Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen min skrur seg av og på hvert 4-5 sec


gjorde jeg en god jobb med og si specsa mine?  

6 stemmer

  1. 1. fikk dere utnytte av hva jeg skreiv?

    • JA! fikk med meg problemet.
    • NEI! skjønte ikke noe
    • kunne vert bedre =)


Anbefalte innlegg

HEI!

jeg har et problem som jeg har hatt noen ganger før, men denne gangen er problemet verre og løse. Jeg trykker på pwr knappen på kabinettet og det som skjer er følgene: Vifter begynner og lyse og snurre. og alt virker normalt helt til 3-4 sec etter at viftene begynnte. For da stopper data en. Og den står av i 2-3 sec og starter igjen. Men for meg virker det som om det er rammen som er deffekt for når jeg tar ut begge ram brikkene starter den. men kan ikke boote for da trenger man jo minst en brikke. men jeg får bilde på skjermen vis jeg kobler i fra HardDriven =P. Da får jeg feil meldingen: Windows kan ikke boote, finn en enhet og boote fra og restart ellerno. Poenget er at jeg ikke får på pcen min og Game =P your with me so far? =) ok her er specsa mine:

 

corsair powersupply 750w bulk, black ATX/EPS, 120mm FAN, 4x Sata, SLI

INTEL CORE 2 duo E8500 3,16GHz, socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

4gb corair ram

post-218808-0-01266400-1289689848_thumb.jpg

Endret av IkkeSåPro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er noen av dere enige i at det kan vere PSU?

For meg så høres det ut som at brikkene dine får for lav spenning.

Sjekk på Corsair sine hjemmesider, og finn dine brikker.

 

Hvis brikkene skal ha mer spenning en default, så setter du i kun 1 brikke og booter opp i bios.

I bios så justerer du opp spenningen på minnebrikken manuellt.

Restart maskinen.

Hvis makinen nå går normalt, kan du skru den av og sette i den andre brikken.

 

Jeg måtte bruke samme metode for å få mine til å fungere.

Lenke til kommentar

er noen av dere enige i at det kan vere PSU?

For meg så høres det ut som at brikkene dine får for lav spenning.

Sjekk på Corsair sine hjemmesider, og finn dine brikker.

 

Hvis brikkene skal ha mer spenning en default, så setter du i kun 1 brikke og booter opp i bios.

I bios så justerer du opp spenningen på minnebrikken manuellt.

Restart maskinen.

Hvis makinen nå går normalt, kan du skru den av og sette i den andre brikken.

 

Jeg måtte bruke samme metode for å få mine til å fungere.

mja men jeg har prøvd en gammel psu og da funka den som vanelig og kødda ikke no. jeg tror ikke psuene tåler overspenningen i huset mitt... kan dette stemme?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet høres det ut som psu er mer en bra nok til å gi deg nok strøm, dog siden du sier at pcen fungerer helt fint om du bruker en annen psu så kan det jo være at Corsairen har blitt skadet under transport eller er en av de som har gått i stykker over tid.

er mulig men hva snakker du om da corsairen? jeg har PSU og Ram i det så veit ikke hve mdu mener =P? MEN? når jeg bruker en annen funker pcen da =P med RAM brikkene i=P

Lenke til kommentar

Du bør prøve å være litt mer konkret når du skriver, litt vanskelig å forstå deg.

 

1 : Du sa at du hadde en annen strømforsyning som du brukte til pcen i steden for Corsair Psu på 750 Watt, stemmer dette?

2 : Når du brukte den andre PSU'en fungerte pcen fint, ergo du lurte på om Corsairen kune være defekt : Svar JA.

3 : Om Corsairen er defekt så kan det ha skjedd via transport eller pga fabrikasjonsfeil som slo ut over tid, men kan også være pga brukerfeil som at man har puttet i strømkablene feil på hovedkortet fra corsairen.

Lenke til kommentar

Du bør prøve å være litt mer konkret når du skriver, litt vanskelig å forstå deg.

 

1 : Du sa at du hadde en annen strømforsyning som du brukte til pcen i steden for Corsair Psu på 750 Watt, stemmer dette?

2 : Når du brukte den andre PSU'en fungerte pcen fint, ergo du lurte på om Corsairen kune være defekt : Svar JA.

3 : Om Corsairen er defekt så kan det ha skjedd via transport eller pga fabrikasjonsfeil som slo ut over tid, men kan også være pga brukerfeil som at man har puttet i strømkablene feil på hovedkortet fra corsairen.

1.) ja =P

2.)ja =D

3) ok

Lenke til kommentar

jeg sitter på den stasjonære som har problemer nå men med en annen PSU (corair 550w) nå men viftene inni kabinetet funker ikke pga at jeg mangler en ledning som kan få dem til og funke men jeg skjeker temp på hovedkort og cpu ofte som faen. PS. JEG HÅPER OG TROR DET ER PSU SOM VAR FUCKA OG IKKE NO MED RAM BRIKKENE FOR JEG HAR KJØPT EN NY PSU NÅ =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...