beste for disse folkene å få leve slik de gjør SELV om de har en moral og en etikk som skjærer i øynene til misjonærer... Neida, hugg dem ned i jesu navn, for da kan de reise hjem og skryte av hvor mange sjeler de har høstet uten å tenke noe videre over at de har ruinert infrastrukturen til stammen de har voldtatt i jesu navn... Deilige mennesker dette... :no: og medaliens bakside i all misjonering...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tydeligvis ikke mange som leste artikkelen jeg linket til.

 

Prøver igjen.

 

Kommentarer til denne, noen?

Jeg kommenterte direkte.

 

Jeg skjønner hva du prøver på, men at en ateist påstår noe er ikke et sterkere argument enn at en kristen påstår noe.

 

Og igjen er dette en påstånd om at det ikke kommer noe godt fram uten å involvere Gud. Det er en påstand jeg forkaster straks, og en påstand jeg har langt mindre toleranse for enn andre utsagn rundt guder og det overnaturlige. Vi er alle mennesker på lik fot og har alle evne til å gjøre både godt og ondt. At noen trenger Gud for å overbevise seg selv til å gjøre godt, evt. stanse seg selv fra å gjøre ondt, det er en annen sak. Det er alt mentalt, hvis vi begrunner våre handlinger med Gud, Satan, Julenissen eller Buddha, så er det fortsatt vi som overbeviser oss selv til å gjøre det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så hvem som påstår noe gir ikke forskjellig tyngde inn i en diskusjon der obejktivitet er mangelvare og subjektiviteten råder?

 

Selvfølgelig veier det mer når en svoren ateist påpeker hvordan kristen misjon/hjelpearbeid er mer effektivt enn sekulær. La meg forsøke å forklare ved hjelp av en analogi: hvilket vitneutsagn i en rettsak vil veie tyngst - den tiltaltes kone som støtter sin mann, eller den svorne fienden som motvillig vedgår at mannen nok er uskyldig? Det må da være åpenbart for en hver at en utenforståendes utsagn får autoritet som langt overgår hva en hvilken som helst på 'innsiden' sier?

 

Jeg er selvfølgelig enig i at hva en ateist påstår som regel er et svakere argument en en kristens, Karl Roger, men altså så avgjort ikke i denne sammenhengen.

 

Det er ingen som har påstått at det 'ikke kommer noe godt fram uten å involvere Gud', det er en påstand som selvfølgelig faller på sin egen urimelighet. Det som påståes er at kristen misjon faktisk har noe for seg - også i utviklingsforemed - sågar at misjon kan føre til en indre individsbasert forandring som er nyttebærende på en måte sekulær utviklingshjelp ikke kan oppnå. Interessant nok er det du som tilsynelatende du som påstår at det ikke kommer noe som helst ut av kristen misjon, det virker faktisk som du mener det ikke kommer noe godt ut av kristenheten overhodet. Dette er en helt urimelig påstand, og et håpløst utgangspunkt for saklig diskusjon. Vi kan godt være uenige om hvorvidt kristendom i sin helhet er av det gode eller ei, men man må kunne fastslå at det har kommet både dårlige, men også gode ting som et resultat av kristendommen. Alt annet er fullstendig historieløst!

 

Nå er det altså slik at kilder, som artikkelen jeg linket til, i dens senere tid påpeker at kristen misjon er langt mer effektiv enn hva sekulære og ateister liker, og tilsynelatende stritter imot før de tar det innover seg.

 

Er det virkelig så irrasjonelt at der kristendommen har fått fotfeste øker arbeidsmoralen, alkoholisme og stoffmisbruk minker og fremtidshåp styrkes? Hvis det nå faktisk er slik at kristen bistand er mer effektiv enn sekulær, er det faktisk folk som i fullt alvor mener at kristen misjon bør legges ned, ja nærmest med tvang? Hva slags menneskesyn og menneskelighet reflekteres av slike standpunkt?

 

Det er på tide at de sekulære slutter å skyve det under teppet, men istedet tar innover seg den rollen religion faktisk spiller i bistand og i utviklingsspørsmål. Kunnskap om hvordan religionen fungerer er helt nødvendig hvis målet er å drive effektivt utviklingsarbeid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kunnskap om hvordan religionen fungerer er helt nødvendig hvis målet er å drive effektivt utviklingsarbeid.

Det du egentlig sier er at hvis vi ikke lærer bort religiøst vissvass og ubekreftede påstander når vi driver utvikliongs arbeid så vil det ikke virke?

 

Så hvis jeg tar med læren om tor og odin og stapper det ned i halsen på folk samtidig som jeg forklarer dem på en sakelig måte hvordan verden egentlig henger sammen og hvordan de kan klare seg så virker dette bedre enn om jeg ikke tok med meg tor og odin eller annet vissvass av religiøs art å stappe ned i haslen på dem?

 

Dette må du forklare nærmere, for dette var ny informasjon for meg ihvertfall...

Lenke til kommentar

Afrikas fremtid ligger i klasserommet, ikke i misjonshytter. Gi dem lærebøker, ikke bibler. Send lærere, ikke misjonærer. Gi dem ris og vann, ikke kjeks og vin. Utdann ingeniører og leger, ikke prester og biskoper.

 

Ikke gjør Afrika til nok en slagmark for de abrahamske religionene. Det er allerede spilt alt for mye blod i guders navn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Afrikas fremtid ligger i klasserommet, ikke i misjonshytter. Gi dem lærebøker, ikke bibler. Send lærere, ikke misjonærer. Gi dem ris og vann, ikke kjeks og vin. Utdann ingeniører og leger, ikke prester og biskoper.

 

Ikke gjør Afrika til nok en slagmark for de abrahamske religionene. Det er allerede spilt alt for mye blod i guders navn.

 

Kunne ikke sagt det bedre, tillatelse til å bruke dette i en skoleoppgave som sitat? Hviss du ønsker navn og cred for det skal eg skrive en "- navn her" til deg etter sitatet.

Lenke til kommentar

Afrikas fremtid ligger i klasserommet, ikke i misjonshytter. Gi dem lærebøker, ikke bibler. Send lærere, ikke misjonærer. Gi dem ris og vann, ikke kjeks og vin. Utdann ingeniører og leger, ikke prester og biskoper.

 

Ikke gjør Afrika til nok en slagmark for de abrahamske religionene. Det er allerede spilt alt for mye blod i guders navn.

 

Kunne ikke sagt det bedre, tillatelse til å bruke dette i en skoleoppgave som sitat? Hviss du ønsker navn og cred for det skal eg skrive en "- navn her" til deg etter sitatet.

 

Be my guest.

Lenke til kommentar

Afrikas fremtid ligger i klasserommet, ikke i misjonshytter. Gi dem lærebøker, ikke bibler. Send lærere, ikke misjonærer. Gi dem ris og vann, ikke kjeks og vin. Utdann ingeniører og leger, ikke prester og biskoper.

 

Ikke gjør Afrika til nok en slagmark for de abrahamske religionene. Det er allerede spilt alt for mye blod i guders navn.

Den katolske kirken har 20 000 000 grunnskole plasser i Afrika.

Den katolske kirken er de som grunnla alle de gamle universitetene i Europa.

Den katolske kirken deler ikke ut bibler, selv om det er den katolske kirken som utgav den aller første bibelen i historien.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Afrikas fremtid ligger i klasserommet, ikke i misjonshytter. Gi dem lærebøker, ikke bibler. Send lærere, ikke misjonærer. Gi dem ris og vann, ikke kjeks og vin. Utdann ingeniører og leger, ikke prester og biskoper.

 

Ikke gjør Afrika til nok en slagmark for de abrahamske religionene. Det er allerede spilt alt for mye blod i guders navn.

Den katolske kirken har 20 000 000 grunnskole plasser i Afrika.

Den katolske kirken er de som grunnla alle de gamle universitetene i Europa.

Den katolske kirken deler ikke ut bibler, selv om det er den katolske kirken som utgav den aller første bibelen i historien.

 

Den katolske kirke nekter for at kondombruk hjelper mot AIDS

Den katolske kirke mener homofili er et like stort problem som å miste regnskogene

Den katolske kirke er imot abort selv på voldtatte kvinner/jenter

 

Dette er forkastelige holdninger som vi ikke kan akseptere!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Rikdom -> ateisme -> ekteskapsbrudd.

 

Dette er i alle fall min teori, og jeg tror ikke den kan motbevises.

Forenklet modell. Problemet er selvsagt mye mer sammensatt.

 

Biologisk sett, hva tyder på at mennesker er utviklet til å ha stabile monogame forhold? Menn foretrekker å ha mange flere sexpartnere enn kvinner. Kanskje har menn naturlige drifter som hemmes av en streng ideologi som kristendommens (tidligere) syn på sex og ekteskapsbrudd.

 

Individuell frihet - frihet til å skilles i et ulykkelig ekteskap. Før var det jo ikke tillatt å skilles! Var man gift, så fikk man holde seg i ekteskapet helt til partneren døde eller noe annet dramatisk skjedde. Finnes nok av mennesker som har blitt drept fordi partneren deres følte seg fanget i et forhold de ville ut av.

 

Hvorfor bor det ingen homofile i Iran? Fordi muslimer er rene mennesker som ikke synder. Ikke fordi myndighetene der jakter dem ned og dreper dem. Hva var straffen for ekteskapsbrudd i Norge for noen hundre år siden? For ikke å snakke om alle løsungene, ungjenter som ble smelt på tjukka av omreisende rundbrennere uten ansvar. Dette er et svært negativ resultat av slik du ønsker samfunnet skal være. Vi har hatt det slik før, og det gikk ikke bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For statistikker om eksteskap/skilsmisse korrelert med land, se denne:

 

http://www.wolframalpha.com/input/?i=divorce+rate+USA+vs+sweden+vs+norway+vs+italy

 

Bytt ut land etter ønske.

 

Men uansett, hvem har sagt at samfunn med høyere skilmissetall er verre enn andre samfunn?

 

Er antall mennesker som lever hele livet i ekteskap måten vi kan kvantifisere nasjonal lykke på?

 

Er det i det hele tatt mulig å kvantifisere lykke..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden våre forfedre langt nok tilbake nøyde seg med å pløye over så mange som mulig, for å spre genene sine, så sitter nok denne funksjonen i oss enda. Hvem sier at vi er ferdig utviklede monogame mennesker? Evolusjonen har ingen "ferdige" skapninger, alle er hele tiden under utvikling.

 

Kanskje er vi på vei til å bli monogame, eller ikke.. evolusjonen vil ikke noe, så lenge vi formerer oss tross våre instinktive ønsker, så vet man jo aldri hvilke dype begjær som forsvinner med tidenes tann, og hvilke som fortsetter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...