Gå til innhold

Søker etter verdens beste gratis host til vBulletin-forum!


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, er jeg på jakt etter en gratis host til et planlagt vBulletin 4.0 forum. Jeg regner med cirka 20-30 aktive brukere, og cirka 200 innlegg per dag på det meste.

 

Det viktigste er altså at forumet hele tiden er oppe, at å laste inn sider går kjapt (viktig!) og at det er minst mulig reklame (men hvis reklame gjør tjenesten bedre, så skrik ut). Noen gode forslag? :)

 

PS: Må helst også kunne tilby gratis subdomener (f. eks. minside.sub.com).

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bruke 200 kr på en okey host?

Fant ut at det var best for en forumløsning. Kommer til å bruke en kombinasjon av Hostgator (370 kroner per år med 3-årskontrakt) og GoDaddy for domene (75 kroner per år for .com).

 

Det jeg brukte før. De slettet forumet mitt og erstattet det med en reklameside uten at jeg fikk noen som helst beskjed. Pluss at det gikk tregt å laste inn sider. Hvis det er det beste gratistilbudet, har jeg intet annet valg enn å punge ut. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke 200 kr på en okey host?

Fant ut at det var best for en forumløsning. Kommer til å bruke en kombinasjon av Hostgator (370 kroner per år med 3-årskontrakt) og GoDaddy for domene (75 kroner per år for .com).

 

Det jeg brukte før. De slettet forumet mitt og erstattet det med en reklameside uten at jeg fikk noen som helst beskjed. Pluss at det gikk tregt å laste inn sider. Hvis det er det beste gratistilbudet, har jeg intet annet valg enn å punge ut. :)

 

Kjøp heller en billig VPS (du må da ha litt peiling på linux/ssh osv ettersom OS du velger) :)

Holder i massevis i ditt tilfelle. Kanskje tilog med en web-hotell pakke.

 

http://servetheworld.net/webhotell

http://servetheworld.net/vps

Du bør ha serveren i Norge, hvis du bare har brukere fra Norge.

 

Det er ikke noe som heter ubegrenset båndbredde :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vet ikke om nettsiden oppfyller alle kravene dine, men www.000webhost.com er ganske greit og gratis :) men det er ikke noe .com domene du får akkurat :)

Ja, den hosten er ganske grei med mindre du skal ha mafia spill..det er ikke lov å ha sånt..

 

Ellers selv syns jeg byethost er greit, men er ganske tregt.

Lenke til kommentar

Vet ikke om nettsiden oppfyller alle kravene dine, men www.000webhost.com er ganske greit og gratis :) men det er ikke noe .com domene du får akkurat :)

Ja, den hosten er ganske grei med mindre du skal ha mafia spill..det er ikke lov å ha sånt..

 

Ellers selv syns jeg byethost er greit, men er ganske tregt.

 

Er det noen begrensninger til hva du kan laste opp på den siden?

Er det noe spesielt som ikke er lov? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg endte opp med Hostgator (8.95$ per måned, eller 83$ per år) som webhotell og GoDaddy (9$ per år) som leverandør av domene. Er kjempefornøyd med begge to. Hastigheten er av en helt annen verden enn de gratis tilbudene, og så har de ekstremt god service. Sender man mail med noen spørsmål, får man så og si en stil tilbake dagen etter. De har også live chat, sånn at du på bare et halvt minutt er i kontakt med kvalifisert personell med god rutine. Anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...