Gå til innhold

Angrerett på fysisk kopi av spill som aktiveres på Steam?


Wartortle

Anbefalte innlegg

Hei,

Flere spill som selges må i dag aktiveres på Steam for å spille online multiplayer. Jeg lurer derfor på om man kan benytte seg av angreretten når man kjøper et spill på nett (fysisk kopi på DVD) selv om man registrerer det på Steam? Steam har nemlig ingen ordning for å heve kjøp, og såvidt jeg vet kan man ikke "gi fra seg" et spill på Steam. Kan man da levere tilbake varen i "tilnærmet samme stand og mengde" jf. Angrerettloven § 12?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer å kjøpe Call of Duty: Black Ops, men er usikker på om PCen min holder mål (den er over minimumskravene, men brukererfaringer tyder på at flere har problemer med spillet på tokjerneprosessorer. Det er uansett ikke hvorvidt PCen min holder mål jeg søker svar på i denne tråden ;)). Det er ingen demoer tilgjengelige og ingen måte for meg å teste spillet i forkant av kjøp, så jeg synes det er en tygghet å ha angreretten i bakhånd om jeg bestemmer meg for å kjøpe det.

 

Jeg har ikke lykkes å finne noe info om dette på nettet (google skuffer for første gang på lenge), så om noen vet råd og kan peke meg i riktig retning hadde det vært flott :)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra loven

Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen.

Og hvis ikke det fremgår klart og tydelig så er angreretten fortsatt gjeldende ?

Lenke til kommentar

Angreretten blir ikke invalidert av brudd på forseglingen i dette tilfellet, men av det fakutm at etter at CD key er brukt opp på steam, så kan han ikke levere varen tilbake i "tilnærmet samme stand og mengde".

 

 

Du kan ikke levere tilbake en sjokolade på angreretten hvis du har spist opp halvparten av den allerede...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Mulig jeg bare rager i denne tråden nå, men la vær å kjøpe spillet.

 

Jeg kjøpte ny pc for å spille COD mw2 med bedre ytelse og for å være klar til COD BO...

 

DET skulle jeg aldri gjort.

Det lagger noe helt vilt enda, selv om problemet skal være patchet. De jeg spiller sammens med har også problemet og det til alt overmål på gamemaskiner med de beste komponentene som er å oppdrive...

Lenke til kommentar

Mulig jeg bare rager i denne tråden nå, men la vær å kjøpe spillet.

 

Jeg kjøpte ny pc for å spille COD mw2 med bedre ytelse og for å være klar til COD BO...

 

DET skulle jeg aldri gjort.

Det lagger noe helt vilt enda, selv om problemet skal være patchet. De jeg spiller sammens med har også problemet og det til alt overmål på gamemaskiner med de beste komponentene som er å oppdrive...

 

 

Hva er grafikkortet ditt? Etter det jeg har lest har både nVIDIA og AMD sinnsyke problemer med driverne sine for tiden, selv om AMD fikset en del problemer med 10.10 updaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...